Gps volgsysteem Marmotte
Volgens mij is er geen los staand systeem waarmee je verschillende posities kunt tracken. M.i. zal er altijd een dataverbinding moeten zijn die de positie doorstuurt naar een app o,.i.d.. Het kan zijn dat alle 8 een Iphone hebben of allemaal een Garmijn 820 of allemaal een Wahoo elemnt (Bolt). Dan kun je gebruik van de functionaliteit op die toestellen. Na 15 juni is dataverbruik in Frankrijk het probleem niet meer. In het geval van verschillende devices kun je zoals al geschreven is kijken naar de mogelijkheden in Google Maps of Glympse.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zo doen wij het tijdens onze jaarlijkse fietsvakantie ook.Nee_Nee schreef:Gewoon boven wachten tot iedereen er is. De auto gaat rijden nadat de laatste gestart is en rijdt onderweg iedereen voorbij en is vervolgens als eerste boven. Daar wachten.
....
Bij lange beklimmingen zorgt de volgwagen er voor dat hij tot ongeveer halfweg de beklimming iedereen minstens 1 keer "gezien" heeft en rijdt dan helemaal tot boven.
Boven wordt er gewacht tot iedereen er is en in de afdaling blijft de volgwagen achter de laatste van onze club.
Werkt al bijna 20 jaar uitstekend.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wij gaan als fietsvriendengroepje van 6-8 man elk jaar samen een dag of 5-6 fietsen in een bergachtig gebied, van punt tot punt, met 1 begeleidingswagen (die alle proviand en kleding vervoert). Hoewel er een aanzienlijk niveauverschil is tussen de sterkste en de zwakste, is het prima haalbaar dat de wagen dit 'onder controle' houdt. Sowieso wachten we tot de groep compleet is boven op elk van de 3-4 cols die we dagelijks verwerken, lunchen we samen ergens onderweg en rijden we afdalingen en vlakke stukken ook gewoon als groep. Geen appjes nodig.

Dank voor de reacties. Het idee is zoals el loco schetst inderdaad om gewoon lekker te fietsen en de auto in geval van nood aan te kunnen roepen. Gezien we in de bergen rijden wil ik juist minder afhankelijk zijn van een mobiel netwerk en de rit zo veilig mogelijk maken. Maar ik ontkom zo te lezen niet aan een internet bundeltje.
daniel1975 schreef:Sowiso vind ik het een beroerd plan. Auto's zit ik tijdens LM echt niet op te wachten. Komt er weer zo'n droeftoeter met haast langs omdat zijn "kopman" ergens voor mij rijdt. En nee, het verhaal "mijn chauffeur rijdt netjes" hoef je niet mee aan te komen zetten, want autos tijdens LM zijn per definitie gewoon irritant.
Opzouten met die volgautos, die horen daar niet. Gewoon gaan trappen, reservebandjes mee en zorgen dat je getraind genoeg bent om minimaal de voet van de Alpe te halen.
Het is niet de officiële Marmotte en Nee het is niet het doel om gedurende de rit achter de renners te gaan hangen. Ik vraag ook niet om een mening over volgauto's .
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je alles had gelezen had je gezien dat ik mijzelf al had gecorrigeerd...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Als je niet afhankelijk wilt zijn van het mobiele telefoonnetwerk, kun je dat niet compenseren door een data (internet) bundel. Het spraaknetwerk (GSM of 2G) blijft langer beschikbaar in dun bevolkte gebieden met weinig dekking dan het datanetwerk (GPRS/UMTS/EDGE of 3G en hoger).GijsVH schreef:Gezien we in de bergen rijden wil ik juist minder afhankelijk zijn van een mobiel netwerk en de rit zo veilig mogelijk maken. Maar ik ontkom zo te lezen niet aan een internet bundeltje.
Ter geruststelling: vroeger in de tijd van de telefooncel en het toestel met draaischijf, kwamen we ook netjes thuis. Zo veilig mogelijk maken (jouw doelstelling) heeft niet veel met technologie te maken, maar eerder met gedrag en afspraken.
Vorig jaar een valpartij in de Franse Alpen meegemaakt. Sleutelbeenbreuk in de afdaling. Voor je het weet staan er auto's stil om hulp te bieden. En er zijn heel veel motorrijders voor wie bergen rijden net zo leuk is als voor racefietsers. Die verplaatsen zich heel snel en voor je het weet is de hele groep geïnformeerd: "Un cycliste de votre groupe est tombée".
Een dikke +1 voor Nee_Nee
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]