Koersbroek: welk merk. Gaarne advies. Thx!
-
Ronald33626
- Forum-lid
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe koersbroek.
Rij ongeveer 4000 km per jaar (geen wedstrijden maar soms ook wel lange tochten).
Ben niet het type dat met lage temperaturen (rond 0 graden) gaat fietsen. Ga de weg op van een graad of 10.
Doel is (net als de afgelopen jaren) lekker te fietsen in Toscane (temperatuur rond 30 graden).
Kortom ga voor kwaliteit met toch ook een schreef ook naar de euro's. Assos valt dan af, vind ik te duur (ondanks misschien de super kwaliteit).
Heb Castelli op het oog. Zit wel nog met de zeem of Kiss Air of Progetto X2.
Hoor nu andere fietsers het merk Vermarce (voor mij onbekend).
Ben dus op zoek naar advies/ervaringen t.a.v:
- kwaliteit zeem van Castelli, Kiss & Progetto (gebruik op de fiets & na jaren gebruik/wassen)
- Vermarce ervaringen
Alvast bedankt voor jullie advies.
Gr.
Ronald
Ik ben op zoek naar een nieuwe koersbroek.
Rij ongeveer 4000 km per jaar (geen wedstrijden maar soms ook wel lange tochten).
Ben niet het type dat met lage temperaturen (rond 0 graden) gaat fietsen. Ga de weg op van een graad of 10.
Doel is (net als de afgelopen jaren) lekker te fietsen in Toscane (temperatuur rond 30 graden).
Kortom ga voor kwaliteit met toch ook een schreef ook naar de euro's. Assos valt dan af, vind ik te duur (ondanks misschien de super kwaliteit).
Heb Castelli op het oog. Zit wel nog met de zeem of Kiss Air of Progetto X2.
Hoor nu andere fietsers het merk Vermarce (voor mij onbekend).
Ben dus op zoek naar advies/ervaringen t.a.v:
- kwaliteit zeem van Castelli, Kiss & Progetto (gebruik op de fiets & na jaren gebruik/wassen)
- Vermarce ervaringen
Alvast bedankt voor jullie advies.
Gr.
Ronald
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Ik heb goede ervaring met Morvelo-the-unity-mens-cycling-bib-shorts. Scherpe prijs. Bij DirectSports in GB voor 80 euro ex porto. http://www.directsportseshop.co.uk/dssp ... ctID=16177
Uitstekende zeem voor lange afstanden! Met een lengte van 1.80m heb ik maat L nodig. Andere broeken van Morvelo bevallen minder.
Uitstekende zeem voor lange afstanden! Met een lengte van 1.80m heb ik maat L nodig. Andere broeken van Morvelo bevallen minder.
Laatst gewijzigd door Hans Verstegen op 07 jan 2017 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Alle waar naar zijn geld.
Je kunt een broek van €50 niet vergelijken met een van €100, en zeker niet met een van €200.
Maar een broek van rond de €100 is in mijn ogen wel het omslagpunt, waarboven de kwaliteit niet direct meer in verhouding staat tot de prijs. Broeken van rond de €100 zijn dan ook allemaal goed genoeg voor veel prettige km.
Dan is er nog een heel belangrijk punt, en dat is dat de broek wel goed moet passen op jou lichaam met jou zadel, en daar kan niemand op afstand een advies over geven.
Je kunt een broek van €50 niet vergelijken met een van €100, en zeker niet met een van €200.
Maar een broek van rond de €100 is in mijn ogen wel het omslagpunt, waarboven de kwaliteit niet direct meer in verhouding staat tot de prijs. Broeken van rond de €100 zijn dan ook allemaal goed genoeg voor veel prettige km.
Dan is er nog een heel belangrijk punt, en dat is dat de broek wel goed moet passen op jou lichaam met jou zadel, en daar kan niemand op afstand een advies over geven.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het is volop solden..
Kijk eens bij de verschillende shops en koop je een erg goede broek voor een goede prijs.
En er is geen enkele broek die voor iedereen goed zit.
Je zal dus uiteindelijk zelf moeten proberen.
Kijk eens bij de verschillende shops en koop je een erg goede broek voor een goede prijs.
En er is geen enkele broek die voor iedereen goed zit.
Je zal dus uiteindelijk zelf moeten proberen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
GiantDefy1
- Forum-lid
Ik heb een bibshort van Vermarc PRR lijn en in de zit erg fijn. Vorig jaar ook in Toscane geweest en tijdens mijn ritten in 30 graden+ nergens last van gehad.
Let wel op een bibshort is persoonlijk en soms vallen dingen tegen als je er meer van verwacht.
Op dit moment hebben ze sale bij Vermarc zag ik.
Let wel op een bibshort is persoonlijk en soms vallen dingen tegen als je er meer van verwacht.
Op dit moment hebben ze sale bij Vermarc zag ik.
-
Ronald33626
- Forum-lid
Bedankt voor jullie advies, vooral de laatste info betreffende de PRR koersbroek!
Met het feit dat je ook in Toscane hebt gereden (en weet dat het 30+ kan zijn) ga ik is op zoek naar winkels waar ik de Vermarc kan passen.
Castelli had ik eind vorig jaar gepast, zag er goed uit en zat ook goed (L).Alleen ben ik op zoek naar een zwarte en die was er niet. Wacht anders tot de lijn 2017 gaat komen (budjet is geen probleem).
Goed weekend!
Met het feit dat je ook in Toscane hebt gereden (en weet dat het 30+ kan zijn) ga ik is op zoek naar winkels waar ik de Vermarc kan passen.
Castelli had ik eind vorig jaar gepast, zag er goed uit en zat ook goed (L).Alleen ben ik op zoek naar een zwarte en die was er niet. Wacht anders tot de lijn 2017 gaat komen (budjet is geen probleem).
Goed weekend!
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Wanneer je naar Vermarc PRR kijkt, check dan ook de ALE PRR.
Komen uit dezelfde fabriek.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Of een broek van Giordana, komt ook uit dezelfde fabriekWiliertoerist schreef:Wanneer je naar Vermarc PRR kijkt, check dan ook de ALE PRR.
Giordana is de fabrikant die wielerkledij maakt onder eigen naam, Ale, Vermarc,... en er zullen er ongetwijfeld nog zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
GiantDefy1
- Forum-lid
Ik heb even snel zitten kijken en deze zitten in Nederland.
http://www.vermarcsport.com/nl/premium-dealers
Is dat een beetje in de buurt?
http://www.vermarcsport.com/nl/premium-dealers
Is dat een beetje in de buurt?
-
Ronald33626
- Forum-lid
Fietsvoordeel is vlak bij mijn werk.
Catelli & Vermarc, kan ik mooi vergelijken.
Thanks!
Catelli & Vermarc, kan ik mooi vergelijken.
Thanks!