featherbikes
Jammer, vond t een goede websjop.
Featherbikes was een relatief kleine speler. Er zal dus niet direct veel veranderen.
De laagste prijzen vind je sowieso niet in NL. Daarvoor moet je in Duitsland zijn. Partijen als Bike-discount, Bike-components en Bike24 kopen zo groot in, daar kan geen Nederlandse partij tegenop. De BTW is ook nog eens lager in Moffrica - tel uit je winst.
De enige die in NL wel eens goedkoper is qua groepen is Hopmans.
De laagste prijzen vind je sowieso niet in NL. Daarvoor moet je in Duitsland zijn. Partijen als Bike-discount, Bike-components en Bike24 kopen zo groot in, daar kan geen Nederlandse partij tegenop. De BTW is ook nog eens lager in Moffrica - tel uit je winst.
De enige die in NL wel eens goedkoper is qua groepen is Hopmans.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
jammer, ik keek regelmatig even in de outlet daar
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Waar zit dan het prijsverschil in?amclassic-fan schreef:@Havana, je betaald bij die grote webshops gewoon het Nederlandse BTW tarief.
https://www.mantel.com/de/continental-g ... N0YXJ0MQ==
https://www.mantel.com/continental-grand-prix-4000s-ii
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Duitse BTW is lager (19% als ik me niet vergis). Ga maar naar Bike24 en verander je herkomst van NL naar DE en je zult zien dat de prijzen veranderen. Maar in het geval van Mantel is die 2% verschil niet de enige factor voor het prijsverschil, dat is inderdaad apart.
Edit: een beetje rondneuzen op de duitse Mantel site wijst uit dat het prijsverschil er niet op alle producten is, sommig Shimano spul is gewoon dezelfde prijs. Dus daar speelt zelfs het btw verhaal geen rol (of verdient Mantel 2% meer aan de Duitse klant).
Dan houd ik het er op dat Continental banden een van origine Duits product is en dat dat wellicht een rol speelt?
Edit: een beetje rondneuzen op de duitse Mantel site wijst uit dat het prijsverschil er niet op alle producten is, sommig Shimano spul is gewoon dezelfde prijs. Dus daar speelt zelfs het btw verhaal geen rol (of verdient Mantel 2% meer aan de Duitse klant).
Dan houd ik het er op dat Continental banden een van origine Duits product is en dat dat wellicht een rol speelt?