Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ga met een vriend lekker door Nederland toeren als vakantie. Echter heb ik zelf geen ervaring met meerdaagse tochten en heeft mijn vriend ook geen ervaring met tochten langer dan 80 kilometer. Dat leek me dan ook een goede afstand om als maximum dagafstand aan te houden, om te voorkomen dat hij na 3 dagen al volledig kapot moet afhaken,
Ik kon ook via de zoekfunctie nergens een topic vinden dat mijn specifieke (beginnersvragen) beantwoord...
Behalve dat we omwille van budgettaire redenen met hybride fietsen rijden (vandaar ook de relatief korte afstand, maar mijn vriend heeft geen ervaring met racefietsen en om daar een maand vantevoren mee te beginnen...), weten we niet zo goed wat we mee moeten nemen. In de route hebben we rekening gehouden met overnachtingen en ontbijt (couchsurfen bij vrienden), maar wat is handig om mee te nemen en wat is handiger om thuis te laten?
Op de lijst om mee te gaan staat:
- Kleding (wel zo handig als je midden in de zomer door NL fietst)
- Bandenplakset (met co2 patronen, mini fietspomp, reserve binnenbanden)
- Zonnebrand
Fietsvakantie do en don'ts?
Als je zoekt op "meerdaagse" zijn er wel enige topics te vinden. Misschien staat er iets voor je tussen.
Ik zou ook nog
Plastic geld meenemen
En een telefoon met lader
Meer heb je eigenlijk niet nodig als je bij vrienden kunt overnachten.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Bandenplaksetje volstaat + fietspompje. CO2 patronen en reserve binnenband thuis laten. De meesten hebben de neiging te veel mee te nemen.Marxten schreef: ↑25 mei 2017 13:54 In de route hebben we rekening gehouden met overnachtingen en ontbijt (couchsurfen bij vrienden), maar wat is handig om mee te nemen en wat is handiger om thuis te laten?
Op de lijst om mee te gaan staat:
- Kleding (wel zo handig als je midden in de zomer door NL fietst)
- Bandenplakset (met co2 patronen, mini fietspomp, reserve binnenbanden)
- Zonnebrand
Ik heb dit soort fietsvakanties op een toerfiets ook verschillende keren ( ook ongeveer 80 km per dag) gedaan. Overnachten bij gastadressen van de stichting Vrienden op de Fiets ,
( https://www.vriendenopdefiets.nl/nl)