Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pezen achter knie onstoken

pietpelle11
Forum-lid

pietpelle11 20 apr 2010 17:49

Ik heb in de winter na veel schaatsen en nu in het voorjaar last gekregen van irritatie achter de kniepezen aanhechting.
In de winter dicofenac genomen en nu weer voorgeschreven gekregen.
Ik ben 48.
Fiets zo'n 3x per week totaal 10 uur. Kan dit tot overtraind zijn geraken?
Inmiddels zadel al lager en wat naar voren.
Fysio geweest alles uitgeprobeerd.
Heeft er iemand nog tips hoe ik dit kan voorkomen?

jay
Forum-lid

Gebruikersavatar jay 20 apr 2010 17:54

Hoi Pietpelle,

ik heb begin dit jaar (januari) ook ontstoken pezen gehad in mijn knieen (wel aan de voorkant dan). Ik heb hier af en toe nog last van. Ik heb er ook diclofenac voor gehad. Mijn Fysiotherapeut heeft een aantal metingen gedaan (stand van mn knieschijven tov. mn benen. En kwam tot de conclusie dat mijn schijven iets naar buiten staan. Waardoor de schijf niet lekker over de knie loopt. Ik ben nu mijn been spieren (aan de binnenkant van mn dijen aan het trainen). Omdat dit de schijf weer op zijn plek zou helpen. Het kan aardig lang duren voordat het beter gaat. Het is bij mij nu vanaf Januari en gaat heel langzaam beter. Ik hoop dat je er snel vanaf komt
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

pietpelle11
Forum-lid

pietpelle11 20 apr 2010 17:57

En dat betekend dus niet fietsen zeker?

jay
Forum-lid

Gebruikersavatar jay 20 apr 2010 17:59

Ik mocht wel gewoon blijven fietsen. maar niet forceren. dus lekker op souplesse. maar dan nog ging het bij mij niet zoals er voor. ik ben gelukkig weer herstellende. en bouw het weer rustig op.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

madhill
Forum-lid

madhill 22 apr 2010 19:07

Heb hetzelfde gehad totdat ik mijn schoenplaten anders heb gezet. Mijn voeten stonden een beetje naar buiten gericht en heb de plaatjes nu helemaal rechtuit gezet. Wel platen met wat speling (Look grijs). Ik rijd nu 5x per week en nergens last meer van.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

pietpelle11
Forum-lid

pietpelle11 22 apr 2010 21:15

ok dat klinkt simpel maar of dat ook voor mij werkt? Ik had het nl. ook met schaatsen van de winter. Ga er toch eens naar kijken.

Plaats reactie