Alles over vakanties op én met de fiets

De Alternatieve

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 apr 2017 21:17

Al jaren vaste prik op mijn kalender. Het begon vanmorgen dat mijn maat afappte. Gezellig alleen 2,5 uur in de auto en tevens zelf bezinekosten ipv gratis vervoer in zijn leaseauto. Het zou nog even motregenen, maar na een uur of 10 zou het wel zo'n beetje gedaan zijn was de voorspelling. Het motregende inderdaad bij vertrek en mijn Garmin gaf al gauw aan geen zin te hebben de hoogtemeters fatsoenlijk te noteren. En ondertussen regende het en regende het. Het werd 10 uur, 11 uur, 12 uur. Geen verandering. De soms steile afdalingen moesten met de nodige stuurmanskunst en acrobatiek genomen worden. Het parcours was weer als vanouds met benenbrekers als de Rue Tesny, Rue sur Steppes en Rue des Heids. Verder heel veel klimwerk op de route van 160 km. Ik had natuurlijk een kortere route kunnen nemen, maar het komende jaar de hoon van mijn fietsgroep gaf voldoende motivatie om nog enkele uurtjes te stampen door de regen. De regen die op de Cote de Cornemont veranderde in een tropische stortbui. Het duurde echter niet lang, want even daarna waren zowaar de eerste stukjes blauw te ontwaren in de lucht. Gelukkig waren de benen goed geluimd en ik kom lekker tot het eind blijven doortrappen. Totale score:164 km, 2700 hm na strava herberekening, een ranzige fiets, geen lekke band, een mooie mentale training en een avontuur om nooit te vergeten.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 15 apr 2017 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 apr 2017 21:28

Inderdaad erg koude en natte editie. Ik heb geen strook blauwe lucht gezien op de 130km. Voor de rest een aanrader qua organisatie en bewegwijzering.
What makes the boat go faster?

Frankfiets
Forum-lid

Frankfiets 16 apr 2017 09:24

Alleen maar regen gehad. Maar daar kan de organisatie natuurlijk niks aan doen, dat was gewoon goed.. Maja 300km in de auto om een dagje in de regen fietsen is toch balen.

sob
Forum-lid

sob 16 apr 2017 13:17

@Herman Respect dat je de 160km hebt gereden in dat weer!

Dit is de eerste keer dat ik de Alternatieve heb gereden en Ik was van plan om de 160 te rijden maar door het rot weer toch maar de 130 gereden.
Ik vind het een schitterende tocht.
De afdalingen vind ik wel tricky omdat het wegdek al slecht is en nu was het dus ook nog kletsnat.
Ik heb een keer de remmen bij moeten stellen bij de 2de pauze omdat ii mijn hendels tegen het stuur aan kon trekken en er gebeurde weinig,qua remmen.
Ik heb totnutoe altijd geroepen dat het prima rijden is met een 53-39 in Limburg en de Ardennen,maar daar kwam ik gister even op terug....
Ik heb een keer of 7 in de Ardennen gefietst nu en nog nooit zulke steile en die ook nog vrij lang doorgingen,hellingen gereden. Ik had graag wat tandjes lichter willen rijden.
Ik vind de Redoute,vergeleken met een stuk of 4 hellingen die ik gister gereden heb,een "makkie".
De route was goed uitgepijld door de organisatie.Complimenten daarvoor.
Al met al een mooie dag gehad,behalve de regen dan

roeieber
Forum-lid

roeieber 27 apr 2017 00:22

Was een echte Flandrien editie dit jaar. Vindt allen dat sommige afdalingen niet in een toertocht thuishoren, bij droog weer zou ik die al niet doen, laat staan bij nat. Neemt de organisatie toch wel een risico mee.
I Am SpeCiAliZed

De Windmolen
Forum-lid

Gebruikersavatar De Windmolen 27 apr 2017 03:46

Nu voor tweede jaar Alternatieve gereden. Schitterende tocht over onbekende hellingen. Wegen zijn niet goed dat klopt maar dat is in heel Belgie. Organisatie ook weer prima geregeld.
Kortom, ondanks het slechte weer toch weer 160 kilometer genoten. Tot volgend jaar!!!!

Jasperoo
Forum-lid

Jasperoo 28 apr 2017 15:02

roeieber schreef:Was een echte Flandrien editie dit jaar. Vindt allen dat sommige afdalingen niet in een toertocht thuishoren, bij droog weer zou ik die al niet doen, laat staan bij nat. Neemt de organisatie toch wel een risico mee.
Sommigen wegen/afdalingen waren behoorlijk slecht inderdaad.

Ik heb puur via de bewegwijzering gereden. Ging prima. Was voor mij de eerste keer. Goed geregeld allemaal. En niet te druk.

Plaats reactie