Alles over vakanties op én met de fiets

Milaan - San Remo

Gios
Forum-lid

Gios 10 mei 2017 10:38

Hallo,

Ik wil graag Milaan - San remo fietsen. En dan niet de Gran Fondo, want als ik de verslagen daarvan lees, is dat een veredelde amateur wedstrijd met starten in een peloton etc. Ik wil hem graag in mijn eentje fietsen. Zijn er andere forummers die dit hebben gedaan? mijn vraag is eigenlijk is het goed te fietsen als het niet georganiseerd is. of zijn de wegen heel druk met autos en eigenlijk niet geschikt om (zonder peloton en afgezette straten) in je eentje te wielrennen? Tot aan de kust gaat de route over een autoweg. Is het gedeelte langs de kust goed te doen of is het heel veel touristen ontwijken die de straat oversteken om van geparkeerde auto naar het strand te gaan. Wat is een goede dag om te fietsen (zondag? rustig mbt verkeer, maar wel veel agjesmensen langs de kust.). ik zit te denken om het in September te doen dit jaar. Er wordt gezegd dat het een bijna vlak parcours is. maar er zit 3000hm in, dat is toch best nog veel (en zwaar...) als je daarbij ook de lengte van 300km mee rekend. of is dat goed te doen? Graag jullie ervaringen en tips,

vr gr Erik

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2017 16:05

3000 hm en 300 km, geen idee of jij dat kan, dat moet je zelf kunnen inschatten.
Vooral op de kustweg moet je rekening houden met automobilisten en er is geen afgescheiden fietspad.

Wij hebben enige jaren geleden de laatste 100 km gereden met een beperkte groep en dat was te doen, maar echt leuk is het op de grote weg niet echt, maar ook daar kan jij anders over denken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

iothecoolmoon
Forum-lid

iothecoolmoon 11 mei 2017 09:19

De cyclo telt slechts een 1600hms, en dat is normaalgezien het parcours dat de profs volgen.

Ik denk dat dit toch een van de ritten is waarin het plezier komt uit het in peloton rijden, alleen zou ik dit niet doen.

Gios
Forum-lid

Gios 11 mei 2017 10:02

bedankt voor je reactie. ok 1600hms. de gps bestanden van de koers die ik kan vinden zijn volgens mij allemaal iets minder als 3000hms. In een peloton rijden heft idd veel charme, maar ik heb gelezen dat dat met snelheden van boven de 40km per uur over de Poo vlakte gaat en dat je nog geen tijd hebt om te drinken. Het plezier haal ik uit de uitdaging van de grote afstand en om een prachtig stuk wielerhistorie te beleven. fietsen langs de italiaanse kust, de poggio beleven, en dan eindigen op de via Roma met de handen in de lucht....Veel mooier wordt het niet..

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 mei 2017 14:49

Wat ik begrijp van de forumleden die M-SR hebben gereden is het wel een peletonstart maar rijdt een ieder op zijn eigen tempo naar San Remo.
Er is wel een tijdregistratie en als je te laat binnenkomt wordt je niet in de uitslag opgenomen.
Maar er is geen bezemwagen die je van de weg haalt.
En ik heb alleen maar lovende reacties gezien.

Gios
Forum-lid

Gios 11 mei 2017 15:16

ok bedankt. daar zit wat in. die is al op 11 juni dus niet meer veel tijd om te trainen, maar dan misschien volgend jaar. even kijken wat ik doe

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 mei 2017 19:41

Hier een stukkie van die (oud-)forumleden.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=1020
Een paar bladzijden verder staan ook nog twee filmpjes.

En hier een eerder verslag,
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=5861

Gios
Forum-lid

Gios 11 mei 2017 20:18

Heel interesant. Vooral het eerste filmpje geeft goed beeld van de situatie. Gaaf zeg

Wielerbus
Forum-lid

Gebruikersavatar Wielerbus 16 mei 2017 18:23

Spam verwijderd

Gios
Forum-lid

Gios 17 mei 2017 10:36

@wielerbus

bedankt voor de reactie. interresante info! ik zit er nu toch aan te denken om met de tocht mee te doen. maar 11 juni komt voor mij nog echt te vroeg. dus ik twijfel nu om hem in September zelf te rijden, of tot volgend jaar juni te wachten en hem dan met de gran fondo te doen.

Plaats reactie