Ik merkte een speling in de naaf en dacht dat het weer 'ns tijd wordt om de boel te stellen en dan maar gelijk weer eens te smeren. Bij het demonteren ontdekte ik een paar dingen:
- As zat stevig vast in de stelconus (pas na een paar flinke meppen met een rubber hamer schoot deze los). En ja, dat was die ring achter de zwarte stelring

- lagers (non-drive side) zager er best heel OK uit
- Lagers (drive side); dus achter de cassette) waren zwaar versleten (bruine smurrie tussen de kogels)
- Conus (drive side) was flink aangetast (roest?) Hierdoor loopt het wiel erg ruw/krakend
- Cassette-spider is kansloos ingevreten in de body; ik ben bang dat ik deze er niet af krijg zonder de body te beschadigen
- na pro-forma hermonteren zit de body nu ook nog los (hij wiebelt op de as).
Mijn inschatting: economisch total loss.
Maar voor de zekerheid: toch (laten) repareren? Of 'gewoon' een nieuw wiel(set) kopen?