Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar (batterij) snelheidssensor

dstentler

dstentler 21 mar 2009 14:59

[quote="Roger68"]Het blijft inderdaad lastig te bepalen waar het aan ligt (afstand magneet/sensor, signaal verzending sensor, signaal ontvangst computertje, signaal verwerking computertje).................................-> Hoor je 'klikje' wel, ligt het dus niet aan afstand magneet/sensor en werkt sensor ook OK. Wat je vervolgens kunt doen is computertje heel dicht bij sensor houden. ->>Werkt dit (en bij grotere afstand niet) ligt het waarschijnlijk aan batterij van de sensor. ->> werkt dit niet zou ik het zoeken in computertje (dit omdat kans op een totaal lege batterij sensor mij in jou geval klein lijkt).[/quote]

Bedankt voor de concrete en goede aanwijzingen. Gisteren voordat ik op m'n fiets ben gestapt heb ik hem even aan de haken gehangen en geluisterd. Ik kon echter geen tik ondekken. Omdat ik weet dat Bike2build polar verkoopt en het ook nog eens op de route lag ben ik daar even langsgereden.

De Polar is daar overigens niet gekocht, en ook is het niet mijn dealer. Toch werd ik zeer vriendelijk en goed geholpen. Zonder enige moeite ging er een nieuwe speedsensor uit de verpakking om te testen. Piep, en hoppa. Het euvel was verholpen...

De verkoper meldde mij tevens dat je normaal gesproken de batterij in de computer niet zelf mocht vervangen. Dat vond ik vreemd, omdat je deze zo lekker makkelijk open kan maken met een muntje. Maargoed, het schijnt dat als je dat doet de garantie vervalt.
Het is overigens ook mogelijk om de batterij in de speedsensor te laten vervangen. Je kunt je Polar dan laten opsturen. Voor ik dacht 20 euro krijg je dan een service beurt waarbij alles wordt nagekeken. Maargoed, daar had ik allemaal geen zin en tijd voor, dus koos ik voor de dure oplossing (nieuwe sensor is 30 euro).

Echter heb ik er nu wel twee liggen, en ga ik zeker proberen de oude sensor open te snijden en daar zelf het batterijtje van te vervangen.
Maargoed, alle credits voor Bike2build voor de snelle en vriendelijke service!

dstentler

dstentler 21 mar 2009 20:01

[quote="dstentler"][quote="Roger68"]Het blijft inderdaad lastig te bepalen waar het aan ligt (afstand magneet/sensor, signaal verzending sensor, signaal ontvangst computertje, signaal verwerking computertje).................................-> Hoor je 'klikje' wel, ligt het dus niet aan afstand magneet/sensor en werkt sensor ook OK. Wat je vervolgens kunt doen is computertje heel dicht bij sensor houden. ->>Werkt dit (en bij grotere afstand niet) ligt het waarschijnlijk aan batterij van de sensor. ->> werkt dit niet zou ik het zoeken in computertje (dit omdat kans op een totaal lege batterij sensor mij in jou geval klein lijkt).[/quote]

Bedankt voor de concrete en goede aanwijzingen. Gisteren voordat ik op m'n fiets ben gestapt heb ik hem even aan de haken gehangen en geluisterd. Ik kon echter geen tik ondekken. Omdat ik weet dat Bike2build polar verkoopt en het ook nog eens op de route lag ben ik daar even langsgereden.

De Polar is daar overigens niet gekocht, en ook is het niet mijn dealer. Toch werd ik zeer vriendelijk en goed geholpen. Zonder enige moeite ging er een nieuwe speedsensor uit de verpakking om te testen. Piep, en hoppa. Het euvel was verholpen...

De verkoper meldde mij tevens dat je normaal gesproken de batterij in de computer niet zelf mocht vervangen. Dat vond ik vreemd, omdat je deze zo lekker makkelijk open kan maken met een muntje. Maargoed, het schijnt dat als je dat doet de garantie vervalt.
Het is overigens ook mogelijk om de batterij in de speedsensor te laten vervangen. Je kunt je Polar dan laten opsturen. Voor ik dacht 20 euro krijg je dan een service beurt waarbij alles wordt nagekeken. Maargoed, daar had ik allemaal geen zin en tijd voor, dus koos ik voor de dure oplossing (nieuwe sensor is 30 euro).

Echter heb ik er nu wel twee liggen, en ga ik zeker proberen de oude sensor open te snijden en daar zelf het batterijtje van te vervangen.
Maargoed, alle credits voor Bike2build voor de snelle en vriendelijke service![/quote]

Nou...misschien een zwakke batterij in de speedsensor?
Drie opties als dat het geval is:
- de speedsensor zelf open snijden zoals hiervoor is beschreven en je batterij vervangen
- nieuwe speedsensor kopen
- het geheel opsturen naar Polar en een onderhoudsbeurtje betalen

robbey
Forum-lid

robbey 22 mar 2009 23:07

Weet niet helemaal zeker of dit het goede topic is maar probeer het maar.
het betreft de polar cs200. Hoe kan ik aan het polar cs200 zelf zien of
het ook de cadance functie heeft?
Of heeft elke polar cs200 de cadance functie? hoor graag

specialized92
Forum-lid

specialized92 22 mar 2009 23:13

Elke cs200 heeft een cadansfunctie. Die kun je aan en uitschakelen in een menu. Welk menu weet ik niet precies uit mijn hoofd.

lunaton
Forum-lid

lunaton 23 mar 2009 16:44

gewoon de cadanssensor erbij kopen en deze op je fiets monteren en je cs200 geeft je cadans weer.

robbey
Forum-lid

robbey 23 mar 2009 23:04

Gek ik zie op die ene geen 'crd' rechtsonder op scherm achter fietsafbeelding verschijnen.
Jullie weten dit zeker???

tr1969
Forum-lid

tr1969 23 mar 2009 23:16

Je zult wel moeten aangeven dat je een cadanssensor hebt aangesloten.
Volgens mij moet je naar het menu settings gaan, daarna de fiets kiezen waar het omgaat.

Als het goed is zie je daar speedsensor ON staan en een keuzevak voor de cadanssensor.
Deze ook op ON zetten en het moet werken.

Suc6
Anima Sana in Corpore Sano

Canyon Grail

robbey
Forum-lid

robbey 23 mar 2009 23:35

@Tr1969, super thanks te makkelijk ;-) ik schaam mij diep

dutcharjo
Forum-lid

Gebruikersavatar dutcharjo 29 jul 2017 16:37

Iemand een idee of ik iets zou moeten kunnen merken of de sensor nog leeft? Heb een gloednieuwe batterij in de sensor gestopt en geprobeerd met onderstaande test opstelling te zien of er signaal is. Maar de cad blijft bij mij op 0.

Afbeelding
Scott Speedster Gravel 20 2024 [2024 - ]
Giant Contend SL1 Disc 2017 [2017-2024] - 8.557 km

Plaats reactie