Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Verzekering na upgrade met dure wielset

rluijbregts
Forum-lid

rluijbregts 31 mei 2017 16:39

2,5 jaar geleden heb ik een Ridley Orion met Ultegra-groep aangeschaft voor zo'n 2200 euro. Inmiddels heb ik de fiets geupgrade met een Reynolds-wielset van 1300 euro. Bij elkaar heb ik inmiddels dus een flink bedrag geinvesteerd, en daarom denk ik nu na over een fietsverzekering, voor zowel diefstal als beschadiging.

Ik heb alleen geen idee wat in mijn situatie wijsheid is. Kan ik een 2,5 jaar oude fiets uberhaupt nog verzekeren? En zo ja, kan dat dan voor het gehele bedrag dat ik er inmiddels in geinvesteerd heb?

Ik kan ook nog alleen de wielen bij Reynolds zelf verzekeren, dat kost 189 per jaar, of 329 per 3 jaar. Zie http://reynoldscycling.com/support/assurance/

Wat is mogelijk/wijsheid?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2017 16:52

Een verzekering voor iets niet-noodzakelijk als een fiets zou ik niet doen.
Mocht je fiets onverhoopt beschadigd of gestolen worden koop je of eenzelfde nieuwe en als dat te duur is een goedkopere.
Verzekeringen zijn goed voor zaken waar je, indien het fout zou gaan, de gevolgen niet kan overzien.

Een beschadigde of gestolen fiets zit imo niet in deze categorie.

Ik zou het dus niet doen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 31 mei 2017 16:53

Check eens de voorwaarden bij de NTFU. Diefstal is niet verzekerd via de NTFU.
Er zijn wellicht ook verzekeraars die een goede verzekering aanbieden, maar wellicht te duur omdat je fiets al 2.5 jaar oud is. Kortom; kijk en vergelijk en maak de afweging of de premie het waard is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 31 mei 2017 17:02

Ik heb een verzekering bij Sportzeker afgesloten, deze is persoonsgebonden en niet per fiets. Deze kan i.c.m. een doorlopende reisverzekering, fiets hoeft niet op slot, verzekerd voor diefstal bij evenement, verzekerd voor schade, ook bij wedstrijden. Verzekering denkt tot €3.000 maar is beter dan met lege handen staan. Ik had al een doorlopende reisverzekering, deze heb ik opgezegd en voor minder heb ik nu een doorlopende reisverzekering voor het hele gezin en zijn de fietsen verzekerd.

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 31 mei 2017 17:09

Tegen wat voor waarde zijn die fietsen dan verzekerd?

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 31 mei 2017 17:19

Afhankelijk van de verzekering die je kiest €2.500 of €3.000.

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 31 mei 2017 17:22

https://fiets.sportzeker.nl/ Staat op de homepage dat de verzekering wordt aanbevolen door Fiets:-)

rluijbregts
Forum-lid

rluijbregts 31 mei 2017 18:20

Bedankt voor de reacties! Dat Sportzeker klinkt inderdaad erg interessant, ga ik induiken!

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 31 mei 2017 22:03

Zo'n verzekerd bedrag van €3000 klinkt heel aantrekkelijk, maar hoe snel wordt afgeschreven, ik ga er niet vanuit dat altijd nieuwwaarde wordt uigekeerd.
De NTFU verzekering, die als je lid bent van een NTFU vereniging, bij de contributie zit, werkt goed voor onderlinge schade bij tochten. Met de door hen aangeboden extra verzekeringen heb ik geen ervaring.

Met meer dan één fiets, is het verder verzekeren te duur, en eigenlijk ook niet nodig, bij stilstand in afgesloten ruimte, bij fietsen zit ik erop, bij tochten zonder fietsenstalling blijft één van ons bij de fietsen. Maar we rijden bijna geen tochten bij andere verenigingen meer. Computer gestuurd elk weekend een mooie tocht, verrassend hoeveel goed berijdbare rustige weggetjes er zijn in je eigen omgeving( Limburg en Nordrhein-Westfalen)
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 31 mei 2017 22:08

serbak schreef: 31 mei 2017 17:19 Afhankelijk van de verzekering die je kiest €2.500 of €3.000.
Ook als je fiets al een paar jaartjes oud is? Er is toch zeker wel een bepaalde waardebepaling obv leeftijd (afschrijving etc).

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2017 22:28

En nog kun je met 124 euro per jaar in pakweg 40 jaar fietsplezier 2x een dergelijke fiets voor een nieuwe vervangen...

Die basis reisverzekering stelt geen reet voor dus daar hoef je het niet voor te doen. Sowieso heb ik geen reisverzekering. Ik vertik het om voor de mensen te betalen waarvan iedere vakantie de camera "gestolen" wordt. Medische kosten wereldwijd vallen in bijna alle gevallen onder mijn normale zorgverzekering.
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid

JoostG 09 jun 2017 09:34

De basis van verzekeren is het financieel risico bij schade/verlies neerleggen bij een ander (verzekeraar) wanneer je het niet zelf kan dragen. Houd dat altijd in je achterhoofd bij het maken van een beslissing. In het geval van een racefiets, kan ik dat risico zelf dragen (heb zelfs meerdere fietsen), dus ik verzeker het niet. Verder zijn dit soort verzekeringen altijd relatief duur. Kleine groep verzekert zich, en er is regelmatig een forse schade.

@Ernie C, een reisverzekering heb ik wel. Niet omdat ik het nodig vind mijn bagage te verzekeren (dat geloof ik allemaal wel), en ik heb ziektekosten in het buitenland al goed aanvullend verzekerd op mijn zorgverzekering, maar vanwege repatriëring. Tot 2x maal toe heb ik daar gebruik van kunnen maken (overlijden moeder terwijl ik in Thailand zat, en ambulance rit van Avignon naar huis na een festongeluk).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie