Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke gps computer

Dennis1987
Forum-lid

Dennis1987 17 dec 2016 01:31

Hallo

Ik ben op zoek naar een fietscomputer waarmee je kan navigeren zoals een tomtom dat in een auto doet. Dus een straatnaam invoeren en het computertje wijst de weg over fietspaden. Bestaat zoiets ? Mischien een domme vraag maar ik heb wel eens Garmins gezien waarmee je kan navigeren maar ik geloof dat je de fietscomputer dan aan een laptop moet koppelen en dan de route erin laden of hoe gaat dat ?

Alleen ik heb geen laptop/computer (ik doe alles op de telefoon en ipad) dus ben ik op zoek naar een niet te ingewikkelde fietscomputer die me wel de weg wijst. Ik gebruik nu soms m'n iphone als navigatie maar dat is ook niet helemaal ideaal. De app die ik met de telefoon gebruik is de app die standaard op elke iphone staat "Kaarten" alleen die kun je alleen op wandelen of op auto zetten. Niet op fietsen. En wanneer ik in België ga fietsen moet ik m'n internet uitzetten en dan werkt het ook niet geloof ik. Ik heb ook al een aantal navigeer apps op de telefoon gezet maar die werken ook niet fijn. Zo heb ik de betaalde versie van Pocket Earth en dat werkt ook niet goed.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 dec 2016 03:35

Een Garmin Edge Touring.
Kan je mee navigeren naar een zelfgekozen adres en er zitten al kaarten op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 17 dec 2016 11:55

Nu ben ik geen kenner en al helemaal geen fan van al die elektronica met een afgekloven appel daarop, maar zo'n beetje elk gerespecteerde routeplanner op mobiel kun je kaarten downloaden zodat je zonder data gebruik kunt navigeren. (overigens houd een telefoon het niet zo heel lang vol als fietscomputer met ingeschakeld scherm en gps, dat is eerder een reden om die daar niet voor te gebruiken)
Verder is het op een uitgebreid forum als dit wel heel makkelijk dat je kunt rondneuzen wat er allemaal geschreven staat, en dat is heel erg veel. Als je dat had gedaan, dan zou je meerdere topics tegen gekomen zijn met fietscomputers waar mee te navigeren valt. Hieronder zijn de modellen van Garmin met nummers vanaf 800, maar ook MIO heeft dergelijke units en zo zijn er nog wel een paar merken.

kristofvs
Forum-lid

kristofvs 17 dec 2016 11:56

Een Mio, qua navigeren stukken beter dan de Garmins.

Plaats reactie