Ik ben weer zo enthousiast als nooit tevoren na de aanschaf van mijn Stevens Ventoux Carbon fiets
Nu heb ik de afgelopen drie jaar eigenlijk niets meer aan sport gedaan. Daarvoor was ik altijd wel bezig met wielrennen of hardlopen of andere sportieve bezigheden. Wel op een bescheiden niveau maar heb altijd aan duursporten gedaan en merk dat wanneer ik weer ga beginnen het redelijk snel weer oppak. Ben ook wel redelijk fanatiek maar echt koersen met een groepje, dat heb ik niet meer zo..... Komt misschien wel weer maar op dit moment ben ik meer dood dan levend als ik weer thuis ben na het fietsen
Ik ben sinds vorige week donderdag begonnen en wil 3x per week gaan fietsen met in totaal iets van 150 km bij elkaar. Ik heb/had het plan om dit onder te verdelen in 1x ca.35, 1x ca.50 en 1x ca.65 km. Hoe kan ik dit het beste aanpakken in relatie tot mijn hartslag. Ik denk dat zoals ik het nu doe dit niet zo doeltreffend is omdat alle drie de trainingen min of meer hetzelfde zijn, alleen de afstand is dan wat anders.
Ik ben géén topwielrenner, verre van! Echter een gemiddelde van 27 km op het vlakke moet toch wel haalbaar zijn! En ik train ook omdat ik verzot ben op de heuvels in Zuid-Limburg en De Voerstreek.
Met andere woorden, hoe kan ik die ca. 150 km per week het beste aanpakken in ogenschouw nemende dat ik deze afstand wil doen met 3x. Op dit moment zit ik op een gemiddelde van 23/24 km, ja, dat is ook logisch gezien mijn huidige conditie. Een hartslagmeter kan me natuurlijk hierbij helpen.
Ben benieuwd naar tips en adviezen. Alvast bedankt en groet,
Johan