Ik heb nu Tektro 312 remmen, en net nieuwe buitenbanden GP4000II gekocht in 28 breed. Alleen kan ik ze niet door de remblokjes krijgen als ik de rem wel openzet. Velg is Shimano R501.
Zijn er remmen die verder opengaan zodat een wielwissel wel makkelijk kan? beetje onhandig om steeds de band leeg te laten lopen als ik de fiets in de auto leg e.d.
Zijn er merken die hier rekening mee houden? het is gewoon een racefiets, dus geen cyclocrosser...
thanks!
probleem: welke rem past bij 28mm Gp4000II
-
- Forum-lid
Voordat er een discussie losbarst: 28mm banden op 15c interne breedte kan wel maar schijnt niet perfect te zijn 
GP4000s vallen vrij breed, dus wat dat betreft zit je net niet lekker: bij veel gewone frames en remmen zit de grens vaak toch tussen de 25 en 28, afhankelijk van de velg en hoe breed de band valt. Een mogelijkheid is om de remmen standaard iets verder open af te stellen, mocht dat nog mogelijk zijn.

GP4000s vallen vrij breed, dus wat dat betreft zit je net niet lekker: bij veel gewone frames en remmen zit de grens vaak toch tussen de 25 en 28, afhankelijk van de velg en hoe breed de band valt. Een mogelijkheid is om de remmen standaard iets verder open af te stellen, mocht dat nog mogelijk zijn.
-
- Forum-lid
hmm, dank voor je snelle reactie. eigenlijk dus te smalle velgen voor 28mm.. damn. heb nog wel de bon, maar de verpakking al weggegooid van de banden... heb er nog geen meter op gereden trouwens (vandaag mtb gepakt). Maar ben wel benieuwd of er merken zijn die wat ruimer opengaan dan die Tektro's? of is het een soort van 1 standaard?
ALS de band erdoor gaat met de kabel los, dan zou ik de kabel zodanig vastmaken dat de rem in de goede stand met de kabelsteller nog verder open kan, geeft mischein net genoeg ruimte.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Lukt het wel als je de banden leeg laat lopen en dan in de fiets plaatst? En als je daarna de banden oppompt, raken de banden dan de voorvork of de achtervork?itsmark1974 schreef:Ik heb nu Tektro 312 remmen, en net nieuwe buitenbanden GP4000II gekocht in 28 breed. Alleen kan ik ze niet door de remblokjes krijgen als ik de rem wel openzet.
Als je banden niet vrijlopen als ze opgepompt zijn, dan heb je een miskoop. Helaas.
EN?Nee_Nee schreef:Lukt het wel als je de banden leeg laat lopen en dan in de fiets plaatst? En als je daarna de banden oppompt, raken de banden dan de voorvork of de achtervork?itsmark1974 schreef:Ik heb nu Tektro 312 remmen, en net nieuwe buitenbanden GP4000II gekocht in 28 breed. Alleen kan ik ze niet door de remblokjes krijgen als ik de rem wel openzet.
Als je banden niet vrijlopen als ze opgepompt zijn, dan heb je een miskoop. Helaas.