Wel snelspanner achter, niet voor. Omwisselen mogelijk? Carbonframe met schijfrem.
Zojuist mijn nieuwe Canyon Endurace 8.0 SL Disc binnen. Prachtding maar ik vraag me iets af. Standaard wordt de fiets geleverd zonder snelspanners. Wiel voor moet vast met een inbussleutel. Achter zit er een hendeltje dat ik kan draaien maar niet kan omklappen.
Echter wil ik de fiets regelmatig achter in de auto gooien, waarbij het voorwiel makkelijk en snel los moet.
Is het gebruikelijo dat er geen snelspanners op een carbon schijfrem fiets zitten? Wat kan ik doen? Gewoon snelspanners bestellen?
Wielset = mavic aksium.
Echter wil ik de fiets regelmatig achter in de auto gooien, waarbij het voorwiel makkelijk en snel los moet.
Is het gebruikelijo dat er geen snelspanners op een carbon schijfrem fiets zitten? Wat kan ik doen? Gewoon snelspanners bestellen?
Wielset = mavic aksium.
Als de fiets geen snelspanners heeft, hoe ga je dan fietsen? Of hoe goed is je materiaalkennis? De wielen zitten toch vast! En die steekassen dan? Je koopt een fiets en je weet er niets van..... Geld teveel en kennis tekort?
Die fiets zou ik nooit gooien.....
Die fiets zou ik nooit gooien.....
Nounounounou.
Ik vermoed één of ander steekassysteem en welke soorten je daar allemaal in hebt volg ik ook niet meer precies van onder mijn steen.
Een gewone snelspanner gaat iig niet passen.
Ik vermoed één of ander steekassysteem en welke soorten je daar allemaal in hebt volg ik ook niet meer precies van onder mijn steen.
Een gewone snelspanner gaat iig niet passen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Er zijn wel steekassen in de handel met een hendeltje, waar je dus geen inbus voor nodig hebt.
Een gewone snelspanner in een steekassen doen kan uiteraard niet.
Een gewone snelspanner in een steekassen doen kan uiteraard niet.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
En hoeveel moeite is het om een inbus bij de hand te hebben? (moet toch al om de band makkelijk te kunnen plakken) Kost het nu zoveel meer tijd om de inbus los te schroeven ten opzichte van een snelspanner?
- Infinito GB
- Forum-lid
Zo, wat een vriendelijke en behulpzame reacties zitten er weer tussen.
Als ik goed heb meegelezen in het verleden klopt het dat er maar een hendeltje wordt bijgeleverd bij Canyon. Deze kun je apart demonteren, en zowel op je voorwiel als achterwiel gebruiken, dacht ik. Ik kan je alleen niet helpen met hoe je dat hendeltje los krijgt, maar daar kunnen ze je in het Canyon topic wel bij helpen.
Als ik goed heb meegelezen in het verleden klopt het dat er maar een hendeltje wordt bijgeleverd bij Canyon. Deze kun je apart demonteren, en zowel op je voorwiel als achterwiel gebruiken, dacht ik. Ik kan je alleen niet helpen met hoe je dat hendeltje los krijgt, maar daar kunnen ze je in het Canyon topic wel bij helpen.
-
scottpch
- Forum-lid HC
Wanneer je totaal geen kennis van zaken hebt, dan koop je vooral niet bij een internetaanbieder!
Dan ga je naar een FM die je geduldig je gekochte fiets uitlegt.
Verbaas me toch over de dagelijkse reacties van mensen op dit forum, die een internetfiets kopen met zero kennis van zaken en dan met vragen aankomen zoals deze......
Je kunt je op z'n minst even inlezen voordat je overgaat tot koop.
My 2 cents.
Verbaas me toch over de dagelijkse reacties van mensen op dit forum, die een internetfiets kopen met zero kennis van zaken en dan met vragen aankomen zoals deze......
My 2 cents.
-
christiaan_01
- Forum-lid
Ja tuurlijk. Je moet wel eerst een brevet fietstechniek behaald hebben voordat je een Canyon koopt! Je zou wel gek zijn als je dat zonder doet.scottpch schreef: ↑13 jul 2017 08:08 Wanneer je totaal geen kennis van zaken hebt, dan koop je vooral niet bij een internetaanbieder!
My 2 cents.