Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Groetpetitie!

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 mei 2010 22:41

+1 hier in het oosten krijg je meestal een groet terug.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

timbo16
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:01
Locatie: Gorinchem
Contact

timbo16 02 mei 2010 23:31

Hier in de alblasserwaard krijg ik over het algemeen wel een reactie terug.
Vindt het wel leuk hoor beetje groeten, als iedereen vriendelijk doet verbeterd de wereld haha;)
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 02 mei 2010 23:37

Hier in Zuid-Holland, Voorne-Putten, begin ik al niet eens aan groeten. Een andere fietser verkeerd aankijken is al bijna oorlog, zeker wanneer het MTB-racefiets betreft. Treurig maar waar... Men gunt elkaar geen millimeter.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 07 mei 2010 16:15

Op een groet reageer ik altijd! De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet altijd spontaan groet. Hangt van de situatie af, er zijn wel een paar triggers heb ik gemerkt:

1 - een hele mooie racefiets (kost een hoop pecunia dus wie weet wie erop zit ... beetje netwerken tijdens de hobby)
2 - mooi weer (altijd goed voor een glimlach en blije stofjes in de hersenen)
3 - een zeer goed humeur (die ene keer in het half jaar dat het weer eens is gebeurd ... ja, ja, dat krijg je na een tijdje hè ...)
4 - een strakke bips in een mooie bibshort (dit geldt in mijn geval dus alleen voor de dames)
5 - of simpelweg om waardering uit te spreken voor iemands effort die heuvel of dat viaductje op te komen terwijl het gezien de uiterlijke verschijningsvorm van die persoon eigenlijk niet kan ...

afijn, reden genoeg om dit fijn te blijven doen :-)

In diezelfde trand het volgende verhaal. Ik reed vorige week met m'n 2 trainingsvrienden achter een paar fietsagenten (op van die mountainbikes, je kent ze wel). Zij reden nogal breed naast elkaar, waardoor één van hen zich geheel op de linkerfietstrook van het tweebaansfietspad bevond. Uiteraad heb ik bij het passeren even gevraagd "waar wij naartoe gingen zo op die linkerbaan ...". Gelukkig pakten ze het sportief op en het gesprek ontspoorde direct met als klapstuk een discussie over het al dan niet scheren van benen. Zo heb je dan ineens een leuk gesprek met twee volslagen onbekenden (nota bene in functie). Het hoort er wat mij betreft allemaal bij: racefietsers of all countries: unite!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

ronphilips
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2010 14:14

ronphilips 07 mei 2010 16:20

+1, Als motorrijder hoort het groeten erbij. Nu ik een aantal maanden fiets merk ik dat ik automatisch andere (sportieve) fietsers ook groet. Het is echter een feit dat hier nauwelijks op gereageerd wordt.

tosoni
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 apr 2010 03:55

tosoni 07 mei 2010 16:22

+1

Merk het hier in de randstad en erboven ook, bijna niemand groet. Overigens bedank ik ook iedereen die aan de kant gaat voor mij/ons.

Als iedereen groet wordt het voor ons allemaal was socialer en zal ook voor het imago goed doen... We worden de laatste tijd toch wel een beetje negatief in het daglicht gezet, al dan niet terecht.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8950
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2010 17:14

Misschien helpt de groetpetitie wel! Gisteren zowaar een score van 50% gehaald. Jeej!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 07 mei 2010 18:00

[quote="adu"]

1 - een hele mooie racefiets (kost een hoop pecunia dus wie weet wie erop zit ... beetje netwerken tijdens de hobby)
[/quote]

En dan een mooi ADU shirtje of broekje aan slijten?
:p

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 07 mei 2010 18:21

[quote="Geer"][quote="adu"]

1 - een hele mooie racefiets (kost een hoop pecunia dus wie weet wie erop zit ... beetje netwerken tijdens de hobby)
[/quote]

En dan een mooi ADU shirtje of broekje aan slijten?
:p

[/quote]

:-) Tja, die zweem van belangenverstrengeling zal altijd wel aan me blijven hangen ... lasterlijk is het! ;-)
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 08 mei 2010 20:05

+1

Al kan je op mooie drukke zomerse dag wel blijven groeten, dan blijft het meestal bij een vriendelijk knik of een luid Hoi!
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

tomvtchaam
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:08

tomvtchaam 08 mei 2010 20:08

+1

van mij altijd

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 08 mei 2010 20:44

+1

groeten doe ik altijd, de volhouder wint.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Plaats reactie