Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Gezocht: carbon frame ML, dura-ace comp., lichte clinchers voor opbouw flatbar racer

basgos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:34

basgos 07 jul 2017 10:52

Hi all,

Ik ben van plan een carbon flatbar racer op te bouwen als funfiets. Korte explosieve sprints en behendigheidswerk zoals trackstands hopjes stopjes en wheelies zijn part of the daily habits. What can I say, ik hou van speelse ritjes. Hoe de bike eruit zal zien? Carbon frame, flatbar, seatdropper zodat ik niet met een inbussleutel in m'n broekzak hoef te rijden, lichte stijve wielen en enkel voorblad met een 10/11sp casette en mountainbike shifters. Dura-ace componenten m.u.v. de casette, dat wordt sowieso ultegra.

Giant TCR SL advanced (Maat ML) rijdt heerlijk, enige is dat daar dus geen seatdropper in kan. Qua geometrie en handling bevalt deze fiets wel top! Ik zoek naar alternatieven en hoop dat jullie er een aantal hebben: suggesties?

Opgesomd wat ik zoek:
- Carbon frame geschikt voor mechanische groep en velgremmen Maat M/L/57/58/59 slooping afhankelijk van geometrie.
- Lage carbon clinchers of stijve alu wielen (plat gespaakt)
- Carbon flatbar/stuurpen
- Dura-ace componenten m.u.v. casette (ultegra)

Sommige onderdelen kan ik hoogstwaarschijnlijk goedkoop overnemen. Dat maakt het het totale budget 750 - 1500; afhankelijk van het aanbod hier en op marktplaats en wat voor deals ik kan scoren. Eerlijk gezegd vrees ik dat ik richting de bovenste limiet zal uitwijken gezien mijn wensen, maar we wachten het rustig af.

Als jij iets hebt dat in dit rijtje past, stuur vooral een PM of laat een reactie achter, ik houd dit forum komende tijd even in de gaten.

Dank allen!
Bas

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7927
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 07 jul 2017 16:30

Tip: bij mtb shifters (10/11v) zul je ook mtb achterderailleur moeten gebruiken. Mix met Dura Ace of Ultegra 10 of 11v werkt niet.

basgos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:34

basgos 07 jul 2017 22:37

klimmer schreef: 07 jul 2017 16:30 Tip: bij mtb shifters (10/11v) zul je ook mtb achterderailleur moeten gebruiken. Mix met Dura Ace of Ultegra 10 of 11v werkt niet.
Thanks voor het meedenken, maar ik ben voorzien van flatbarshifters!

Iemand?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7927
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 07 jul 2017 22:52

mountainbike shifters en flatbarshifters is wel wat anders.

Zijn die er ook in 11v?

basgos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:34

basgos 09 jul 2017 22:28

klimmer schreef: 07 jul 2017 22:52 mountainbike shifters en flatbarshifters is wel wat anders.

Zijn die er ook in 11v?
Shimano SL RS 700 11sp werkt tot en met Ultegra volgens de voorhanden specificaties en ik zou nog op een reply ontvangen over m'n vraag of dura ace ook kan.

Nu de discussie toch de kant van het schakelspul op gaat; ik ben geen expert op gebied van schakelmechanismen en zal ongetwijfeld nog veel leren door vergissingen in het proces. Als iemand na het lezen van deze thread nog toevoegingen heeft, dat is welkom!

Plaats reactie