Tussen al het gelul door nog eens een waarheid van formaat gevonden!Herman_N schreef:Voor ons wielertoeristen maakt het geen donder uit welke wielen eronder zitten. Om de Ventoux te doen is training en je eigen gewicht een stuk belangrijker.
Wielen in de bergen ...........
Je kan eventueel ook is 2dehands kijken.Er zijn genoeg fietsers die regelmatig iets nieuws willen,en dus hun nog zeer goede wielen van de hand doen voor een leuke prijs.Ok,dan rijd je niet met het nieuwste,maar is dat nodig?Goed is goed zou ik zeggen.Heb zelf al zeer leuke sets gekocht,voor soms belachelijk lage prijzen.Het is vaak de marketing die er ons toe aanzet nieuwer spul aan te schaffen.
De fulcrums zijn mooie velgen, op veel fietsen in de prijscategorie tot 1500 euro een mooie upgrade die niet al te veel hoeft te kosten. Met een net bandje eromheen en een cassette met een 32 als grootste kransje inderdaad een prima keuze als je niet perse 50mm hoge carbon velgen wil rijden, die minimaal 2000 euro moeten kosten en minder dan 1400gr moeten wegen. Het is zeker geen schande om met een 34x32 de keut te bedwingen. Ik rij hem regelmatig omhoog en als je in redelijke conditie bent is 36x28 goed te doen. Ik ben derhalve toch erg blij met mijn 36x32 combinatie en als een 50x34 niet zo belachelijk duur was (165) zou ik die monteren. Zeker in de langere tochten is dat best een aanslag om nog effe de keut, eyserbosweg, kruisberg etc op te rijden. De meeste van ons die al eens Boogey, AGR, Limburg mooiste etc hebben gereden kunnen dat wel beamen. En alle goddelijk getrainden die dat tegenspreken moeten maar eens om zich heen kijken tijdens zo’n tochtje. Het aantal lopenden is gigantisch. Ik zie dan liever iemand op een licht verzetje omhoog fietsen dan de irritant in de weg vallende, lopende mensen die het wel dachten te kunnen op een 29x25….Scottie66 schreef:Ik wil de mensen met positieve bijdragen bedanken.
Je kan je afvragen waarom mijn vraag zo vaak gesteld wordt en waarom er dan zoveel topics zijn...... Zouden anderen ook door de bomen het bos niet meer zien? Heel veel meningen en tegenstrijdigheden. Feiten en fabels over gewicht, aerodynamica, uitbollen, bling bling, commercie, fabrieks of handgespaakt enz. enz.
Verder besef ik terdege dat de molshopen van Limburg weinig voorstellen maar ik schaam mij niet om de Keutenberg met 34x32 te doen.
Budget ach ...... ik lees tussen de regels dat de Fulcrums wel volstaan.
Ja, eens. Toch pak ik in de bergen altijd m'n lichtste wielen en heb ik het idee dat je het verschil vooral staand op de pedalen wel voelt. Al moet je de factor moraal niet onderschattenHerman_N schreef:Inderdaad zuur. Maar goed, zelf heb ik ook 2 wielsets met een aparte cassette. In april, mei en juni zit ik vrijwel wekelijks in de Ardennen en doordeweeks fiets ik in de polder. Lekker makkelijk wisselen. Maar je gaat er geen seconde sneller van rijden. Voor ons wielertoeristen maakt het geen donder uit welke wielen eronder zitten. Om de Ventoux te doen is training en je eigen gewicht een stuk belangrijker.
In de afdaling is een setje strakke wielen wel wenselijk natuurlijk.
Hahahahaha Tommeke
Dat doe ik zelf natuurlijk ook. Ook wielertoeristen moeten ergens in geloven he. Met alleen ratiobele argumenten is de wereld zo saai.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Mijn reaktie is niet zuur bedoeld hoor. Eerder realistisch door mijn eigen ervaringen ermee. Bij de quattro's binnen een maand al een lager vast in de body. De quattro's zijn wel mijn favoriete wielen voor het klimmen. Zijn erg stevige wielentommeke14 schreef:Wat een zure reacties hier...
Racing 5 zijn prima wielen. Degelijk en ook stijf. Icm 4000sII bandjes prima voor bergachtig gebied.
Dat je een extra cassette wil snap ik heel goed. Ik heb ook meerdere setjes wielen en op elk setje een cassette. Heb geen zin om steeds cassettes te wisselen als ik een setje wielen pak.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe stevig zijn ze dan? Heb je daar een eenheid van?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Fulcrum 5 & Quattro - Mavic Aksium - Campagnolo Khamsin & Scirocco - Shimano RS 010 zijn ongetwijfeld allemaal "goede" wielen maar, zonder hautain te willen overkomen, toch maar heel gewone standaard wieltjes he.wolly68 schreef:.................. De quattro's zijn wel mijn favoriete wielen voor het klimmen. Zijn erg stevige wielentommeke14 schreef:.........
Racing 5 zijn prima wielen. Degelijk en ook stijf. ................
Je kan klimmen met alle wielen en elke fiets maar als het gaat over "klim"-wielen dan komen wielen van, ik schrijf maar wat, 1500 gram toch niet echt in aanmerking.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Ax-lightness hebben pas klimwielen. Onder de 900 gram.
Maak joe woar
Mooi onderwerp altijd klimwielen.
Ben wel benieuwd naar een top 5 ingedeeld naar bedrag.
€100,- €400,-
€400,- €800,-
€800,- €1200,-
+€1200,-
Ik zelf rij met Pacenti sl23 hope naven dt revolution en competition spaken messing nippels 24-28sp gewicht 1570gr prijs €580,- en heb ook dezelfde set up met 45mm Carbon 1680 gr prijs €850,-
Ben wel benieuwd naar een top 5 ingedeeld naar bedrag.
€100,- €400,-
€400,- €800,-
€800,- €1200,-
+€1200,-
Ik zelf rij met Pacenti sl23 hope naven dt revolution en competition spaken messing nippels 24-28sp gewicht 1570gr prijs €580,- en heb ook dezelfde set up met 45mm Carbon 1680 gr prijs €850,-
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Oei, mijn trouwe klimwieltjes (Fulcrum Racing Zero) wegen 1.500 gr.Lcsmet schreef:
Je kan klimmen met alle wielen en elke fiets maar als het gaat over "klim"-wielen dan komen wielen van, ik schrijf maar wat, 1500 gram toch niet echt in aanmerking.