Race only: uitstervend ras?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC

Die slotzin.. maar als voorstel wel 10 miljoen pompen aanslingeren om ijs te maken.
Nouja, stel je doet die pompen op duurzame energie, zeg zonnepanelen, en je verwaarloosd dan nog even de energie en uitstoot van dat productieprocess. Dan zal je wellicht zoveel energie van de zon "afvangen" dat je dat ijs niet eens meer nodig hebt

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Kunnen we anders niet grote ventilatoren neerzetten dat koelt toch ook af
?

Maak joe woar
Tja, het is pompen of verzuipen...MarkVeenstra schreef:![]()
Die slotzin.. maar als voorstel wel 10 miljoen pompen aanslingeren om ijs te maken.
Nouja, stel je doet die pompen op duurzame energie, zeg zonnepanelen, en je verwaarloosd dan nog even de energie en uitstoot van dat productieprocess. Dan zal je wellicht zoveel energie van de zon "afvangen" dat je dat ijs niet eens meer nodig hebt. Moet je die pompen alleen niet te dicht bij de noordpool zetten, anders zit je met je restwarmte
.

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ze worden volgens het artikel aangedreven met windenergie:MarkVeenstra schreef:![]()
Nouja, stel je doet die pompen op duurzame energie, zeg zonnepanelen, en je verwaarloosd dan nog even de energie en uitstoot van dat productieprocess. Dan zal je wellicht zoveel energie van de zon "afvangen" dat je dat ijs niet eens meer nodig hebt. Moet je die pompen alleen niet te dicht bij de noordpool zetten, anders zit je met je restwarmte
.
Maar dat neemt inderdaad niet weg dat al die machines moeten worden gemaakt en daar heen moeten worden gebracht.De machines zouden worden aangedreven door windenergie, aangezien de Noordpool sterke winden kent.
Onzin om daar eerst stroom voor op te wekken. Dat zou volledig mechanisch kunnen.MarkVeenstra schreef:![]()
Nouja, stel je doet die pompen op duurzame energie, zeg zonnepanelen, [...]
Lcsmet schreef:De machines zouden worden aangedreven door windenergie, aangezien de Noordpool sterke winden kent.
Laatst gewijzigd door alien op 17 feb 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorsprung durch Pedantik
Nee hoor. Zijn nooit failliet geweest en nu ook niet. Het bedrijf heeft gewoon een aantal keren een andere eigenaar gehad. De laatste eigenaars (drie broers) hebben dit bedrijf naast een groot supermarktgroothandel een paar jaar geleden gekocht. het bedrijf was absoluut winstgevend echter, de broers hebben ervoor gekozen om al hun aandacht op de supermarktgroothandel te vestigen.Ernie C. schreef:Die gaan toch iedere paar jaar een keer failliet?
Ze hebben geprobeerd een koper te vinden maar dat is niet gelukt en dus gooien ze alles in de uitverkoop en sluiten de deur.
met de broers heb ik geen medelijden (de fietsenwinkel was voor hun een speeltje) maar het personeel wat overigens zeer kundig is, is hiervan de dupe.
M.vr.gr. André
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zo gebeurt het net iets te dikwijls, diegen die het minste schuld hebben dragen verhoudingsgewijs de grootste gevolgen.Avado schreef:................
met de broers heb ik geen medelijden (de fietsenwinkel was voor hun een speeltje) maar het personeel wat overigens zeer kundig is, is hiervan de dupe.
Maar misschien moeten we daar een ander topic voor openen, net als voor het "ijs maken".

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Iets zegt mij dat dit idee in de kroeg geboren is...Lcsmet schreef:
ZAL HET OOK ECHT WERKEN? Het project bestaat enkel nog maar op papier. Of de theorie ook echt in de praktijk kan worden toegepast, is nog niet duidelijk. Het team zal dit jaar alleszins proberen er een prototype van te brouwen en dat uit te testen.

Campagnolo Ultra Dork
Voor een goede fm is er altijd werk. Ik kan tientalle dingen bedenken die je als race fm zou kunnen doen om je winkeltje draaiende te houden en centjes te verdienen. Alleen met showroompje spelen houd je het tegenwoordig denk ik niet lang voll. Daarvoor is de wereld te veel veranderd.
Met mijn oude fm kwam ik niet tot zaken. Ik had het idee dat hij mij perse aan een van zijn rolnof naven wilde hebben. Of iets uit de folder bestellen tegen lijstprijs. Ik heb hem voorgesteld dat ik een canyon bestel die aan mijn wensen voldeed (overigens werd ik per mail/tel zeer kundig geholpen bij canyon) en hem 150,- geef als ie die fiets in elkaar zet. Ik ben nl geen sleutelaar maar dat wilde men niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met mijn oude fm kwam ik niet tot zaken. Ik had het idee dat hij mij perse aan een van zijn rolnof naven wilde hebben. Of iets uit de folder bestellen tegen lijstprijs. Ik heb hem voorgesteld dat ik een canyon bestel die aan mijn wensen voldeed (overigens werd ik per mail/tel zeer kundig geholpen bij canyon) en hem 150,- geef als ie die fiets in elkaar zet. Ik ben nl geen sleutelaar maar dat wilde men niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- devriesman
- Forum-lid
Kurkgeld. Moet dan wel een op de fietsindustrie slaande naam krijgen.schieper schreef: Ik heb hem voorgesteld dat ik een canyon bestel die aan mijn wensen voldeed (overigens werd ik per mail/tel zeer kundig geholpen bij canyon) en hem 150,- geef als ie die fiets in elkaar zet. Ik ben nl geen sleutelaar maar dat wilde men niet.
Voor een zaakje dat het financieel voor elkaar heeft geen probleem denk ik. Als je maar genoeg klanten hebt. En kennis.
Eerlijk blijven en goed werk leveren.