Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Gps tijdens fietsen

jardinero
Forum-lid

jardinero 31 mei 2012 11:04

Als het alleen gaat om te zien welke route je afgelegd heb, en hoelang je daarover gedaan hebt, kun je ook bijvoorbeeld dit dingetje gebruiken: http://global.mobileaction.com/product/ ... GT-120.jsp
Bij GPSshop.nl zie ik hem nu staan voor 60 euro, maar misschien dat het ergens anders nog voor minder kan.
Ik heb deze zelf ook gebruikt en op zich werkt het prima in al zijn simpelheid. Kwestie van voor de rit het ding aanzetten, even tijd gunnen om GPS signaal op te vangen, dan bij je telefoon en sleutels in een zakje in je shirt steken, en aan de finish weer uitzetten.
Na afloop even aan de laptop uitlezen en je hebt je route, en nog even laten hangen want dan is ie meteen opgeladen voor de volgende keer. En je kan er een.gpx file van maken zodat je ook in andere programma's de route kan bekijken, zoals bijv google-earth.
Een nadeel tov de brytons, garmins en zelfs gewone fietscomputers is wel dat de tijdsmeting niet stopt als je stilstaat met je fiets. Maar met wat creativiteit en Excel bewerk ik altijd de logfile nog even zodat ik ook kan zien met welk gemiddelde ik daadwerkelijk gereden heb.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

harrie
Forum-lid

harrie 01 jun 2012 08:13

Voordat ik in het bezit kwam van de Edge 500 heb ik mijn ritten geregistreerd d.m.v. Endomondo op een heel eenvoudige Nokia GSM met GPS. Voorzien van Nokia's eigen navigatietoepassing ook nog eens een prima auto en wandel navigatietoestel. En zo'n Nokia is voor een paar tientjes te verkrijgen na een zoekslag op MP. Is ook nog eens lekker klein en dun en neemt weinig ruimte in in de achterzak van het fietsshirt. Die luxe smartphone laat ik lekker thuis.

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 22 jun 2012 12:20

Het is de Garmin 200 geworden:: geeft me alle informatie die ik wil hebben én je kunt, met behulp van de website van Garmin, een route invoeren. Zodat je onderweg niet hoeft te stuntelen met plattegronden. Topapparaat!
Accepteert overigens (helaas) geen gpx van http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jasperafoort
Forum-lid

Jasperafoort 24 jun 2012 21:41

Mooi dat de keus is gemaakt.
Ik twijfel zelf nog erg of de 200 aan mijn navigatie behoefte voldoet zonder de kaart; of het 'spoor' voldoende is om de weg goed te kunnen vinden. Prijs technisch érg interessant in ieder geval.
Vanwege die nieuwsgierigheid heb ik gekeken naar de fietsersbond routeplanner export en volgens mij is dit de oplossing voor je om het te laten accepteren door je Garmin:
als vanuit het 'Geavanceerde' openklap menu de 2 export mogelijkheden voor GPS-ontvangers niet werken (die heb je geprobeerd?) kan je als alternatief ook de KML export voor Google-Earth doen, en deze vervolgens op de GPSies site naar een Garmin formaat converteren: http://www.gpsies.com/convert.do" onclick="window.open(this.href);return false;

jhon321
Forum-lid

jhon321 11 apr 2017 06:57

U kunt 3g uitschakelen tijdens het fietsen en het gebruik vliegtuigmodus voor goede resultaten.

Plaats reactie