Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 jul 2017 10:05

roelw schreef: 12 jul 2017 09:41
Op de weg zelf merk je ook dat vaak veel agressiever gereden wordt door alle weggebruikers. Een gevolg van de individualisering van de maatschapij en stress als je het mij vraagt. Iedereen denk vooral aan zichzelf, Wil vooral zelf niet teveel tijd verliezen onderweg,...
Klopt, het is een algemeen verschijnsel.
Los van alle ander perikelen, is dat ik op de racefiets constateer dat overal mensen de ruimte waar ze zijn voor zichzelf claimen en schijt hebben aan de medemens die net zoveel recht heeft op dat stukje ruimte.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 15 jul 2017 21:52

kxlight schreef: 12 jul 2017 09:19
jer81 schreef: 12 jul 2017 09:12
Ik fiets pas sinds eind 2014, maar is deze mentaliteit de laatste jaren gekomen of was die zeg maar 10 jaar geleden ook al?

En zal het dan komen door negatieve beïnvloeding van de media, of is het een stuk jaloezie? Of wat anders? Ik heb het idee dat de laatste paar jaar hobbywielrenners erg negatief bejegend worden in de media en op internet. Alsof er een soort van hetze tegen wielrenners aan de gang is.
In mijn beleving is het de laatste 10 jaar sterk verslechterd en in een rap tempo ook. Komt natuurlijk ook omdat de afgelopen 10 jaar er véél meer racefietsers (zal t geen wielrenners noemen) bijgekomen zijn... tja... en als er ergens veel van zijn (mieren/duiven/vul maar in) dan ontstaat de ergernis.
Klopt , ik fiets al meer dan 40 jaar. Ik heb in die periode het aantal echte wielrenners alleen maar zien afnemen en vooral de laatste decennia de surrogaat-wielrennertje spelend toeristen zien toenemen.
Ik blijf pleiten om maatregelen om de pseudo-wielrenners zich te laten uitleven op wielerparkoersen van de wielerclubs en niet op de openbare weg.
Er zijn ook veel motorrijders met een snelle motor onder hun kont en als die Valentino Rossitje willen spelen mag dat ook niet op de openbare weg maar moeten ze dat op een afgesloten circuit doen. Die richting moeten met de krommesturenfietsers ook op.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8489
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2017 22:22

Quarantanove Mag ik dan met mijn kromme stuur en een gemiddelde van 25km/u niet meer op de openbare weg fietsen?
Als dat dan nog wel zou mogen, op welke snelheid leg je dan de grens?

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 15 jul 2017 23:00

Jans schreef: 15 jul 2017 22:22 Quarantanove Mag ik dan met mijn kromme stuur en een gemiddelde van 25km/u niet meer op de openbare weg fietsen?
Als dat dan nog wel zou mogen, op welke snelheid leg je dan de grens?
De exacte invulling gaat het mij niet om. Voor mij mag er een dergelijke maatregel komen. Dat is de eerste stap. De details van de regelgeving vind ik minder belangrijk. Om op mijn vergelijking met motorrijders terug te komen. Motorrijders mogen gewoon op de openbare weg rijden ook als die motor er als een racemachine uitziet maar moeten als ze motorcoureurtje willen spelen dat op een circuit doen.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 15 jul 2017 23:17

Welja, nog meer regels.

Ik blijf er bij dat t allemaal best mee valt.
Wordt allemaal weer door de media gevoedt.

Rij zelf 10.000 per jaar en heb zeer zelden "issues" op de weg en in t bos.
Ik rijdt meestal 30 gemiddeld, en doe ook intervallen op de weg.
Je hebt t helemaal zelf in de hand.
Ik geloof meteen dat er een hoop agressie tegen racefietsers kan zijn (incl ondergetekende een paar jaar terug), maar als je ze geen stok heeft kunnen ze er ook niet mee slaan.

