Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- PurpleDolphin
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 aug 2015 12:44
Daar ben ik ook benieuwd naar, sowieso fijn dat 'ie als een kogel vooruit knalt maar een beetje comfort is wel prettig.
-
martijnnnn
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Mijn gevoel eerst was echt hard en weinig comfortabel. Echter beetje spelen met de bandenspanning was de oplossing. Frame is stijf maar toch aardig comfortabel, vele klinkerweggetjes hier in Drenthe maar filtert het goed weg. Beter dan mijn oude alu Giant.
Gisteren nog eens met de Chinees gaan rijden (is de reserve fiets nu)
Ik heb de mechanische Ultegra groep van de Giant erop gezwierd.

Hij heeft bijna 20.000km gebold en het enige wat nu wat is, is de paintjob. De kwaliteit was niet echt super en begint er nu wat belegen uit te zien.
Het enige andere wat nu nog opvalt,is dat ie knalhard is ivg met mijn TCR.
Rijdt dus nog steeds prettig en is nog steeds niet ontploft. Ik rij er best graag mee (ook al mis ik de DI2 wel enorm en is de TCR toch nog beter
)
Ik heb de mechanische Ultegra groep van de Giant erop gezwierd.

Hij heeft bijna 20.000km gebold en het enige wat nu wat is, is de paintjob. De kwaliteit was niet echt super en begint er nu wat belegen uit te zien.
Het enige andere wat nu nog opvalt,is dat ie knalhard is ivg met mijn TCR.
Rijdt dus nog steeds prettig en is nog steeds niet ontploft. Ik rij er best graag mee (ook al mis ik de DI2 wel enorm en is de TCR toch nog beter

