Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets of Triathlonfiets

steefje
Forum-lid

steefje 20 apr 2010 21:33

Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets.
Ik heb geen ervaring op dit gebied, en aangezien gewoon sporten niet meer mag, lijkt mij dit de juiste oplossing.

Bij mijn zoektocht op internet heb ik ontdekt dat er veel verschillende soorten fietsen zijn.
Ik vroeg mij af wat het verschil was tussen een racefiets en een triathlonfiets.

Op internet kwam ik deze fiets tegen:
Cube 2010 Aerium Hpc Ultegra

Waarschijnlijk ben ik te groot(1.97) en ook te zwaar?(115kg) voor deze fiets. Aangezien het grootste frame 59 cm is.
Ik heb ook geen idee welk frame geschikt is voor mij. Dit zal ik op laten meten in een winkel.

Zijn er nog winkels in de buurt van Amsterdam waar ze deze fietsen hebben staan en er ook nog eens verstand van hebben.

Alvast bedankt,

Steef

nagtie
Forum-lid

nagtie 20 apr 2010 21:55

Je hebt ook nog zoiets als de flatbar race fiets of fitniss bike.

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 apr 2010 23:15

Je mag niet meer 'gewoon sporten'?, die zal je toch moeten toelichten. Geen buitenstaander die daar chocolade van kan maken, laat staan een zinnig advies.

Met je lengte zal je niet op de door jou getoonde fiets passen. Je gewicht is (hoewel zwaarder dan de gemiddelde renner) echt niet problematisch voor de fiets. Wielen zijn een aandachtspunt. Wat dat aangande zoek eens op "zwaardere wielen". Je vind dan veel topics over zwaardere renners en welke wielen handig zijn.

Maar goed: eerst dus de vraag: waarom mag je niet 'gewoon sporten', en waarom kom je dan uit bij wielrennen? (En in welke vorm had je gedacht dit te gaan beoefenen)

steefje
Forum-lid

steefje 20 apr 2010 23:41

Gewoon sporten gaat meer over veldsporten.
Ik heb een knie blessure waar ik bijna van hersteld ben, maar het risico is op dezelfde blessure is groot als ik weer het veld opga.
Bij Fysio hadden ze het aangeraden om te gaan fietsen, dit omdat er dan weinig of geen weerstand op mijn knie komt.

Ik had inmiddels ook wat mensen gesproken, die het aanraden om een racefiets te kopen, dit omdat het wendbaarder is.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 20 apr 2010 23:44

Je kan ook een fiets als bv de stevens slr kopen. Gebaseerd op een tijdritfiets maar dan met een racefiets geometrie.

http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... lang=nl_NL

koop er een opzetstuur bij en je kan altijd kiezen ;)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 21 apr 2010 01:11

Maar als je gaat fietsen omdat je knieklachten hebt, dan kun je waarschijnlijk beter beginnen met "touren". In dat geval een gewone racefiets kopen. Op een triathlonfiets ga je immers toch vooral hard fietsen. Met knieklachten lijkt me dat geen geschikte aanpak.

eric_v
Forum-lid

eric_v 21 apr 2010 10:24

idd zou een gewone racefiets kopen...
vooral in het begin rustig rondrijden en proberen te genieten van alles om je heen.
koop niet een te dure fiets, want misschien is fietsen wel niks voor jou!
en als het je echt bevalt kan je na een jaartje ofzo altijd nog upgraden qua fiets.
(en dan alsnog een tijdritfiets aanschaffen)

succes!

steefje
Forum-lid

steefje 22 apr 2010 12:30

Dankjewel,

Ik ga van het weekend eens rondkijken

Plaats reactie