Wielen in de bergen ...........
Hoi ik zie even door de bomen het bos niet meer. Kort gezegd lees ik dat hoge wielen behalve de mooie looks windvangers zijn. Dus geen meerwaarde in de polder, waar ik overwegend zit.
Ik wil de Mont Ventoux gaan beklimmen, dan zijn stijve wielen prettig aldus de kenners.
Maar ik lees ook dat in de bergen vaak stevige winden staan, dus liever ...... geen windvangers. Ik ga wel voor alu voor mijn portemonnee en trouwens ik rem graag iets te veel dan te weinig. Alu voert warmte beter af, en ja ik heb idd velgremmen.
Een 2e set wielen is wel prettig zodat ik mijn cassette voor bergen en polder niet steeds hoef te wisselen. Binnenkort AGR dus dan monteer ik weer mijn bergcassette (grootste 32T).
Ik heb trouwens een compact (50/34) 11 speed
Het is een Scott speedster 20 met Syncros wielen.
Dit is een fabrieksfiets van ca 1100 euro.
Hoe goed of slecht deze wielen zijn .... geen idee.
Waar kan ik ze mee vergelijken, categorie.....
Feit is dat ik na diverse knal spaken nu voor en achter nieuwe spaaknippels heb laten plaatsen. Dat probleem is verholpen, ik weeg 91 kg (1m84), dit ter info.
Zou Fulcrum Racing 5 LG wat zijn? Mooi prijsje. (Bandentips zijn ook welkom, ik wil geen tubes).
Natuurlijk heb ik e.e.a. gelezen maar die topics zijn gedateerd. Er is nu veel ander moois op de markt.
Ik wil de Mont Ventoux gaan beklimmen, dan zijn stijve wielen prettig aldus de kenners.
Maar ik lees ook dat in de bergen vaak stevige winden staan, dus liever ...... geen windvangers. Ik ga wel voor alu voor mijn portemonnee en trouwens ik rem graag iets te veel dan te weinig. Alu voert warmte beter af, en ja ik heb idd velgremmen.
Een 2e set wielen is wel prettig zodat ik mijn cassette voor bergen en polder niet steeds hoef te wisselen. Binnenkort AGR dus dan monteer ik weer mijn bergcassette (grootste 32T).
Ik heb trouwens een compact (50/34) 11 speed
Het is een Scott speedster 20 met Syncros wielen.
Dit is een fabrieksfiets van ca 1100 euro.
Hoe goed of slecht deze wielen zijn .... geen idee.
Waar kan ik ze mee vergelijken, categorie.....
Feit is dat ik na diverse knal spaken nu voor en achter nieuwe spaaknippels heb laten plaatsen. Dat probleem is verholpen, ik weeg 91 kg (1m84), dit ter info.
Zou Fulcrum Racing 5 LG wat zijn? Mooi prijsje. (Bandentips zijn ook welkom, ik wil geen tubes).
Natuurlijk heb ik e.e.a. gelezen maar die topics zijn gedateerd. Er is nu veel ander moois op de markt.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
http://www.planetx.co.uk/i/q/WPGIT155U/ ... c-wheelset
Dit zou ook kunnen, wel iets duurder dan de Fulcrum.
Wat is precies je budget?
Dit zou ook kunnen, wel iets duurder dan de Fulcrum.
Wat is precies je budget?
Maak joe woar
Zoals je in één van de 534 andere topics met precies hetzelfde onderwerp kunt lezen is het door jou voorgestelde setje prima geschikt voor het door jou bedachte doel...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze vraag komt om de andere maand, soms sneller terug.
Zo gedateerd zijn de antwoorden dus niet.
Fulcrum 5 zijn heel gewone standaard wielen. Niets mis mee maar ook niets speciaal.
Banden: Continental Grand Prix 4000 S II, Veloflex Corsa, Michelin ProRace 4, Schwalbe One, Vittoria Open Corsa en er zijn er nog wel enkele welke aan jouw voorwaarden voldoen en die je ook kan terugvinden op dit forum.
Succes
Zo gedateerd zijn de antwoorden dus niet.
Fulcrum 5 zijn heel gewone standaard wielen. Niets mis mee maar ook niets speciaal.
Banden: Continental Grand Prix 4000 S II, Veloflex Corsa, Michelin ProRace 4, Schwalbe One, Vittoria Open Corsa en er zijn er nog wel enkele welke aan jouw voorwaarden voldoen en die je ook kan terugvinden op dit forum.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik wil de mensen met positieve bijdragen bedanken.
Je kan je afvragen waarom mijn vraag zo vaak gesteld wordt en waarom er dan zoveel topics zijn...... Zouden anderen ook door de bomen het bos niet meer zien? Heel veel meningen en tegenstrijdigheden. Feiten en fabels over gewicht, aerodynamica, uitbollen, bling bling, commercie, fabrieks of handgespaakt enz. enz.
Verder besef ik terdege dat de molshopen van Limburg weinig voorstellen maar ik schaam mij niet om de Keutenberg met 34x32 te doen.
Budget ach ...... ik lees tussen de regels dat de Fulcrums wel volstaan.
Je kan je afvragen waarom mijn vraag zo vaak gesteld wordt en waarom er dan zoveel topics zijn...... Zouden anderen ook door de bomen het bos niet meer zien? Heel veel meningen en tegenstrijdigheden. Feiten en fabels over gewicht, aerodynamica, uitbollen, bling bling, commercie, fabrieks of handgespaakt enz. enz.
Verder besef ik terdege dat de molshopen van Limburg weinig voorstellen maar ik schaam mij niet om de Keutenberg met 34x32 te doen.
Da's niet tussen de regels hoor53x11 schreef:Zoals je in één van de 534 andere topics met precies hetzelfde onderwerp kunt lezen is het door jou voorgestelde setje prima geschikt voor het door jou bedachte doel...
En sorrysorrysorry dat je gevoelens gekwetst zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Scottie66 schreef:Ik wil de mensen met positieve bijdragen bedanken.
Tussen de regels in die andere topics lees je ook dat de lagers over het algemeen niet erg lang mee gaan bij de fulcrums R5 en quattro. Ze zijn wel eenvoudig te vervangen voor iets beters
Wat een zure reacties hier...
Racing 5 zijn prima wielen. Degelijk en ook stijf. Icm 4000sII bandjes prima voor bergachtig gebied.
Dat je een extra cassette wil snap ik heel goed. Ik heb ook meerdere setjes wielen en op elk setje een cassette. Heb geen zin om steeds cassettes te wisselen als ik een setje wielen pak.
Racing 5 zijn prima wielen. Degelijk en ook stijf. Icm 4000sII bandjes prima voor bergachtig gebied.
Dat je een extra cassette wil snap ik heel goed. Ik heb ook meerdere setjes wielen en op elk setje een cassette. Heb geen zin om steeds cassettes te wisselen als ik een setje wielen pak.
Inderdaad zuur. Maar goed, zelf heb ik ook 2 wielsets met een aparte cassette. In april, mei en juni zit ik vrijwel wekelijks in de Ardennen en doordeweeks fiets ik in de polder. Lekker makkelijk wisselen. Maar je gaat er geen seconde sneller van rijden. Voor ons wielertoeristen maakt het geen donder uit welke wielen eronder zitten. Om de Ventoux te doen is training en je eigen gewicht een stuk belangrijker.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]