Met veel interesse heb vrijwel het gehele draadje gelezen. Dankzij jullie ben ik behoorlijk wat wijzer geworden. Toch zit ik nog met een vraag.
Ondanks de aankomende trend met schijfremmen valt mij op dat veel Chinese carbonframes hier niet geschikt voor zijn. Velo heeft volgens mij maar 2 geschikte frames, de R-051 en de R-054, waarvan ik de R-054 de meest aantrekkelijke vind.
heeft iemand ervaring met deze frame, of met andere frames waar schijfremmen op geplaatst kunnen worden?
Het afmonteren zal waarschijnlijk gebeuren met Ultegra DI2.
Graag hoor ik jullie reacties.
Ondanks de aankomende trend met schijfremmen valt mij op dat veel Chinese carbonframes hier niet geschikt voor zijn. Velo heeft volgens mij maar 2 geschikte frames, de R-051 en de R-054, waarvan ik de R-054 de meest aantrekkelijke vind.
heeft iemand ervaring met deze frame, of met andere frames waar schijfremmen op geplaatst kunnen worden?
Het afmonteren zal waarschijnlijk gebeuren met Ultegra DI2.
Graag hoor ik jullie reacties.
Wat voor een type zoek je (aero of endurance of ertussen)?
Ik ga binnenkort (wss tegen eind volgende maand) een Workswell r093 met schijfremmen en di2 opbouwen.
Workswell heeft nog een meer aero frame met disc, twee gravelframes met disc, een cyclocross frame met disc. Daarnaast heb je nog bijvoorbeeld Hongfu en Dengfu met discframes en een relatief licht aeroframe van Carbonbikekits (875g).
Voor mensen die nu al ervaring hebben zou ik eens op de site van Weight Weenies gaan lezen.
Ik ga binnenkort (wss tegen eind volgende maand) een Workswell r093 met schijfremmen en di2 opbouwen.
Workswell heeft nog een meer aero frame met disc, twee gravelframes met disc, een cyclocross frame met disc. Daarnaast heb je nog bijvoorbeeld Hongfu en Dengfu met discframes en een relatief licht aeroframe van Carbonbikekits (875g).
Voor mensen die nu al ervaring hebben zou ik eens op de site van Weight Weenies gaan lezen.
Bedankt voor je antwoord
Het soort frame ben ik nog niet helemaal uit. Momenteel heb ik een endurance, maar ik zou wel iets stoerders willen
Daarentegen heb ik best wel snel last van tintelende handen, of een aero dan een goede keuze is betwijfel ik dan weer. Misschien dan toch iets wat daar tussenin zit.
Het soort frame ben ik nog niet helemaal uit. Momenteel heb ik een endurance, maar ik zou wel iets stoerders willen
Daarentegen heb ik best wel snel last van tintelende handen, of een aero dan een goede keuze is betwijfel ik dan weer. Misschien dan toch iets wat daar tussenin zit.
De fit die je wilt, is denk ik wel het eerste wat je moet bepalen. Altijd eerst fit dan fiets
.
Pruts misschien wat met je huidige fiets om te kijken hoe je het beste zit (spacers toevoegen/verwijderen, stuurpen omdraaien, langere/kortere stuurpen, ...). Het zou nogal zuur zijn om geld uit te geven aan een nieuwe fiets waar je niet comfortabel op zit.
Met tintelende handen zou ik in de eerste plaats gaan kijken naar reach, en vertrekken vanuit de gedachte dat je stack wel goed zit. Experimenteren met een langere/kortere stuurpen zou ik doen. Als je wat rond hoort onder vrienden kom je waarschijnlijk wel een assortiment aan stuurpennen tegen dat stof ligt te garen.
Pruts misschien wat met je huidige fiets om te kijken hoe je het beste zit (spacers toevoegen/verwijderen, stuurpen omdraaien, langere/kortere stuurpen, ...). Het zou nogal zuur zijn om geld uit te geven aan een nieuwe fiets waar je niet comfortabel op zit.
Met tintelende handen zou ik in de eerste plaats gaan kijken naar reach, en vertrekken vanuit de gedachte dat je stack wel goed zit. Experimenteren met een langere/kortere stuurpen zou ik doen. Als je wat rond hoort onder vrienden kom je waarschijnlijk wel een assortiment aan stuurpennen tegen dat stof ligt te garen.
Die blauwe van mij is de R-051. De geo zorgt voor een vrij diepe zit, ik vind dat niet erg.
Mijn ervaringen staan hier in het onderwerp, in het kort:
-beenhard (lees: heel weinig comfort en gaan plaats voor 25mm banden)
-heel stijf
-gooi en smijt fiets (korte wiebasis, regeert erg goed op input)
-algemene afwerking van het frame kon beter (zadelpen was eigenlijk te klein waardoor die bleef zakken, paintjob is erg fragiel, binnenkant frame is niet zo netjes, ...)
-Goedkoop was hij ook niet echt (met belastingen en invoerrechten toch over de 700€ voor het frame)
Nu er ook bij de gewone merken genoeg keuze is, heb ik mij een Giant gekocht (TCR disc)
Misschien dat ik ooit voor een gravelracer nog eens de Chinese weg bewandel (maar dat zal maar binnen een jaartje of zo zijn, eerst een R8000 groep scoren voor de Giant)
Mijn ervaringen staan hier in het onderwerp, in het kort:
-beenhard (lees: heel weinig comfort en gaan plaats voor 25mm banden)
-heel stijf
-gooi en smijt fiets (korte wiebasis, regeert erg goed op input)
-algemene afwerking van het frame kon beter (zadelpen was eigenlijk te klein waardoor die bleef zakken, paintjob is erg fragiel, binnenkant frame is niet zo netjes, ...)
-Goedkoop was hij ook niet echt (met belastingen en invoerrechten toch over de 700€ voor het frame)
Nu er ook bij de gewone merken genoeg keuze is, heb ik mij een Giant gekocht (TCR disc)
Misschien dat ik ooit voor een gravelracer nog eens de Chinese weg bewandel (maar dat zal maar binnen een jaartje of zo zijn, eerst een R8000 groep scoren voor de Giant)

Hey allemaal. Ik heb het topic diagonaal doorgelezen en zou nu zelf ook wel eens willen starten met het opbouwen van een chinees frame.
Als ik het goed lees dan is dongfu wel een betrouwbare leverancier. Maar heeft er iemand ervaring met het FM208 frame. Lijkt me het meest op het tarmac model. Het nieuwe tarmac model of venge vias model kom ik niet meteen tegen. Bij deze wil ik wel vermelden dat er voor mij niets hoeft op te staan van sworks of dergelijke. Vind het gewoon een mooi frame.
En hebben jullie al verzonden via XDB???
Als ik het goed lees dan is dongfu wel een betrouwbare leverancier. Maar heeft er iemand ervaring met het FM208 frame. Lijkt me het meest op het tarmac model. Het nieuwe tarmac model of venge vias model kom ik niet meteen tegen. Bij deze wil ik wel vermelden dat er voor mij niets hoeft op te staan van sworks of dergelijke. Vind het gewoon een mooi frame.
En hebben jullie al verzonden via XDB???