Zie je wel, ik wist het, met discs ga je harder.fietsslak schreef:Verhip; je hebt gelijk. De disc-varianten hebben een 52-36. De velgremvarianten een 'gewone' compact...
Ventoux
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om daar wat te aclimatiseren. Maar dan zou ik je aanraden het een paar dagen van te voren eens (gedeeltelijk) te verkennen met je 34*32, als het daarmee niet lukt, lijkt mij de goedkoopste oplossing een mtb-tje huren.TurboTrek schreef:Achteraan is denk ik 32 T als ik goed kan lezen op de cassette.
Ter info: ben 46 zonder overgewicht, en fiets wekelijks
De (aspirant) fietser is een berekenende angsthaas geworden. Inmiddels zijn er, zonder overdrijven, meer dan honderd topics van gelijke strekking.
Mijn advies:
1. Gooi je fiets in de auto
2. Rij naar het zuiden
3. Fiets die berg op. Je gaat zeer waarschijnlijk je allerlichtste verzet gebruiken. Maakt niet uit wat dat verzet is.
4. Daal af
5. Drink bier
Mijn advies:
2. Rij naar het zuiden
3. Fiets die berg op. Je gaat zeer waarschijnlijk je allerlichtste verzet gebruiken. Maakt niet uit wat dat verzet is.
4. Daal af
5. Drink bier
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
+1, niet zo druk maken je komt m wel op.
Maak joe woar
dat denk ik ook wel hoor, je traint al dus dan zit het wel goed, je komt er sowieso. De enige spelbreker kan ijskoude regen op de dag zelf zijn. Had ik bij de Stelvio (0 graden de laatste 20 tornantes oid, regen, en toch kwam ik nog boven (al telt hij volgens sommigen niet, wel tig keer afgestapt om bij te komen). Voor mij was het toen eigenlijk te zwaar, maar ja, weet je ook wat dat is. geode motivator om beter/meer te trainen want dat klimmen is toch het gaafste wat er is (vind ik
).
dan kunnen we toch ook beginnen zeuren over gewicht?Bospaadje schreef:Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om daar wat te aclimatiseren. Maar dan zou ik je aanraden het een paar dagen van te voren eens (gedeeltelijk) te verkennen met je 34*32, als het daarmee niet lukt, lijkt mij de goedkoopste oplossing een mtb-tje huren.TurboTrek schreef:Achteraan is denk ik 32 T als ik goed kan lezen op de cassette.
Ter info: ben 46 zonder overgewicht, en fiets wekelijks
want zo een huur mtb'je kan toch wel 14-15kg wegen
rij hem dus gewoon lekker op en alsie niet gaat hang je jezelf aan een spiegel van één van de voorbij rijdende auto's
- jester7749
- Forum-lid
53x11 schreef:De (aspirant) fietser is een berekenende angsthaas geworden. Inmiddels zijn er, zonder overdrijven, meer dan honderd topics van gelijke strekking.
Mijn advies:
2. Rij naar het zuiden
4. Daal af
5. Drink bier
Heb zo 3 jaar geleden, met een stel vrienden, op deze manier gedaan. Viel niet mee (toen nog met een triple, voor 30, achter 30
Omdat het in Frankrijk is: vooruit....Keezx schreef:5-Drink wijn i.p.v. bier.
@Jester: en zo hoort het ook! Doet me denken aan mijn eerste kennismaking met serieuze bergen. We kenden er twee: ene Alpe d'Huez en ene Mont Ventoux. Dus die gingen we "doen". Welk verzet we hadden ontdekten we ter plekke. (Volgens mij had ik met 39x26 het lichtste verzet van ons 3-en
Dat je daarmee de hellingen soms op aan het harken bent (en later die 2 weken ook de route van de Marmotte), doet echt niets af aan de pret hoor!
(ook al ben ik nu best happy met mijn compactje)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?