Alles over vakanties op én met de fiets

meerdaagse tocht naar luxemburg

rtimmers
Forum-lid

rtimmers 11 jan 2017 13:22

We gaan komende zomervakantie hoogstwaarschijnlijk met het gezin een weekje op vakantie in Luxemburg. Ik zou graag op de fiets hiernaartoe gaan, maar ik twijfel nog of ik rechtstreeks ga of dat ik de route iets uitbreidt en in twee a drie dagen naar luxemburg fiets. Ik ben van plan om dan te overnachten in goedkope hotels/jeugdherbergen, maar dan moet ik de bagage zelf op de fiets vervoeren. Ik heb een volledig carbon fiets met een carbon geïntegreerde zadelpen en ik twijfel of het hiermee mogelijk is om een grotere zadeltas en eventueel een stuur/frametas mee te nemen?

Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee of wellicht tips hoe ik bagageprobleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor de tips en ervaringen

rtimmers
Forum-lid

rtimmers 13 jan 2017 16:50

Niemand?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 13 jan 2017 16:54

Vraag het eens na bij de wereldfietsers. Er zijn heel veel soorten tassen: stuurtassen, frametassen, zadeltassen. Er zijn dragers die met straps aan je frame vast gemaakt worden, daar kun je dan weer zijtassen aan hangen. Je kunt zelfs nog overwegen met een aanhangertje te gaan rijden.

hvg5776
Forum-lid

hvg5776 13 jan 2017 17:18

Had jou topic niet gelezen. Afgelopen jaar van Hoogeveen naar Metz gefietst in 3 dagen en het jaar ervoor van hoogeveen naar gittelde (harz) in 2 dagen. Ik kan je zeker aanraden om het te doen. Zelf vindt ik het super. Ik had een klein toilettasje bij mij (mini shampoo/tandpasta etc.etc.) verder een lange broek, t-shirt, sokken, schoenen en een onderbroek. Als jack mijn fietsjasje, verder mijn regenjas, paar binnenbanden en nog wat kleinigheden in mijn rugzak. Hier zag ik zwaar tegenop, maar ik heb er 0,0% last van gehad.
T=100

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 18 jan 2017 14:53

WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 18 jan 2017 15:13

Als je twee à drie dagen, in de zomer, gaat heb je nauwelijks bagage nodig. Een paar teenslippers, t-shirt, korte broek en een onderbroek. Tandenborstel, een paar van die kleinverpakking toiletspullen en telefoon mee en klaar ben je. Dat kan makkelijk in een rugtas, merk je bijna niks van zou ik zeggen.

En anders zo'n zadelpentas: https://www.apidura.com/product/saddle-pack-regular/

NB: ik ben een paar jaar geleden naar Basel gefietst. Toen hebben we eerst vanuit Utrecht de trein gepakt naar Maastricht, en de eerste etappe was Maastricht-Luxemburg (in de buurt van Ettelbruck). Ik weet niet waar jullie precies zitten, maar het is dus ook in één dag te doen, fiets je de twee dagen daarna gewoon mooie routes vanaf je vakantie adres.

rtimmers
Forum-lid

rtimmers 18 jan 2017 17:08

Ik neig op dit moment inderdaad naar een zadeltas van apidura (eventueel in combinatie met een kleine stuurtas). Ik snap dat het mogelijk is om in 1 dag naar luxemburg te fietsen, maar we gaan daar maar 1 week op vakantie en in deze week kan ik ook niet onbeperkt fietsen (we gaan ook wandelen en dingen bezichtigen met het gezin). Daarom lijkt het me leuk om de vakantie iets te verlengen door een langere route te fietsen in 2 a 3 dagen, bijvoorbeeld met een extra lus door de eifel en de moezel

Plaats reactie