Alles over vakanties op én met de fiets

Winterfiets Elfstedentocht, zondag 5 februari 2017

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 30 jan 2017 22:43

Ik heb zelf een Topeak powerpack met houder en dat bevalt prima.

Voor een losse powerbank zou je aan zoiets kunnen denken: https://www.amazon.com/Two-Fish-Lockblo ... 6C9SRWRW75

Cyclopetje

Cyclopetje 31 jan 2017 08:09

Een GPS die je moet opladen via USB: daarvan zal de interne batterij na veelvoudig gebruik zijn capaciteit verliezen. Zo'n powerbank is een optie. Je sleept dan wel meer mee. De capaciteit daarvan kan ook minder zijn bij koud en nat weer.

De Garmin Etrex gebruik ik ook voor andere sporten.
Deze is wat dikker, staat misschien wat minder mooi, maar wel zeer nauwkeurig en de topografische kaart loopt ook vlot. Is geen fiets GPS maar een outdoor GPS.

Met 2 verse AA gaat deze lang mee en 2 reserve zijn veel compacter en kun je wegstoppen onder je kleding waar ze warm blijven. En AA is overal te verkrijgen. Setje kopen bij tankstation is nog altijd sneller gedaan dan een stopcontact zoeken.

Onderweg opladen van een usb gps tijdens zo'n tocht zou ik niet aanraden. Dat kost tijd en het is maar de vraag of je een stopcontact kunt vinden. Misschien al bezet door andere..
Beter doorfietsen, pauzes kort houden, niet gaan zitten. Hooguit 1x
Die gratis haring liet ik lekker staan. Even stempelen, bidon afvullen en Go.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 31 jan 2017 08:54

statusquooh schreef:
kawouter schreef:Ik had me afgemeld voor die frieslandbeweegt nieuwsbrief, maar vraag me nu af of ik een mailing heb gemist. Is onlangs (dit jaar) nog een infomail verzonden?
Ja er zijn volgens mij 2 mailings verstuurd.
Stond daar nog info in die ik niet op de site kan vinden, of vooral flauwekul?

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 03 feb 2017 09:03

Op de website vind je ook alle info, maar het houdt je altijd even bij de tijd een mailing...

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 04 feb 2017 18:15

omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 feb 2017 18:45

Succes en veel plezier alvast iedereen. Kan zelf helaas niet meedoen morgen. Ik hoop op een mooi (droog) weertje.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 04 feb 2017 19:27

kawouter schreef:omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?
Je kunt misschien openfietsmap tijdelijk gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 feb 2017 20:19

kawouter schreef:omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?
Ik wilde om een andere reden openstreetmap downloaden om in Mapsource de nieuwste versie te zetten. Lukte , tot jouw bericht om onduidelijke reden , mij ook niet.
http://www.openfietsmap.nl/downloads werkte wel gewoon. Misschien dat je daar iets aan hebt.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 04 feb 2017 20:32

Ik heb het bestand gestuurd Kawouter.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 04 feb 2017 20:38

hij is nog niet binnen. Maar iig bedankt voor de moeite.

@69: volgens het gebruikersforum heeft de server een powercut tm maandagmorgen. De openfietsmap-maps zijn te groot (mb's) voor de 520.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 feb 2017 21:38

kawouter schreef:hij is nog niet binnen. Maar iig bedankt voor de moeite.

@69: volgens het gebruikersforum heeft de server een powercut tm maandagmorgen. De openfietsmap-maps zijn te groot (mb's) voor de 520.
Wist ik niet , jammer

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 06 feb 2017 09:58

Op het laatste moment ingeschreven en gisteren de ronde gereden. Het was uitstekend fietsweer en tevens was er voldoende fietsvolk op de been.

Nog even een kort stukje met JoostG opgefietst, waarbij ik niet wist dat dit JoostG was. Zijn fietsmaat kende mijn fietsmaat waardoor wij een stuk hebben opgefietst. Totdat mijn ketting brak :( en wij een klein stukje herstelwerkzaamheden moesten verrichten waarbij het sociale karakter van de fietser maar weer bleek... Binnen 5 minuten stond een collega fietser met een goed stukje tooling paraat om te helpen :winkthumb:

Wel was ik smerig tot op het bot.... Veel modder, mest en water door de overvloedige regen de nacht er voor..... Ik zag er uit als een waardig veldrijder :shock:

Al met al een lekker dagje. Met al die stempelposten onderweg en het kruipen op smalle paden langs het water toch nog een gemiddelde van 29,5 p/u en totaal 211 km gefietst. Maar, lekker belangrijk dat gemiddelde :lol: , de kilometers aan plezier is wat ik belangrijk vind :D

Nu het zomerkruisje en het winterkruisje binnen. De zomer doe ik niet vlot weer, door de drukte onderweg, deze is voor herhaling vatbaar.

Plaats reactie