Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2017 21:03

Als ik te hard over een verkeersdrempel ga verspringt mijn achterwiel ook wel eens. Zelfs met mijn beperkte wattage ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2017 21:09

https://www.youtube.com/watch?v=rUGNKwcbbDw

Het overkomt hem wel vaak.

Niet dat het direct bewijs ergens voor is, maar dat er mensen (journalisten) zijn die dit verdacht vinden is niet zo vreemd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 06 feb 2017 21:18

Een achterwiel wat harder begint te draaien als je met de fiets aan de hand loopt zoals linksonder is heel raar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 06 feb 2017 21:21

daniel1975 schreef:Als ik te hard over een verkeersdrempel ga verspringt mijn achterwiel ook wel eens. Zelfs met mijn beperkte wattage ;-)
Oh, heb je ook opspattende modder en trek je ook een spoor als je over een verkeersdrempel vliegt dan? :D

Zoals hier ook door anderen gezegd: Die videobeelden zijn natuurlijk helemaal geen bewijs. En de overgrote meerderheid zal hopen dat het allemaal gezichtsbedrog is… Maar dat mensen zich hier vragen bij stellen is echt niet zo heel buitengewoon. Je kunt natuurlijk niemand veroordelen op basis van die videobeelden, maar ook niet met zekerheid zeggen dat er niks aan de hand is. Als je dan ook nog eens hoort dat de UCI controle door de politie in het verleden heeft gefrustreerd en de leverancier van motortjes heeft getipt toen de politie naar 'm op zoek was, dat wekt toch weinig vertrouwen in de UCI-controles

rbr schreef:Een achterwiel wat harder begint te draaien als je met de fiets aan de hand loopt zoals linksonder is heel raar
Rechter pedaal raakte duidelijk iets (de grond? een wortel?) en daardoor sloeg het wiel "aan". Of het wiel puur op normale kettingspanning aansloeg, of dat een motortje "elektrisch" aansloeg als gevolg van de pedaalslag*, dat is de vraag. Degenen die er iets verdachts in zien trekken in twijfel dat een wiel zo snel zal draaien als het puur kettingspanning was. Ik ben niet van plan met mijn pedaal tegen een stoeprand te knallen om het zelf te testen ;)

*Er wordt gezegd dat elektrische wielen al lang niet meer met een knopje op het stuur bediend worden, maar door
- Een bluetoothverbinding vanuit een volgauto of langs het parkoers
- De hartslagmeter die boven een bepaalde waarde geeft (lijkt me in de cross niet zo slim)
- Pedaalslag van de renner
Laatst gewijzigd door beeb op 06 feb 2017 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 feb 2017 21:23

Zolang deze insinuaties op het niveau van de fiets van Hesjedal de enige bewijzen zijn en hij nog steeds geklopt wordt is er toch niks aan de hand?
Maak joe woar

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 06 feb 2017 21:41

Voor individuele renners? Zeker! Niemand veroordelen voordat er echte harde bewijzen zijn! Vragen stellen en onderzoek doen mag, moet zelfs, maar veel verder dan dat moet het niet gaan.

Maar de UCI mag dit wel eens wat serieuzer gaan nemen, is mijn persoonlijke mening. Dit gaat niet weg totdat ze dat doen.
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 feb 2017 21:49

pffft, je bent dan wereldkampioen: je wint omdat de andere te veel pech heeft , je wint met verboden wielaandrijving, je wint omdat je een blessure faket en cortisone zou genomen hebben, er zijn pretiger dingens dan wereldkampioen worden ;-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 feb 2017 23:50

Mijn filosofie is: WIE zegt wat, en daarbij is de WIE het belangrijkste. :roll:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 feb 2017 07:40

Ja pelep, ik wel! ;)
Wuyts was constant aan het zeiken over de kleine foutjes van VdP, over hoe mooi vA op de fiets zat, hoe mooi hij de bochten rondde, hoe goed zijn techniek was, terwijl VdP gewoon bij hem wegfietste wanneer hij gas gaf en over de balkjes sprong, terwijl vA afstapte voor de balkjes!

Idd toen hij niets anders meer kon zeggen nadat VdP een gat had geslagen kwamen de loftuitingen.....

Ik hoor liever Maarten v Gramberen, maarja die mag alleen wat flashinterviewtjes doen!

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 feb 2017 08:36

scottpch schreef:Ja pelep, ik wel! ;)
Wuyts was constant aan het zeiken over de kleine foutjes van VdP, over hoe mooi vA op de fiets zat, hoe mooi hij de bochten rondde, hoe goed zijn techniek was, terwijl VdP gewoon bij hem wegfietste wanneer hij gas gaf en over de balkjes sprong, terwijl vA afstapte voor de balkjes!

Idd toen hij niets anders meer kon zeggen nadat VdP een gat had geslagen kwamen de loftuitingen.....

Ik hoor liever Maarten v Gramberen, maarja die mag alleen wat flashinterviewtjes doen!

Om je alternatieve feiten nog maar eens te ontkrachten:
Min 5 Vergelijking Wuyts aantal overwinningen en de quote "dat stemt tot nadenken"
Dus in het begin van de koers in tegenstelling tot wat je beweert.

Je kan natuurlijk zo een foute focus hebben dat je niks meer correct hoort. Geluid afzetten helpt ook.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 07 feb 2017 08:52

Gezichtsbedrog of alternatieve waarheden, misschien zitten die Russische hackers er wel achter. :D Iemand van het niveau van Wout van Aert die maar een serieuze concurrent heeft gaat toch niet zijn naam en carrière riskeren door met een motortje te rijden? Ik geloof er niets van.... Van Aert is wereldkampioen en van der Poel is de beste. Discussie gesloten, de rest is roddelpers en sensatiezoeken.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 feb 2017 09:34

oldandslow schreef:Gezichtsbedrog of alternatieve waarheden, misschien zitten die Russische hackers er wel achter. :D Iemand van het niveau van Wout van Aert die maar een serieuze concurrent heeft gaat toch niet zijn naam en carrière riskeren door met een motortje te rijden? Ik geloof er niets van.... Van Aert is wereldkampioen en van der Poel is de beste. Discussie gesloten, de rest is roddelpers en sensatiezoeken.
Ik geloof niet in het motortje hoor. Maar die beredenering slaat natuurlijk kant nog wal. Waarom gebruikte Armstrong doping terwijl hij de beste was? Juist om de beste te worden. Wie zegt dat hij zonder motortje ook zo goed is? Bij de junioren en begin van de beloften was hij ook geen veel winnaar. Dus hij is niet zoals MvdP een natuurtalent vanaf de start. Ik weet ook dat dit door zijn groeispurt komt, maar ik geef alleen aan dat iemand's niveau weinig zegt over het wel of niet gebruiken van wat dan ook.

Plaats reactie