De Zonda C17 heb ik uitgekozen op basis van aanbevelingen gevonden in andere topics
De Mavic cosmic elite meer vanwege de looks, die ik de mooiste vind in deze prijsklasse
(Toegegeven, ik ben verliefd op de rood-wit gestickerde FFWD - maar dit is een compleet andere prijsklasse)
Ik ben 1.86m en 72 kilo
Voor mijn requirements:
- De wielen wil ik gebruiken in trainingen EN wedstrijden. Dit is belangrijk, omdat de wielen daardoor vaker gebruikt worden en hier dus ook stevig en robust genoeg voor moeten zijn.
- De wedstrijden zijn triathlon wedstrijden, die dus vergelijkbaar zijn met een tijdrit. In principe ook altijd op het vlakke in Nederland. Snelheid is dus een belangrijke eigenschap
- Uiterlijk is voor mij duidelijk, dit zijn de cosmic wielen
Ik zoek dus een balans tussen snelheid/degelijkheid VS uiterlijk tussen deze 2 wielen. Als ze vergelijkbaar zijn, dan worden het de cosmic elites. Zijn de Zonda C17 echter merkbaar meer geschikt als wedstrijdwielen, dan worden het de Zonda C17's.
Mijn vraag aan jullie, die ik niet makkelijk kon terugvinden op het internet, als je de persoonlijke smaak van uiterlijk negeert, welke wielen zijn dan beter?
Bijvraag:
Bij mijn gekochte fiets zaten de Supra RA Comp wielen. Ik vermoed dat beide bovengenoemde wielsets beduidend beter zijn dan deze Supra wielen en dus de 350 euro valideren voor de upgrade. Indien dit niet zo is, hoor ik het ook graag!