Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiets Magazine nr. 01-2026 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

Dan zou ik gewoon die 25mm laten liggen en op 6bar zetten. Ik weeg bijna 90kg en 6.5 achteraan en 6 vooraan geeft nooit snakebites.Claris_Kees schreef:Bedankt voor de antwoorden! Ik rijd nu 25mm op 7bar. Veel zachter vind ik in de bochten ook niet prettig. Zat aan 6 bar te denken voor 28mm.
Ik wil enerzijds een fiets om mijn wekelijkse clubwedstrijdjes op de rijden, maar ook om een paar keer per week over vrij slecht asfalt 50km te forensen. De TCR advanced disc lijkt me een mooi compromis, met ongeëvenaarde prijs-kwaliteit verhouding.
Misschien is de Durano 28mm een goede optie. Het zijn niet de lichtst lopende bandjes, maar ze hebben goede grip en ik kan me de laatste lekke band niet herinneren, dat is minstens 5000 km geleden.

Ik heb deze TCX (1x11 SRAM Rival, XL) sinds september 2016, als vervanger van een Ridley cyclocross fiets. Ik rij er (in omgeving Eindhoven) veldtoertochten mee + heen/weer op asfalt, veldrit-techniek trainingen en slecht weer / winter ritjes op asfalt. (Foto van de fiets staat in een eerder post van mij in deze thread).sensawielerfan schreef:
Iemand ervaring met een tcx?
Dit is de tcx sx. ipv een mtb lijkt me dit wel wat, aangezien ik liever verhard rijdt en toch soms ook het bos wel in wil.