Alles over vakanties op én met de fiets

Crosser en babage voor een fietsvakantie

Emmy
Forum-lid

Emmy 05 mei 2017 17:45

Hallo,

Volgend jaar ben ik van plan om de groene route van Ierland te gaan fietsen en vervolgens nog naar Spanje en Portugal. Dit in een tijdsbestek van 2-3 maand.

Ik heb een racefiets: sensa guilia special paint editie en een crosser: scott addict Cx 20.. beide van carbon. Frame maat 49 en 50

Mijn voorkeur gaat uit naar de crosser omdat ik wanneer het kan ook afwijken naar de onverharde paden.

Hebben jullie tips hoe ik het beste babage mee kan nemen? Ik wil niet kamperen, omdat ik denk dat ik daarvoor niet genoeg spullen mee kan nemen op m'n fiets.

Dit wordt mijn eerste keer dus alle tips zijn meer dan welkom!

Groetjes Emmy

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 05 mei 2017 19:24

bike packing + achterdrager van Thule.

Emmy
Forum-lid

Emmy 05 mei 2017 19:53

Raad u dan nog bepaalde merken aan qua bike packing?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 05 mei 2017 20:21

Google op 'bikepacking'
Of kijk bijvoorbeeld hier: http://www.cyclingabout.com/complete-li ... facturers/

Er is veel mogelijk.
Afbeelding

Als je frame geen oogjes heeft waar schroeven van een drager doorheen kunnen, dan heb je dit soort rekjes:
Afbeelding

Er gaat een wereld voor je open.
Kijk ook nog even naar de fietsers die de Trans Continental Race gaan rijden en hoe die hun spullen meenemen.

Emmy
Forum-lid

Emmy 05 mei 2017 20:33

Dank je wel!

Ik ben inderdaad het internet aan het afspeuren, heel leuk en wordt hier blij van! Zoveel mogelijkheden.

Mijn crosser is een paar maand oud. Wat zal de lak te voorduren krijgen met de tassen aan het frame? In Ierland staat mij vast wat regen te verwachten. Iemand hier ervaring mee?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 05 mei 2017 21:44

Had ie maar geen crosser moeten worden.

dale c
Forum-lid

dale c 08 mei 2017 08:27

Zijn er bevestigingsoogjes voor rekjes aanwezig? Ze nee, dan zou ik iid voor een bikepacking optie gaan. Dat soort rekjes wat ik hierboven zie langskomen in combinatie met carbon frame lijkt me niet jofel.

Denk ook aan de stevigheid van je wielen.
De combi wat mindere paden + bepakking + racewielen is nou niet wat je zegt optimaal en kans op spaakbreuk (of erger) aanwezig. Banden ook niet onbelangrijk. Dus iets robuusts a la Marathon Supreme is geen overbodige luxe.

Als ik moest kiezen uit beide fietsen dan zeker de crosser

Jaren geleden de groene route ook keer gereden (Dublin --> Lisdoonvarna dwars door Ierand, en dan de zuidelijk lus weer terug naar Dublin). ook alles in B&B. Prima te doen.
Prachtige route! Wel de honden van je afschudden als je langs boerderijen fietst haha ((hard fietsen dus).

Tegen regen helpt een regenjas :-)
En een setje extra remblokken niet vergeten, en waterdichte tassen....

Emmy
Forum-lid

Emmy 08 mei 2017 11:54

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inderdaad geen bevesigingsoogjes. Ik ga dus voor bikepacking.
De banden is een goede, daar moet ik mij nog in verdiepen.

Bedankt!

Plaats reactie