Dan doe je iets niet goed, bij mij beschadigt altijd mn hoofd of m'n tanden..Soap schreef:Nette review hoor![]()
Ik heb nog wel een vraag, hoe zit het met de kwetsbaarheid van dit systeem in de pedalen?
Het eerst wat vaak beschadigd, bij mij althans, is bij een vervelend glij partij of iets, de pedalen....
Powertap P1 vermogensmeter
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Zal de oude judo training wel wezen dan, op je zij vallen en aftikkenmonsieurpinot schreef:Dan doe je iets niet goed, bij mij beschadigt altijd mn hoofd of m'n tanden..Soap schreef:Nette review hoor![]()
Ik heb nog wel een vraag, hoe zit het met de kwetsbaarheid van dit systeem in de pedalen?
Het eerst wat vaak beschadigd, bij mij althans, is bij een vervelend glij partij of iets, de pedalen....
Zo vaak ben ik ook niet gevallen, maar de twee of drie keer dat het gebeurde waren toevallig vooral dus zijdelingse /glijpartijen en meer op heup en schouder laat maar zeggen....
- rielplayer
- Forum-lid
Bij het uitlezen van gegevens in garmin connect worden er twee nieuwe velden weergegeven, te weten:
1)Left/Right Torque Effectiveness: 48/45 %
2) Left/Right Pedal Smoothness: 14/14 %
Iemand die mij kan toelichten wat ik hier mee kan en of ik er iets mee kan.
Getallen afkomstig van een uurtje op cadans tussen de 95-100 op een licht verzet.
1)Left/Right Torque Effectiveness: 48/45 %
2) Left/Right Pedal Smoothness: 14/14 %
Iemand die mij kan toelichten wat ik hier mee kan en of ik er iets mee kan.
Getallen afkomstig van een uurtje op cadans tussen de 95-100 op een licht verzet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- rielplayer
- Forum-lid
Dat zal het probleem niet zijn. Fietsen voor het plezier hè. Maar kan niet zo goed plaatsen wat ze er precies mee bedoelen.
-
matthijsln
- Forum-lid
Pedal smoothness: verhouding van maximale kracht gedurende een pedaalomwenteling tov de gemiddelde kracht.
Torque effectiveness: hoeveel kracht geleverd in neergaande slag tov opgaande slag van pedaalomwenteling (100% alleen duwen, 0% alleen trekken)
Zie https://www.cyclinganalytics.com/blog/2 ... smoothness
Valt in de categorie 'geinig om te weten' maar het is niet duidelijk of je er wat mee moet of wat mee moet trainen. Het hangt ook nogal van de soort rit af, ik heb ritten met als uiterste gemiddelde torque effectiveness van 48% tot 78% en pedal smoothness van 13% tot 22%.
Het uitzetten in een grafiek op CyclingAnalytics geeft wat meer info dan alleen het gemiddelde. Je kan een tijd gratis gebruik maken van die site. Wel de originele .fit uploaden, bij importeren uit Strava komen torque effectiveness en pedal smoothness niet mee.
Torque effectiveness: hoeveel kracht geleverd in neergaande slag tov opgaande slag van pedaalomwenteling (100% alleen duwen, 0% alleen trekken)
Zie https://www.cyclinganalytics.com/blog/2 ... smoothness
Valt in de categorie 'geinig om te weten' maar het is niet duidelijk of je er wat mee moet of wat mee moet trainen. Het hangt ook nogal van de soort rit af, ik heb ritten met als uiterste gemiddelde torque effectiveness van 48% tot 78% en pedal smoothness van 13% tot 22%.
Het uitzetten in een grafiek op CyclingAnalytics geeft wat meer info dan alleen het gemiddelde. Je kan een tijd gratis gebruik maken van die site. Wel de originele .fit uploaden, bij importeren uit Strava komen torque effectiveness en pedal smoothness niet mee.
Update.
Zonder aanwijsbare oorzaak is mijn rechter pedaal ermee opgehouden. Batterij vervangen hielp niet. Ding is zo dood als een pier.
Heb nog 1,5 maand garantie, dus de boel meteen opgestuurd naar Mantel. Wordt vervolgd.
Zonder aanwijsbare oorzaak is mijn rechter pedaal ermee opgehouden. Batterij vervangen hielp niet. Ding is zo dood als een pier.
Heb nog 1,5 maand garantie, dus de boel meteen opgestuurd naar Mantel. Wordt vervolgd.
- rielplayer
- Forum-lid
Heb zelf mijn pedalen afgelopen dinsdag bij Edco geruild voor een set nieuwe. De data die eruit kwam, was totaal waardeloos. Zonder problemen werden de oude pedalen ingenomen en kreeg ik een set nieuwe mee.
Heb ze ook via Mantel en kon rechtstreek naar Edco. Grantie liep bij mij tot half september dit jaar, dus bijna de twee jaar erop zitten. Dikke pluim voor deze afhandeling!
Ik hoop/verwacht dat Edco me ook een nieuwe set stuurt. Nog eens nadenken of ze dan verkoop of hou...
Bij na een crash van mijn Garmin ook ineens vreemde data. Wel rechts/links maar ongeveer de helft aan vermogen van normaal. Dacht ook dat er een pedaal niet werkte.
Met de app de pedalen aangemeld en bekeken. Bleek bij een pedaal de cranklengte op 110 te staan ipv 172.5 ???
Dit nu gecorrigeerd en vandaag rijden om te checken wat het doet. Bij analyse van de data van gisteren heb ik namelijk wel twee data lijnen met power maar de ene is gewoon veel lager dan de anderen (ivm de cranklengte).
Hopelijk is daarmee het probleem weer verholpen.
Met de app de pedalen aangemeld en bekeken. Bleek bij een pedaal de cranklengte op 110 te staan ipv 172.5 ???
Dit nu gecorrigeerd en vandaag rijden om te checken wat het doet. Bij analyse van de data van gisteren heb ik namelijk wel twee data lijnen met power maar de ene is gewoon veel lager dan de anderen (ivm de cranklengte).
Hopelijk is daarmee het probleem weer verholpen.