Mooi dat het bij jouw zo goed is gegaan. Bij mij wat minder.
Voor mij is het nu 4 jaar geleden. Alles leek in de eerste instantie goed maar de pijn met hurken enzo is niet weggegaan na de operatie. Ik was toen 22. Kon daar prima mee leven. Het fietsen ging ook redelijk maar nu ik wat meer fiets en wat intensiever blijkt dat door de oude operatie zich vocht ophoopt in mijn knieholte. Dit is pijnlijk en zeer irritant. Kan geen kwaad volgens de artsen maar ze kunnen het verhelpen maar geen garantie op goed resultaat.
Dus zie ik voorlopig maar even van de operatie af. Het lijkt wel door veel rekken en strekken beter onder controle te houden zijn maar helemaal weg gaat het niet. Achteraf gezien dus eigenlijk niet tevreden.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Ervaringen met scheurtje in de meniscus?
Fijn dat het zo goed gegaan is. Hier nog een goed verhaal:
In september 2016 scheurde ik mijn meniscus en deze is in november gehecht. De eerste 6 weken mocht ik niet veel 10 minuten fietsen met een crank van 10cm. Toen ik in week 7 weer rustig mocht fietsen op de Tacx ging het behoorlijk minder. Tot aan twijfels over volledig herstel. Blijkbaar had ik een andere interpretatie van "rustig" dan mijn fysio.
Daar heb ik van geleerd en vervolgens goed overlegd met de fysio wat ik deed. Nu kan ik weer squatten en lunges doen met meer dan mijn lichaamsgewicht. Wielrennen en mtb-en gaat heel erg goed. De Duur en Snelheid is weer terug alleen de sprintsnelheid explosiviteit, blijft wat achter. Het volledig buigen van de knie gaat steeds beter.
Nu ben ik van plan om structureel krachttraining te blijven doen voor mijn benen om deze blessure te voorkomen.
In september 2016 scheurde ik mijn meniscus en deze is in november gehecht. De eerste 6 weken mocht ik niet veel 10 minuten fietsen met een crank van 10cm. Toen ik in week 7 weer rustig mocht fietsen op de Tacx ging het behoorlijk minder. Tot aan twijfels over volledig herstel. Blijkbaar had ik een andere interpretatie van "rustig" dan mijn fysio.
Daar heb ik van geleerd en vervolgens goed overlegd met de fysio wat ik deed. Nu kan ik weer squatten en lunges doen met meer dan mijn lichaamsgewicht. Wielrennen en mtb-en gaat heel erg goed. De Duur en Snelheid is weer terug alleen de sprintsnelheid explosiviteit, blijft wat achter. Het volledig buigen van de knie gaat steeds beter.
Nu ben ik van plan om structureel krachttraining te blijven doen voor mijn benen om deze blessure te voorkomen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Irritatie in je knie, door een gescheurde meniscus is volgens mij niet tegen te gaan met krachttraining.
Bij mij hebben ze trouwens niets gehecht, maar weggeknipt. Dan geneest ook sneller zegt men.
Bij mij hebben ze trouwens niets gehecht, maar weggeknipt. Dan geneest ook sneller zegt men.
Er gaat een onderzoek starten naar conservatieve behandeling van meniscus aandoeningen volgens mij is training onder fysio begeleiding een zienswijze die ze gaan testen. Het schijnt mogelijk te zijn.
Inderdaad hechten duurt velen malen langer dan knippen. Ik zou 80% meniscus kwijt raken.dan zit op goed niveau sporten er niet meer in.
Inderdaad hechten duurt velen malen langer dan knippen. Ik zou 80% meniscus kwijt raken.dan zit op goed niveau sporten er niet meer in.