Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

vdels_j
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2016 07:53

vdels_j 03 apr 2017 13:29

:lol: Dan heb ik nog 6903,83 te gaan mijn Endurace CF SLX

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 03 apr 2017 13:50

Keezx schreef:6913,57 km.
Nice :lol:

pryt
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2009 02:24

pryt 03 apr 2017 22:00

Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper :oops: Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.

Welke middelen gebruiken jullie om jullie mat(rode) Canyon-fietsen schoon te maken? Is er een Tante Kaat-middel dat hem wel kan doen (mat) "blinken"?
Afbeelding

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 03 apr 2017 22:16

pryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper :oops: Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.

Welke middelen gebruiken jullie om jullie mat(rode) Canyon-fietsen schoon te maken? Is er een Tante Kaat-middel dat hem wel kan doen (mat) "blinken"?
Afbeelding
Is die fiets niet wat te groot voor jou? Je komt net tot de boven buis.

Dreft of ander wasmiddel met een spons werkt bij mij prima. Dasty werkt nog beter.

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 04 apr 2017 08:57

Prachtige foto met de kleine man bij je prachtige Canyon.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 apr 2017 09:33

Heeft iemand al een keer kogellagers van het balhoofd moeten vervangen van een Canyon Ultimate CF SL?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Balhoofd 1
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47

Balhoofd 1 04 apr 2017 09:51

pryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper :oops: Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.
prachtfoto :)

Bij mijn matte MTB werkt een klein beetje WD40 erg goed, dat neemt de olievlekken perfect af en het is er met een keukenpapiertje ook weer snel af.

Gebruikersavatar
Wijgers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jun 2011 17:53
Locatie: Alblasserdam

Gebruikersavatar Wijgers 04 apr 2017 10:32

pryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper :oops: Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.

Welke middelen gebruiken jullie om jullie mat(rode) Canyon-fietsen schoon te maken? Is er een Tante Kaat-middel dat hem wel kan doen (mat) "blinken"?
Ik gebruik Morgan Blue Carbon Polish nadat ik hem met water en BIKE-Wash (ook Morgan Blue) heb gebruikt. Eerst de spuitbus gebruikt, daarna overgestapt naar de fles.

Ik heb zelf de matte Shark blue/grey SL wat mij opvalt dat ook het laatste vet/smeer er af gaat met het gebruik van de Carbon Polish

Nils

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 04 apr 2017 11:15

Ik heb dezelfde soort mat rode kleur als jij (Aeroad) en inderdaad erg lastig mooi te houden/te krijgen. Ik heb erg goede ervaringen met Muc-off Miracle shine; weinig van nodig, prettige geur en een (zeer) goed eindresultaat. Vettigheid en strepen verdwijnen als sneeuw voor de zon :-)!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 04 apr 2017 11:44

Ik heb een matzwarte Ultimate.
Ik was hem met Morgan Blue bike wash en werk af met Morgan Blue carbon cleaner matt.

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 04 apr 2017 11:47

Gisteravond bericht dat mijn fiets (Endurace AL Disc 7.0) was verzonden. Zojuist al een telefoontje van vriendin dat de fiets bezorgd is. Kijken of ik vanavond of morgen wat foto's kan posten.

Wat kan een werkdag dan nog lang duren pff!!

vdels_j
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2016 07:53

vdels_j 04 apr 2017 11:59

Ik was mijn mat zwarte Endurace CF SLX gewoon met een spons en een sopje van een beetje Dettol Citrus allesreiniger met water. Ik spoel hem vervolgens goed na en droog hem af met een zeem. Ik poets tenslotte als hij helemaal droog is de eventuele vetvlekken weg met een schone microvezel doek.
Laatst gewijzigd door vdels_j op 04 apr 2017 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie