Alles over vakanties op én met de fiets

hulp gevraagd; fietsvakantie

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 01 mei 2017 11:53

Quarantanove schreef:
Physics on Wheels schreef: Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met de Balkan regio? Slovenie / Slowakije
Ik ga alleen daar naar toe waar ik met de mensen kan converseren en nagenoeg alle teksten kan lezen zonder dat het in het Engels moet. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. .
Dan word je wereldje best wel gauw erg beperkt......
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2017 12:44

Ja maar Q komt zo met het argument dat ie heeeeel veel talen spreekt.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 01 mei 2017 12:59

Je kunt ook even kijken wat de bekende reis organisaties te bieden hebben. Zie mijn aangemaakte topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=82807 hier zie meerdere reisorganisaties langs komen. Voordeel is dat alles geregeld wordt

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 mei 2017 13:10

Als dit je eerste serieuze fiets- en treinvakantie is, blijf dan een beetje in de buurt.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 mei 2017 16:11

dropje73 schreef:
Quarantanove schreef:
Physics on Wheels schreef: Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met de Balkan regio? Slovenie / Slowakije
Ik ga alleen daar naar toe waar ik met de mensen kan converseren en nagenoeg alle teksten kan lezen zonder dat het in het Engels moet. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. .
Dan word je wereldje best wel gauw erg beperkt......
Die beperking leg ik natuurlijk wel mezelf op maar ervaar dat niet als een gemis.
Dit toevallig geplaatst bij een ander onderwerp op dit forum:

"Je kan je inderdaad overal wel redden maar ik ga nooit ergens op (fiets)vakantie waar ik me in mijn gebrekkig Engels net kan redden. Mijn insteek is dat ik ook met de "plaatselijken" een beetje moet kunnen converseren en in ieder geval nagenoeg alle teksten (ook in de regionale pers) moet kunnen lezen. Voor mij betekent dat ik alleen daar naar toe ga waar de voertaal Nederlands , Duits , Italiaans of Frans is. Enkele uitzonderingen hierop waren dat ik wel eens in GB , Baskenland en in DK naar het WK veldrijden ben geweest , in Kuopio de alternatieve elfstedentocht heb geschaatst en in de jaren 70 enkele keren in Praag internationale veldritten heb gereden. Buiten Europa ben ik nog nooit geweest en zal daar ook niet heen gaan."

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 01 mei 2017 20:31

Buiten Europa ben ik nog nooit geweest en zal daar ook niet heen gaan."
[/quote][/quote]

Oh, het kan er zo mooi zijn, buiten Europa, zonde hoor.

Ik spreek bijvoorbeeld geen woord Japans, maar toch ben ik erg blij dat ik daar geweest ben !!
Carbon from the planet X

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2017 20:59

dropje73 schreef:

Buiten Europa ben ik nog nooit geweest en zal daar ook niet heen gaan."
[/quote]

Oh, het kan er zo mooi zijn, buiten Europa, zonde hoor.

Ik spreek bijvoorbeeld geen woord Japans, maar toch ben ik erg blij dat ik daar geweest ben !![/quote]
Mensen leggen zich graag beperkingen op uit angst voor het onbekende ;-)

(overigens vond ik Japan maar een vreemd land, maar dat ter zijde :lol: )

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 02 mei 2017 08:56

(overigens vond ik Japan maar een vreemd land, maar dat ter zijde :lol: )[/quote]

Wel een beetje "rare" gebruiken (in onze ogen dan) Zoals met zijn allen voor bijvoorbeeld een mooi monument gaan staan en dan een foto maken, waarbij je het monument bijna niet kunt zien :lol:
Maar ik vond het er echt fantastisch.
Carbon from the planet X

edwin01
Forum-lid

edwin01 02 mei 2017 11:29

Ik zou zeggen: Kijk eens op www.cycletours.nl. Fietsreizen in alle soorten en maten, al dan niet in combinatie met wandelen o.i.d. en busvervoer.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2017 13:10

dropje73 schreef:(overigens vond ik Japan maar een vreemd land, maar dat ter zijde :lol: )
Wel een beetje "rare" gebruiken (in onze ogen dan) Zoals met zijn allen voor bijvoorbeeld een mooi monument gaan staan en dan een foto maken, waarbij je het monument bijna niet kunt zien :lol:
Maar ik vond het er echt fantastisch.[/quote]

Ik heb ook een hele collectie met wc fotos; gerobottiseerde brillen, verwarmd, bekleed met rose pluche, etc :lol: :lol:

Thom Fonti
Forum-lid

Thom Fonti 05 mei 2017 16:05

Tof dat je fietsen en vakantie wilt combineren! Laat je vooral niet afschrikken door de grenzen van anderen. Het zwarte woud is tof, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar wintersportgebieden. Daar kun je vaak mooi fietsen en zijn de huisjes erg goedkoop in de zomer.

Vrienden van mij gaan met regelmaat naar Slovenië omdat het daar prachtig mountainbiken is. Ik weet niet of dat iets zegt over het wegfietsen.

Ik vond laatst een rijdend hostel! Deze rijdt door Duitsland en je kunt gedeeltes met ze mee. Kan vast een fiets achterop. Als socializen en the slow life je ding zijn is het misschien iets voor je. Dit is de website: http://www.letsbenomads.com/

Plaats reactie