Eerste racefiets kiezen, carbon + schijfrem + Max €2000
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Jakkiebah mechanische schijfremmen, kun je nog beter een terugtrap rem doen.
Maak joe woar
En ong. 600 g zwaarder.scottwilko schreef: ↑20 jun 2017 19:31 Schijfrem variant is over het algemeen een paar honderd euro duurder dan zijn broertje met velgremmen hoor. Dus schijfremmen maken de fiets wel degelijk duurder.
-
ridley orion
- Forum-lid
Fietsen altijd mijn trp spire mechanische schijfremmen remmen perfect op mijn gravel racer
Op een race fiets voegt het alleen nuteloos gewicht toe en gaat mijn voorkeur na velgremmen.
Op een race fiets voegt het alleen nuteloos gewicht toe en gaat mijn voorkeur na velgremmen.
Marketing en nog eens marketing.M.i. hebben schijfremmen enkel nut wanneer je echt veel cols doet.Mechanische schijfremmen zijn zowiezo not don.Maar het zal een eeuwige discussie blijven. Voor profs,of veel wedstrijdrijders kan het even anders zijn,maar voor de recreant???????Dat is mijn visie althans.
- Eddy Spaghetti
- Forum-lid
Ik was vandaag in de stromende regen anders maar wat blij met mijn schijfremmen. Subliem, ik kan niet anders zeggen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je ooit al met degelijk afgestelde degelijk kwalitatieve mechanische schijfremmen geremd?Fietsen?altijd schreef: ↑23 jun 2017 09:31 Jakkiebah mechanische schijfremmen, kun je nog beter een terugtrap rem doen.
......
Ik dacht het al.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij had toch semi-hydro?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Ja en dan wil ik nog steeds veel liever hydraulisch. Je doet eigenlijk een rem upgrade als je van velgremmen komt maar het is het net niet.Lcsmet schreef: ↑24 jun 2017 21:30Heb je ooit al met degelijk afgestelde degelijk kwalitatieve mechanische schijfremmen geremd?Fietsen?altijd schreef: ↑23 jun 2017 09:31 Jakkiebah mechanische schijfremmen, kun je nog beter een terugtrap rem doen.
......
Ik dacht het al.
Maak joe woar
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En op mijn Specialized Diverge stonden oorspronkelijk mechanische Tektro's.
Die remden wel degelijk gewoon goed, de semi Hydro's remmen beter en de hydraulische Ultegra's die nu op mijn Diverge staan remmen dan weer nog iets beter. Of niet echt beter maar beter doseerbaar.
Hoop midden in de week mijn hydraulische Etap te monteren en er volgende week een heuvelrit mee te rijden zodat ik direct kan zeggen wat deze doen.
Nothing to defend
Nothing to defend
Naar goed Sram gebruik zal dat wel minder zijn dan Shimano...
Mechanische schijfremmen zijn prima als budget alternatief op een crosser of gravelracer zodat je geen cantilevers nodig hebt. Op een racefiets moet ik mij bij Fietsen?altijd aansluiten. Het voegt alleen gewicht toe en je gaat niet harder remmen, het doseert niet makkelijker en je hebt vrijwel evenveel kracht nodig als met velgremmen.
Mechanische schijfremmen zijn prima als budget alternatief op een crosser of gravelracer zodat je geen cantilevers nodig hebt. Op een racefiets moet ik mij bij Fietsen?altijd aansluiten. Het voegt alleen gewicht toe en je gaat niet harder remmen, het doseert niet makkelijker en je hebt vrijwel evenveel kracht nodig als met velgremmen.
Campagnolo Ultra Dork
Zou idd ook voor deze gaanchristiaan_01 schreef: ↑18 jun 2017 17:54 De Canyon Endurace CF SL DISC 8.0 sluit precies aan bij wat je zoekt:
- Carbon frame
- Schijfremmen
- €2000 (komt wel nog verzending bij)
- Precies 8,5kg
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) 
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Fietsen?altijd schreef: ↑23 jun 2017 09:31 Jakkiebah mechanische schijfremmen, kun je nog beter een terugtrap rem doen.
ridley orion schreef: ↑23 jun 2017 21:32 Fietsen altijd mijn trp spire mechanische schijfremmen remmen perfect op mijn gravel racer
@Ernie C. , Als ik je aanvulling lees denk ik dat je je bij ridley orion aansluitErnie C. schreef: ↑26 jun 2017 07:38 Naar goed Sram gebruik zal dat wel minder zijn dan Shimano...
Mijn idee, mechanische schijfremmen remmen niet beter maar ook niet slechter dan velgremmen en wegen wat meer.
Nog even volgende overweging waar TS mogelijk wel iets aan heeft, er worden wel degelijk goede fietsen met mechanische discs op verkocht. Bij aankoop heb je dan een goede basis om er later een hydraulische schijfremgroep op te monteren.
Dan hoef je niet direct meer je frame en wielen mee te vervangen.
Nothing to defend
Nothing to defend