Wat mij vaker opvalt is dat ik regelmatig voorrang krijg terwijl ik het niet heb. (Om maar wat te noemen)


Straks mag je dus met je elektrische fiets 40, en met een racefiets alleen op een afgesloten parcours ? Kom op zeg !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8489
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2017 23:18

Dat zal dan niet meevallen. Regelgeving willen, maar geen idee hebben hoe je dat in zou moeten vullen.
Ik zou zeggen, denk daar dan maar eens over na, zonder het hier te pas en onpas neer te zetten.
Als je weet hoe je zoiets in zou kunnen vullen, zien we het hier wel verschijnen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jul 2017 23:51

Quarantanove schreef: 15 jul 2017 23:00
Jans schreef: 15 jul 2017 22:22 Quarantanove Mag ik dan met mijn kromme stuur en een gemiddelde van 25km/u niet meer op de openbare weg fietsen?
Als dat dan nog wel zou mogen, op welke snelheid leg je dan de grens?
De exacte invulling gaat het mij niet om. Voor mij mag er een dergelijke maatregel komen. Dat is de eerste stap. De details van de regelgeving vind ik minder belangrijk. Om op mijn vergelijking met motorrijders terug te komen. Motorrijders mogen gewoon op de openbare weg rijden ook als die motor er als een racemachine uitziet maar moeten als ze motorcoureurtje willen spelen dat op een circuit doen.
De exacte invulling is wel belangrijk als je dit soort Geenstijl opmerkingen de lucht in gooit. Het gaat juist om de invulling, een beetje onzin uitkramen kunnen we allemaal, Waar wil je nu precies maatregelen tegen? Tegen racefietsen? tegen mensen die op een racefiets rijden maar geen wedstrijden rijden? Tegen "wielrennertje" spelen? Wat is dat dan precies? Wie doen dat? En automobilisten die zich niet aan de regels houden, gaan met zijn allen maar op het circuit van Zandvoort rondkarren?
Veni. Vidi. Fietsie.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 jul 2017 23:55

Jans schreef: 15 jul 2017 23:18 Dat zal dan niet meevallen. Regelgeving willen, maar geen idee hebben hoe je dat in zou moeten vullen.
Ik zou zeggen, denk daar dan maar eens over na, zonder het hier te pas en onpas neer te zetten.
Als je weet hoe je zoiets in zou kunnen vullen, zien we het hier wel verschijnen.
Zo ingewikkeld is die regelgeving toch niet? Gewoon dezelfde als bij motoren. Als je op de openbare weg rijdt, moet je je aan de geldende verkeersregels houden. Is dat ook weer geregeld en kunnen we deze dode koe van 49 ook weer begraven :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 jul 2017 02:03

Ik scrollde halverwege de pagina, las een stukje tekst en wist al meteen wie de auteur zou zijn. Je blijft ook maar volharden in je venijnige verkleinwoordjes beeldspraak. Ik heb je daar al een keer op aangesproken en het wordt hoog tijd dat er op gemodereerd gaat worden. Stierlijk vervelend.
Afbeelding

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 16 jul 2017 10:57

Sieper schreef: 16 jul 2017 02:03 Ik scrollde halverwege de pagina, las een stukje tekst en wist al meteen wie de auteur zou zijn. Je blijft ook maar volharden in je venijnige verkleinwoordjes beeldspraak. Ik heb je daar al een keer op aangesproken en het wordt hoog tijd dat er op gemodereerd gaat worden. Stierlijk vervelend.
Wat jij stierlijk vervelend vindt moet hier maar verwijderd worden?
Als je denkt dat ik weinig waardering heb voor het prestatieve fietsen van niet echte wielrenners dan heb je her goed. Ik denk dat op een forum waar in mijn ogen juist weer stierlijk vervelend wordt gedaan over andere weggebruikers die vaak terecht zich enorm ergeren aan het weg gedrag van de niet echte wielrenners in het verkeer het goed is dat er meningen zijn die de hand in eigen boezem steken want dat is de enige manier om aan het slechte racefietsimago zelf iets te doen.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 16 jul 2017 11:14

Quarantanova, je weet toch dat er op dit forum geen fietsers zijn die zorgen voor dat slechte imago! Dat is die grote groep wielrenners die niet op dit fietsforum zit...

Daarom pleit ik ook voor een fietsforum sticker die we als rugnummer achter op ons shirt kunnen plakken, zodat automobilisten kunnen zien dat 'wij' niet bij 'die groep' horen.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 jul 2017 11:18

Wat zijn echte wielrenners en niet echte wielrenners?

Plaats reactie