Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

GESTOLEN: Specialized Tarmac Pro SL 2010

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 08 mei 2010 01:09

Dat is mooi klote voor je Rob!!
Net zo als alle anderen houd ik mijn oogjes open! Ookal zou het waarschijnlijk niet veel uitmaken:( Mocht ik wellicht toch wat tegenkomen dan meld ik me bij je.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 08 mei 2010 07:41

Ik heb mijn fietsen binnen staan. ten eerste niet in een vochtige schuur wat ook inbraak gevoeliger is.
Als je fiets uit je huis wordt gestolen ( wat ook gebeurd) valt het onder je inboedelverzekering.
Maar je moet wel je fiets(en) extra verzekeren anders krijg je misschien maar net 400 euro er voor terug.
Nou daar koop je nog geen paar wielen voor kan ik je zegen.
ik dacht dat je je via de KNWU ook kan verzekeren tegen diefstal ??
ik heb het even opgezocht lees het even door.
en ja let op deze verzekering dekt ook binnen hand bereik, dus als je een kopje koffie op een tras aan het drinken bent, Dat is binnen hand bereik toch??

http://www.knwu.nl/verzekeringen/fietsverzekering.html
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 08 mei 2010 16:07

"Als je fiets uit je huis wordt gestolen ( wat ook gebeurd) valt het onder je inboedelverzekering.
Maar je moet wel je fiets(en) extra verzekeren anders krijg je misschien maar net 400 euro er voor terug"

Nou dat is niet helemaal waar, bij ons is uit de bijkeuken (wel met alarm) twee Pinarello's gestolen ondanks dat het alarm afging heeft men toch brutaal een "hit and run" diefstal gepleegd. Schade een dikke 11 duizend euro.

Verzekering heeft binnen twee weken uitbetaald omdat alles klopte, logfiles alarm opgevraagd bij meldkamer, schade aan de deur was aanwezig, tevens de normale winkel en de Pin bonnen waren aanwezig. Men heeft ook nog bij de FM (Wim Evertse) navraag gedaan en copieen opgevraagd.

Ergo als het allemaal klopt dan doet een verzekering (in het algemeen) niet moeilijk is mijn ervaring.
Dus maak copieen (PDF) van je bonnen, maak foto's van je fiets inclusief belangrijke details.
De verzekeraar was Nationale Nederlanden.

Maar het blijft klote Tiest, dat ze niet van je spullen af kunnen blijven.

Groet,

Peter

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 11 mei 2010 00:03

Er zijn vorige week ook al 2 mtb s gestolen hier in Klimmen bij iemand thuis in de garage. Ze stonden voorheen altijd binnen in huis.

Van de Specialized is nergens iets te zien hier in n advertentie of iets dergelijks...
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

gotcha
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 jul 2009 22:16

gotcha 11 mei 2010 13:05

Davekuh schreef:Er zijn vorige week ook al 2 mtb s gestolen hier in Klimmen bij iemand thuis in de garage. Ze stonden voorheen altijd binnen in huis.

Van de Specialized is nergens iets te zien hier in n advertentie of iets dergelijks...


'k wil Tiest niet ontmoedigen maar ik denk dat je hem nergens op te kooptopic's
zult zien opduiken.
Mijn mening is dat een dief die "random" een fiets steelt voor te verkopen toch voor de duurst uitziende zal gaan (opvallende kleuren,design frame,hoge velgen,enz).
Daar de specialized in sobere kleur is en totaal niet uitsteekt in een rij van
koersfietsen denk ik dat de dader eerder voor zichzelf of op bestelling op zoek was.Maar ja blijven hopen hé.
Ikzelf probeer steeds met de wagen naar de ritten te gaan en dan voor en na de
rit gaat de fiets direct de wagen in. Verleden jaar is het gebeurd dat er een noah (vorig model 2008) gestolen was op een rit waar ik ook was,dan begin je wel even na te denken hoor.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 11 mei 2010 22:25

Als er telkens alleen van die duren fiets worden gejat, dan kan het niet anders zijn dat het een kenner is op het gebied race fietsen.
Ik denk dat ze gewoon het op zoeken op het net waar er ritten worden gereden en hun slag kunnen slaan.
En dat ze gewoon in wielren kleding lopen.
Houden jullie iemand aan die met een fiets weg rijd in vol tenue? Nee, ik ook niet omdat het niet opvalt.
Wij doen altijd als er een rugnummer of fiets nummers bij tochten gehaald moet worden dat er altijd iemand bij de fietsen blijf.
Het is zo makkelijk om er zo mee weg te fietsen ( als het je maat is tenminste )

Als wij in een hotel zitten of ze het nou leuk vinden of niet, De fietsen gaan altijd mee naar de kamer en niet in een hok of kelder of iets dergelijks,
dan maar via de achterdeur naar boven.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

caranium
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 feb 2010 11:13

caranium 11 mei 2010 23:46

Een beetje organisatie zorgt voor een bewaakte fietsenstalling. Is eenvoudig te realiseren en maakt het stelen van fietsen stukken moeilijker...
Time flies like the wind, fruit flies like banana´s

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 mei 2010 00:32

Heerlijk al dat Oud Hollandsche nakaarten.....

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 12 mei 2010 01:24

Caranium schreef:Een beetje organisatie zorgt voor een bewaakte fietsenstalling. Is eenvoudig te realiseren en maakt het stelen van fietsen stukken moeilijker...


Vind de ronde van Vlaanderen wel een 'beetje organisatie' maar daar is niets bewaakt te vinden, idem voor de goldrace of limburgs mooiste om maar een paar te noemen. Maar ik kan me vergissen.....

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 12 mei 2010 01:27

Nee nee, het moet eigenlijk zijn: "maar ik kan het mis hebben." ;)

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 12 mei 2010 01:46

:p

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 12 mei 2010 02:48

en in een bewaakte stalling los je het ook niet op, als daar iemand in vol tenue naar binnen sjouwt, z'n fiets komt halen en er mee weg rijdt dan red je het ook niet, tenzij je met een nummertje aan het stuur gaat werken en een bonnetje om hem weer op te halen, dat levert geheid een hoop ellende op met mensen die hun bonnetje kwijt zijn wat weer lange rijen oplevert en een hoop mensen die daar weer over gaan zeuren..

Plaats reactie