Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Jari.K
- Forum-lid
Jari.K
24 apr 2017 11:33
Ik ben even benieuwd of er meerdere fietsers zijn met dezelfde ervaring als ik. Ik heb namelijk een Ritchey Neoclassic stuur op mijn fiets zitten in combinatie met Sram Force shifters. Fantastisch stuur. Zou geen andere willen. Echter komen de shifters op de een of andere manier bij dit stuur extreem ver naar buiten te staan. Ik heb ze niet onnodig ver naar binnen gekanteld. Ik heb de shifters wel vrij hoog op de bocht zitten, maar ook dat zou moeten kunnen lijkt mij. Het is op zich geen ramp, maar toch vind ik het raar dat dit bij dit stuur gebeurt. Heb het nooit gehad met andere sturen icm sram shifters.
Zie foto's hieronder.
Wat zijn jullie ervaringen met deze combinatie?

-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
24 apr 2017 11:38
Dat komt natuurlijk omdat de bocht naar binnen al vroeg begint bovenin de beugel (ruime radius).
Er zijn zat sturen waarbij die bocht krapper is zodat de shifter helemaal op het vertikale deel zit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Jari.K
- Forum-lid
Jari.K
24 apr 2017 11:55
Helder. Dus dan is het enige wat helpt de shifters lager zetten. En met andere shifters (shim of campa) zal hetzelfde gebeuren dus?
-
AuitD
- Forum-lid
AuitD
24 apr 2017 18:06
Jari.K schreef:Helder. Dus dan is het enige wat helpt de shifters lager zetten. En met andere shifters (shim of campa) zal hetzelfde gebeuren dus?
Lijkt er wel op:

-
Aron
- Forum-lid
Aron
25 apr 2017 18:21
Ik heb het stuur met ultegra shifters gebruikt en dan gebeurde precies hetzelfde als je de shifters gewoon horizontaal monteert (met het uiteinde van de remhendel in lijn met de onderkant van de beugel). De bovenstaande reacties verklaren dat geloof ik goed. Als je iets anders zou willen proberen is de zipp sl88 geloof ik een vergelijkbaar stuur met iets meer reach, wat het probleem misschien verhelpt.