Dit toestel heeft enorm veel mogelijkheden wat betreft het capteren en weergeven van prestatie gerelateerde gegevens. Tot daartoe ben ik heel tevreden over het apparaat.
Het navigatie gedeelte toont echter veel gebreken. Het is me namelijk nog niet gelukt om de afslagbegeleiding goed te krijgen op dit toestel.
- Ongeveer de helft van de afslagen worden simpelweg niet gemeld
- De afstand tot het volgende kruispunt klopt in vele gevallen niet, of wordt te laat weergegeven
- Als je niet exact langs het juiste startpunt passeert, krijg je simpelweg geen afslagbegeleiding, maar eerder een melding als "ga noord-oost", waar je dus niets mee bent.
- wanneer er afgeweken wordt van de gekozen route, door bijvoorbeeld wegenwerken, is het heel moeilijk om terug op de juist track te geraken. De autozoomfunctie volgt niet automatisch en je wordt ook niet correct geïnformeerd hoe je moet rijden om terug op je track te geraken
Dan heb je echter een programma nodig die deze punten generereert en exporteert naar tcx formaat.
Dit maakt het aanmaken van een route hopeloos complex en bovendien zijn veel van die routeprogramma's betalend. (zoals ridewithgps)
Uiteraard wil ik gewoon een route opladen zonder veel softwaregedoe, op mijn fiets springen en vertrekken.
Zijn er nog mensen met dit probleem en met eventuele oplossingen hiervoor?