Alles over vakanties op én met de fiets

fiets mee/wielrennen in Toronto/Ontario (Canada)?

Physics on Wheels
Forum-lid

Physics on Wheels 01 apr 2017 19:50

Hoi allemaal,

(Als het goed is) verhuis ik deze herfst naar Toronto (Canada), voor een periode van 4 jaar (promotie). Nu zit ik dus te denken wat ik met m'n fiets of meer in het algemeen met m'n hobby zal gaan doen. Als ik op Strava kijk naar de activiteiten daar wordt ik niet heel hoopvol, bijna iedereen rijdt op hetzelfde stukje langs de kust. (En dan is er ook nog het bij tijde barre weer)

zie: https://www.strava.com/activities/searc ... oad&utf8=✓

de vraag is dus om advies. Zal ik bijvoorbeeld meteen m'n direct fiets meenemen, of eerst kijken hoe de situatie daar is met wielrennen en dan eventueel m'n fiets nog laten overvliegen (of daar een nieuwe kopen?). De hele stad Toronto+voorsteden ("Greater Toronto Area" = 6 miljoen(!) mensen) is volgens mij zo groot dat ik een beetje bang ben niet fatsoenlijk buiten de stad te komen)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met fietsen in dit dit gebied (dus rondom Toronto/de provincie Ontario/of noord-oost VS)? Dan zou ik heel graag jullie ervaring horen.

Ik snap dat het een beetje een vage vraag is maar alle extra meedenkende hersenen zijn meer dan welkom :D

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 01 apr 2017 20:08

Toevallig is een vriend van me daar op familiebezoek geweest een paar maanden geleden. Het eerste wat die familieleden deden was hem op de racefiets zetten (een Cervelo uiteraard). Dat verteld natuurlijk helemaal niks, maar er zijn in ieder geval voldoende fietsers daar in de omgeving.

Overigens zou ik het zelf wel fijn vinden om mijn hobby mee te nemen als je in een totaal nieuwe omgeving komt. Op die manier leer je de directe omgeving een beetje kennen, maak je misschien wat nieuwe vrienden en heb je iets om de 'tijd te doden' mocht je je een keer vervelen. Het zou eigenlijk geen eens een vraag mogen zijn op een fiets forum :D ;)!

Alvast veel succes en (fiets)plezier toegewenst bij je nieuwe uitdaging!

Ps. Zelf heb ik een tijdje in Jakarta gewoond, inclusief voorsteden een 30-35m inwoners. Ook daar met veel plezier kunnen fietsen (MTB). Een gemiddelde van 30 zit er niet in en de stad ben ik niet uit geweest, maar wel een paar mooie tochten kunnen maken.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 01 apr 2017 21:42

Het hangt er ook een van af denk ik of je in Toronto aan het meer (zuid) komt te wonen of bv aan de rand van de stad of in een voorstad. Ik heb familie in de omgeving van Burlington wonen, daar is prima te fietsen.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 02 apr 2017 04:02

toronto aan zee? Ik zou nog eens naar een nieuwe kaart kijken...
:winkthumb:

Physics on Wheels
Forum-lid

Physics on Wheels 02 apr 2017 07:12

ypuh schreef:Overigens zou ik het zelf wel fijn vinden om mijn hobby mee te nemen als je in een totaal nieuwe omgeving komt. Op die manier leer je de directe omgeving een beetje kennen, maak je misschien wat nieuwe vrienden en heb je iets om de 'tijd te doden' mocht je je een keer vervelen. Het zou eigenlijk geen eens een vraag mogen zijn op een fiets forum :D ;)!
ik zou het inderdaad ook heel jammer vinden om een andere hobby te moeten gaan zoeken (het is inderdaad een beetje vloeken in de kerk om deze vraag hier op het forum te stellen)
hendrikjan schreef:toronto aan zee? Ik zou nog eens naar een nieuwe kaart kijken...
tja, het meer is ongeveer even groot als noord-holland + zuid-holland + utrecht, komt toch aardig in de buurt van een zee ;)

misschien moet ik gewoon eens contact opnemen met de locale club(s), kijken hoeveel/hoever ze rijden en zo.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2017 10:51

Misschien kun je hier iets mee: https://www.strava.com/activities/759656843
Dit is de rit van een kennis van ons die in Frankrijk woont, maar oorspronkelijk uit de buurt van Ontario komt. Als je wat ritten kunt volgen van mensen die met hem deze rit gereden hebben, krijg je vast wat meer idee wat er gereden wordt.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 02 apr 2017 12:02

Physics on Wheels schreef:
ypuh schreef:Overigens zou ik het zelf wel fijn vinden om mijn hobby mee te nemen als je in een totaal nieuwe omgeving komt. Op die manier leer je de directe omgeving een beetje kennen, maak je misschien wat nieuwe vrienden en heb je iets om de 'tijd te doden' mocht je je een keer vervelen. Het zou eigenlijk geen eens een vraag mogen zijn op een fiets forum :D ;)!
ik zou het inderdaad ook heel jammer vinden om een andere hobby te moeten gaan zoeken (het is inderdaad een beetje vloeken in de kerk om deze vraag hier op het forum te stellen)
hendrikjan schreef:toronto aan zee? Ik zou nog eens naar een nieuwe kaart kijken...
tja, het meer is ongeveer even groot als noord-holland + zuid-holland + utrecht, komt toch aardig in de buurt van een zee ;)

misschien moet ik gewoon eens contact opnemen met de locale club(s), kijken hoeveel/hoever ze rijden en zo.
Ik heb zelf ooit een fietsvakantie gehouden die begon vanuit Toronto. De stad uit en de stad weer in was toch ff wat anders dan we hier in nl gewend zijn. Kost je zomaar de halve dag, dat geschreven hebbende je kan daar en in de omgeving machtig mooi fietsen. Ik zou hem gewoon meenemen, in het ergste geval gebrui je hem niet.. Of schaf daar een fietsje aan...

louise
Forum-lid
Contact

louise 02 apr 2017 18:35

Wij hebben vrienden gehad in Toronto, nouja, voorstad (ze wonen nu in de buurt van Vancouver). Hij deed heel veel in de stad op de fiets, woon-werk ook, hij wist alle handige doorsteekjes enzo, en dan kon je via parken e.d. naar het centrum fietsen. Hij heeft ons een keer meegenomen, het is hooguit veel geslinger en stoepranden e.d., maar verder goed te doen. Je blijft zo uit dat drukke autoverkeer, want dat is vrij heftig. In hun eigen buurt ging het ook prima, daar was het al wat rustiger en ruimer. Alleen 's winters kan het echt niet, in dat klimaat.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 02 apr 2017 22:06

Ik denk dat je gewoon een fietsdrager nodig hebt, in GTA metro is er naar mijn mening niks fatsoenlijks te fietsen vanwege het verkeer maar 1/2 uur met de auto buiten de stad in alle richtingen (behalve natuurlijk Lake Ontario) is het heuvelachtig, rustiger en kun je mooi fietsen. Het zal even duren voor je de wegen weet te vinden maar ze zijn er zeker.
Hou er wel rekening mee dat de winter hard/koud is en lang duurt.
Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 02 apr 2017 22:17

Ze hebben ook best een goed ov, ook voor fietsers, zo kan je je fiets op een rek van de bus zetten

Physics on Wheels
Forum-lid

Physics on Wheels 03 apr 2017 07:41

heel erg bedankt voor het mee denken en de goede tips, hier kan ik wat mee! Ik zie inderdaad nog niet echt uit naar de Canadese winter :s

Plaats reactie