Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 feb 2017 23:17

+1. Goede ervaring =snelle reactie op gestelde vraag.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 feb 2017 06:19

Dit is ook één van de weinig shops waar ze loctite 641 verkopen in kleine hoeveelheden. Prima levering, ook naar NL.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12831
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 feb 2017 17:53

Aantal keren bij wiggle besteld, bijzondere shop. Als je iets gaat bestellen kijk altijd daar soms zijn ze spotgoedkoop met een onderdeel en twee weken later duur. Zoveel schommelt het pond ook niet......

Nu is powerbar goedkoop, met de kerst kocht ik michelin power competion voor 31 eur pst.

Levering is een paar dage 3 tot 6 is mijn ervaring. prima shop verder. Nu ook weer 10 euro korting bij 75 euro bestellen

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 06 feb 2017 21:26

http://www.merlincycles.com/ ukwebshop. Klein assortiment maar dikwijls zeer scherpe aanbiedingen. Vlug antwoord op mails

http://www.alltricks.fr Franse shop. Groot assortiment en voor sommige items heel goedkoop. Kijk maar eens naar de prijs van het nieuwe type outfront mount van K edge in vergelijking met bikecomponents. Snelle verzending.

http://www.xxcycle.fr Franse shop. Redelijk assortiment en goede prijs voor stronglight bladen. Snelle levering.
so far, so good... So what ???

wouterkaas
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40

wouterkaas 07 feb 2017 10:32

wasbeer2006 schreef:Aantal keren bij wiggle besteld, bijzondere shop. Als je iets gaat bestellen kijk altijd daar soms zijn ze spotgoedkoop met een onderdeel en twee weken later duur. Zoveel schommelt het pond ook niet......

Nu is powerbar goedkoop, met de kerst kocht ik michelin power competion voor 31 eur pst.

Levering is een paar dage 3 tot 6 is mijn ervaring. prima shop verder. Nu ook weer 10 euro korting bij 75 euro bestellen
Bij wiggle kun je zowel via wiggle.nl (in euro's) als wiggle.co.uk (in ponden) bestellen. Altijd even vergelijken met de koers van de pond bij de hand.

De ene keer is het in euro's goedkoper. De andere keer kun je op een bestelling van (omgerekend) 50-60 al 10% 'besparen' door het in ponden te bestellen.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 07 feb 2017 12:50

wouterkaas schreef:
wasbeer2006 schreef:Aantal keren bij wiggle besteld, bijzondere shop.

De ene keer is het in euro's goedkoper. De andere keer kun je op een bestelling van (omgerekend) 50-60 al 10% 'besparen' door het in ponden te bestellen.
:?

heb het net geprobeerd op een fiets bij Planet X, uit de UK.

Je kunt daar ponden of euro's in stellen.
Als ik ponden in stel en ik gebruik een valuta-omrekenen calculator, dan ben ik 142 euro goedkoper uit dan als ik eur'os als rekeneenheid instel .... :shock:

Dat scheelt inderdaad gewoon 10 % ......
Nu alleen nog even zien hoe dat dan werkt als ik werkelijk ga bestellen, of hij mij dan dwingt om euro's aan te vinken oid.


Edit; ships, dat werkt dus niet..... Schiet weer netjes naar het 10 % duurdere bedrag in euro's.... :o :dislike:
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 feb 2017 14:55

Apart, waarmee wil je betalen?
Als ik een fiets in de winkelmand drop dan blijft te prijs in ponden staan, betaal ik met paypal dan blijft het bedrag in ponden gewoon staan.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 07 feb 2017 15:37

NicoNB schreef:Apart, waarmee wil je betalen?
Als ik een fiets in de winkelmand drop dan blijft te prijs in ponden staan, betaal ik met paypal dan blijft het bedrag in ponden gewoon staan.
Met visa wilde ik betalen.

Mijn Zwift account betaal ik via Visa ook gewoon in dollars...

Misschien staat er ergens in mijn account euro's aan gevinkt oid. Zal nog eens kijken.
Scheelt echt best wel geld met huidige wisselkoers.


Edit; verhip, nu lukt het wel.
Gelijk gebruik van maken en wat mooiere spulletjes er op ;)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 feb 2017 15:57

Zou sowieso met Paypal betalen (kun je ook koppelen aan je VISA). Stuk betere aankoopbescherming. En het werkt een stuk makkelijker (je hoeft niet steeds je creditcardnummer enzo op te zoeken).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16377
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 feb 2017 16:54

Maar Paypal rekent dan weer erg ongunstig met buitenlandse valuta. Via creditcard scheelt vaak echt veel geld.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 08 feb 2017 08:08

Het scheelt in dit geval 9 %, goedkoper, door het bedrag in ponden te laten staan op de webshop.
Gaf net het extra zetje om toch voor Force te kiezen ipv Rival

Echt een goede tip !!
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 10 feb 2017 11:55

Ik heb lang getwijfeld om verschillende redenen om dit te plaatsen, maar hier toch mijn nare ervaring met Seeyourheartbeat.com.

Begin december een Tacx Flux besteld bij deze webshop. Na eerst contact te hebben gehad voor de aankoop werd er mij duidelijk gemaakt dat de Flux de volgende week geleverd zou worden. Dus op vrijdags besteld en betaald via Ideal. Tijdens het bestellen stond de Flux op voorraad. Hier zijn screenshots van.
De week erna werd er niet geleverd. Dus gelijk aan de telefoon, die nooit is opgenomen en een email verstuurd. In de mails erna werd steeds verkondigd dat de Flux de week erna geleverd zou worden.
Ik wist dat Tacx de Flux maar mondjesmaat uitleverde, maar toch verzekerde de webshop mij ervan dat de trainer er snel aan zou komen. Zijn tussenhandelaar Tehava had hem dat verzekerd. Na en telefoontje naar Tehava werd ik later gemaild door de webshop dat het bellen van een tussenhandelaar geen slim idee was, dus 4 handen op 1 buik. Alle correspondentie heb ik bewaard.
Maar het begon toch te knagen. Dus een mail gestuurd naar Seeyourheartbeat en gevraagd om de bestelling te annuleren en het aankoopbedrag terug te storten.
Op deze mail wordt afwijzend gereageerd, want ik zijn voorwaarden staat dat pre-orders niet annuleert kunnen worden. Tijdens het bestellen ervan (screenhots) is toch echt duidelijk dat het product op voorraad zou zijn. Nu geeft hij zelfs aan dat het een op-maat-gemaakt product zou zijn, dus terugstorten kan niet.

Mijn rechtsbijstand is er al een tijdje mee bezig en daar hoop ik vandaag nog anders maandag bericht van te krijgen of ze hem gaan dagvaarden. Er zijn immers al 2 termijnen van betalen met extra kosten verstreken, maar dat lijkt de webshop niet af te schrikken.
Hij blijft zich houden aan zijn eigen voorwaarden.

Als je Google loslaat op Seeyourheartbeat.com verschijnen veel pagina's met reviews en klachten. Niet alleen over de Tacx Flux, maar ook van anderen die spullen besteld hebben en nooit geleverd kregen. Had ik ook maar eerst gekeken.

Ondertussen heb ik al contact met 6 anderen die in het zelfde schuitje zitten. En allen lopen ze tegen een muur op van het creëren van eigen voorwaarden die recht tegenover het consumentenrecht staan.

Plaats reactie