Welke fietscomputer
Ik ben stilaan op zoek naar een vervanger voor m'n Garmin Edge 500.
Nu kwam ik uit op de Edge 800 of de Edge 810. Zijn dit nog recente modellen? En is de 810 de meerprijs waard tegenover de 800?
Zijn deze modellen compatibel met de sensoren die ik momenteel gebruik voor m'n Edge 500?
Andere merken/modellen zijn uiteraard ook altijd welkom! Enige vereiste is dat ik m'n routes moet kunnen uploaden naar Strava, en liefst onmiddellijk via m'n smartphone/wifi. (en dus niet via USB kabel zoals met de Edge 500)
Thx!
Nu kwam ik uit op de Edge 800 of de Edge 810. Zijn dit nog recente modellen? En is de 810 de meerprijs waard tegenover de 800?
Zijn deze modellen compatibel met de sensoren die ik momenteel gebruik voor m'n Edge 500?
Andere merken/modellen zijn uiteraard ook altijd welkom! Enige vereiste is dat ik m'n routes moet kunnen uploaden naar Strava, en liefst onmiddellijk via m'n smartphone/wifi. (en dus niet via USB kabel zoals met de Edge 500)
Thx!
Laatst gewijzigd door zledniv op 03 jan 2017 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Dus niet de Edge 800, want die werkt ook nog met een kabeltje...zledniv schreef:Nu kwam ik uit op de Edge 800 of de Edge 810....
liefst onmiddellijk via m'n smartphone/wifi. (en dus niet via USB kabel zoals met de Edge 500)
-
Swedish Chef
- Forum-lid
In het subforum fietscomputers (onder forumvaria) kan je denk ik alles vinden wat je wilt weten.
Voor mensen die 'Garmin gaan'... gisteren toevallig op de forums wezen neuzen. En de opvolger van de edge 1000, waarschijnlijk de 1100, zal echt een enorme stap vooruit gaan zijn.
De geruchten gaan dat de fiets computers van Garmin met apps gaat werken. Je kan straks, als alles klopt en zover is, bv Strava downloaden en dat gebruiken, iets van Garmin zelf, googlemaps en of andere app aanbieders. Net als op mobile phones.
Let wel; het zijn geruchten, maar sommige zaken wijzen wel in die richting.
1 nadeel, hij komt voorlopig nog niet uit.
De geruchten gaan dat de fiets computers van Garmin met apps gaat werken. Je kan straks, als alles klopt en zover is, bv Strava downloaden en dat gebruiken, iets van Garmin zelf, googlemaps en of andere app aanbieders. Net als op mobile phones.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Garmin Edge 810 voldoet aan al jouw eisen.
Het model is er nu wel redelijk snel aan het uitgaan, bij de meeste shops die ze nog hebben staan ze in de uitverkoop.
Als je het niet erg vindt om niet met het nieuwste rond te rijden is de 810 een mogelijkheid.
Het model is er nu wel redelijk snel aan het uitgaan, bij de meeste shops die ze nog hebben staan ze in de uitverkoop.
Als je het niet erg vindt om niet met het nieuwste rond te rijden is de 810 een mogelijkheid.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Tracing_NL
- Forum-lid
Kijk ook even op het draadje van de wahoo elemnt. Daar heb ik een vergelijkbare discussie opgestart
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Wellicht dat er tijdens CES Las Vegas deze week wat meer bekend wordt over opvolger van 1000.
What makes the boat go faster?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Met als aanvulling hierop dat de 520 de minste navigatie mogelijkheden heeft, en de 820 en 1000 daarin redelijk gelijk zijn waarbij de 1000 gewoon een stukje groter is.rien schreef:De laatste garmins die aan jouw wensen voldoen zijn de Edge 520, 820 en 1000.
De garmin sensoren die je op de 500 gebruikt zijn ook op de deze modellen te gebruiken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En daarnaast zou ik echt geen gloednieuw model van Garmin kopen, gezien de ervaringen van de laatste jaren. Mag je beta tester spelen voor de hoofdprijs.Bredalp schreef:Voor mensen die 'Garmin gaan'... gisteren toevallig op de forums wezen neuzen. En de opvolger van de edge 1000, waarschijnlijk de 1100, zal echt een enorme stap vooruit gaan zijn.
Dat is een prima advies classic-fan. Eigenlijk alles waar een computer in zit geldt dat wel voor.
Maar het mooie van de apps is, is dat je dan alleen het stuurprogramma van Garmin gebruikt, en je verder geen last hebt van hun brakke software, want dat deel nemen de apps over.
Lijkt mij een perfecte combi hoor, hardware van Garmin plus Strava software.
Maar..... toch maar eerst even de reviewtjes afwachten....
.
Maar het mooie van de apps is, is dat je dan alleen het stuurprogramma van Garmin gebruikt, en je verder geen last hebt van hun brakke software, want dat deel nemen de apps over.
Lijkt mij een perfecte combi hoor, hardware van Garmin plus Strava software.
Maar..... toch maar eerst even de reviewtjes afwachten....
Ik heb de 1000 vrij kort na introductie gekocht en heb daar niet echt problemen mee gehad die echt hinderlijk waren.amclassic-fan schreef:En daarnaast zou ik echt geen gloednieuw model van Garmin kopen, gezien de ervaringen van de laatste jaren. Mag je beta tester spelen voor de hoofdprijs.
Toevallig gisteren nog eens het 1000 topic gelezen, en zag dat vele problemen specifiek waren zoals TBT maar verder....
Ook leuk te lezen dat mensen aangaven er geen te kopen, en pagina's verder vervolgens er eentje toch gekocht te hebben
Neemt niet weg dat software development niet Garmins sterke kant is....
Als die 1100 idd werkt met apps is dat weer een stap voorwaarts en kunnen veel leuke ontwikkelingen ontstaan.
YFood !!!