Jullie weten vast welk gereedschap je hiervoor nodig hebt, zo ja, dan kan ik dit eventueel zelf bestellen aangezien ik nog een Cannondale heb met dezelfde crankset....
Verwijderen Cannondale Hollowgram SI cranks
Ik wil de crankset van mijn oude CAAD12 frame verwijderen, alleen de fm waar ik hem had gebracht met deze opdracht komt er niet uit. Hij heeft geen idee met welk gereedschap hij deze los kan trekken. Met een inbus haal je zo de 'dopjes'aan weerskanten eruit, maar hoe je vervolgens de crank los kan trekken? Hij adviseert mij hiervoor naar een cannondale dealer te gaan.....
Jullie weten vast welk gereedschap je hiervoor nodig hebt, zo ja, dan kan ik dit eventueel zelf bestellen aangezien ik nog een Cannondale heb met dezelfde crankset....
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Die Parktool CCP-22 had ik ook gevonden via google, alleen schijn je nog een alu buisje nodig te hebben om de crank los te duwen...........Deze kan ik nergens vinden?
https://www.youtube.com/watch?v=29wu4S-PPdg
https://www.youtube.com/watch?v=29wu4S-PPdg
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Ik zou zo iemand geen "fietsenmaker" noemen en hem ook zeker geen klandizie meer gunnen.bull schreef:[…] de fm waar ik hem had gebracht met deze opdracht komt er niet uit. Hij heeft geen idee met welk gereedschap hij deze los kan trekken.
Vorsprung durch Pedantik
Gebruik gewoon het officiële cannondale tooltje. Je schroeft een soort bout in de trapas, vervolgens een "dop" op de crank, en dan draai je de bout er weer uit. De crank komt dan vanzelf mee.
Ik heb deze destijds besteld bij dr cannondale
Ik heb deze destijds besteld bij dr cannondale
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
lee_malone
- Forum-lid
Ik doe dit met een simpele (korte) crankpuller. Dan heb je wel een stuk draadstang met een moertje en een washer nodig. Draadstang door de as steken nadat je de inbus verwijderd hebt. Washer groot genoeg kiezen zodat deze blokkeert tegen de nds crank. Met het moertje kan je de lengte van de draadstang regelen zodat je crankpuller zich hier tegen af kan zetten.
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk
Zou ik nooit zo doen inderdaad. Gelukkig zijn de cranks niet zo duur...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?