Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Automobilisten terreur

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 12 mei 2017 22:32

Weet ook zeker dat op dit forum Wedrenners zitten benieuwd of 1 van hen zich durft te mengen hier.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3088
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 12 mei 2017 22:40

Een paar jaar geleden beweerde nog iemand hier dat ze hun gedrag aangepast zouden hebben.

Ik heb daar nog niet veel van gemerkt.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 12 mei 2017 22:50

Veel van deze verenigingen rijden met (lokale)sponsors op hun shirt. Deze sponsoren vinden het echt niet tof om in verband gebracht te worden met asso gedrag door degene die met hun naam rond aan het rijden is.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 12 mei 2017 23:00

Wedrenners is geen vereniging , meer soort van wilde bond, iedereen kan aansluiten en velen uit de gehele regio doen dat dan ook.
Er wordt in groepen gestart afhankelijk van gem snelheid en dan is het natuurlijk zaak zoveel mogelijk gelost te krijgen.

Dit soort praktijken geeft niet het recht maar werkt wel de automobilisten terreur in de hand en voor de doorsnee automobilist zijn alle wielrenners éénder.
Zolang dit soort praktijken gehandhaafd blijft zal de algemeene kijk en bijbehorende agressie jegens wielrenners in het algemeen niet verranderen.

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 12 mei 2017 23:01

colnagofreak schreef:
deoudegek schreef:Ik fiets niet zoveel en heb dus mischien weinig vergelijk, maar ik vind het allemaal wel meevallen.
Misschien 1x per 1000 km heb ik iets waarvan ik denk moet dat nou. Valt toch wel mee??
Als dat "moet dat nou" opzettelijk gebeurt, dan is elke gebeurtenis er 1 teveel!
Ik ga er maar van uit dat het niet opzettelijk gebeurt, dat vermindert de stress aanzienlijk. ;)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3088
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 12 mei 2017 23:08

Ik heb al meerdere keren gebeld of geschreven naar een shirtsponsor.

Misschien is niet iedere sponsor er gevoelig voor, maar als je beschrijft hoe een groepje malloten met zijn naam op het shirt op zondagochtend met veel geweld langs een juist uitlopende kerk meent te moeten manoeuvreren (paar jaar geleden meegemaakt in Beers) dan geef je toch stof tot nadenken.

Als meer mensen dat zouden doen zou dat best kunnen helpen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 mei 2017 09:17

deoudegek schreef:
colnagofreak schreef:
deoudegek schreef:Ik fiets niet zoveel en heb dus mischien weinig vergelijk, maar ik vind het allemaal wel meevallen.
Misschien 1x per 1000 km heb ik iets waarvan ik denk moet dat nou. Valt toch wel mee??
Als dat "moet dat nou" opzettelijk gebeurt, dan is elke gebeurtenis er 1 teveel!
Ik ga er maar van uit dat het niet opzettelijk gebeurt, dat vermindert de stress aanzienlijk. ;)
Nou, deoudegek, als jij de nuance al legt dat je dat relatief weinig tegen komt, terwijl jij je dagelijks met je fietsie door Rotterdam worstelt, dan geloof ik ook wel dat het relatief meevalt. Ik heb het in elk geval zelf nog nooit mee gemaakt dat een auto-mobilist out of the blue ineens agressief gedrag vertoont.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8483
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mei 2017 09:44

@Wolfhound, Je wilt nu toch niet proberen duidelijk te maken dat wanneer jij het nog niet meegemaakt hebt, het ook niet gebeurt. Zo'n verhaal van Froome van vorige week trek je ook in twijfel?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 mei 2017 10:06

Out of the blue, het gebeurt wel, heel soms. Inderdaad in Beuningen wel eens meegemaakt. Ik fiets rustig over een vrijliggend fietspad, geen ander in de buurt en dan van die petjes, raampje los en roepen en schelden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 mei 2017 10:14

Wolfhound32 schreef:..... Ik heb het in elk geval zelf nog nooit mee gemaakt dat een auto-mobilist out of the blue ineens agressief gedrag vertoont.
Nee daarom kun je hier berichten posten.
Als iemand uit het niets door het lint gaat dan heb je te maken met iemand met ernstige psychische problemen die door zijn stoornis niet in staat is zijn woede te beheersen.
In de regel kunnen dit type mensen in Nederland voor het doodrijden van iemand ongeveer 24 uur schoffelen krijgen.

Als je je dochter beschermt tegen aanranders/verkrachters waar de handhavers niets tegen doen krijg je 10 maanden,

We zijn echt compleet van ons padje af als samenleving en dat zie je ook terug in het verkeersbeeld.

Sprak een paar weken geleden een nabestaande van zo'n akefietje.
Moeder levend in auto verbrand omdat iemand achter haar even haar navigatie in moest stellen. Motivatie van de rechter, "we zijn allemaal wel eens afgeleid". De nabestaanden hebben nog net geen schadevergoeding moeten betalen.
Dus mocht je ooit een boete krijgen omdat je zat te whatsappen, haal dit vonnis even naar boven en *poef*, weg boete, want je was gewoon even afgeleid.

Een samenleving heeft leefregels nodig waar iedereen zich aan moet houden. Omdat het grootste deel van de bevolking daar eigenlijk te dom voor is om het belang van die regels in te zien heeft men vroeger een rechter bedacht.
Nu die rechters de ene na de andere voor weldenkende mensen niet uit te leggen uitspraken doen sla je de bodem weg onder de samenleving. Als sanctionering een lachertje wordt dan krijg je een samenleving waarin iedereen lekker zijn eigen ding doet en de rest kan de tyfus krijgen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 mei 2017 10:35

PVV stemmer?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 mei 2017 11:29

Tjonge, jonge nou. :shock: Van enige nuance is echt geen sprake meer hè. Het is zwart of wit. Grijs zal het niet snel worden.
Je bent vóór of tégen wielrenners.

En nee Jans', dat van Froome is "fake news." Pffff....
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie