hier weer iemand die op zoek is naar een nieuwe, sportievere fiets, maar door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik gebruik 1-2 keer per week voor woon-werkverkeer de fiets. Heen en terug bij elkaar 44km. Dat doe ik nu op een Gazelle Eclipse. Hoewel dat te doen is, is het met tegenwind behoorlijk ploeteren met ruim 20 kilo fiets. Daarom ben ik op zoek naar iets sportievers, zodat ik mezelf ook makkelijker kan motiveren om vaker de fiets te pakken
Een racefiets heb ik van m'n lijstje gestreept omdat ik er het hele jaar door eenvoudig wil kunnen rijden, ook als het regent. En omdat ik zo af en toe een bospaadje wil kunnen pakken of een stoepje of stuk slechte weg tegenkom. Snijdt dat hout?
Ik ben daarom uitgekomen op een cyclocrosser, ik las dat deze ook prima op de weg werken, of een hybride, zoals de Cube SL Road Race.
Zit ik goed, en wat zijn betaalbare maar goede exemplaren?
Ik zit ook nog met een probleem qua maten. Ik ben 2 meter lang en heb een binnenbeenlengte van 95cm. Dan kom ik uit op een framemaat van 65. Maar bij Ridley zag ik in een brochure dat framemaat 58 voor 1.92 en langer wordt genoemd. Bij een online webshop als fietsenwinkel.nl zou een Cube weer maat 62 zijn. Hoe werkt dat precies?