Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vittoria Grafeen banden

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 07 sep 2016 12:27

Harryfietst schreef: Heb nog gevoelige duimen van het erop duwen!
Dan doe het ook fout. Met Venus en Moon moet je het doen :D Het meeste met de duim muis (Venus dus)

Ik kon even geen beter plaatje vinden dus vandaar het hoge zweefgehalte hier.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 sep 2016 15:46

jerome2710 schreef:Interessant om dit te horen, zelf heb ik dit een paar weken geleden ook meegemaakt. Droge condities, dat wel. Een flinke knal op glad asfalt en het leek er niet op dat ik ergens doorheen was gereden.
Tijdelijk gerepareerd met een dubbele binnenband om voorzichtig naar huis te kunnen rijden, maar het was wel even schrikken. De band is inmiddels terug naar Mantel, die hem zou doorsturen naar Vittoria. Ik ben benieuwd of daar nog iets uit komt.

Afbeelding

Linkje naar grotere afbeelding

Overigens verder wel erg tevreden over de grafeen versie. Ik gebruikte voorheen de normale clincher Corsa's, sinds de grafeen versie rijd ik toch echt minder lek.
Bovenstaande was van 4 september. Inmiddels al iets vernomen van Schwalbe? Ik ben wel benieuwd of en zo ja met wat ze dan als verklaring zijn gekomen.
U2-11 O'Clock Tick Tock

jerome2710
Forum-lid

Gebruikersavatar jerome2710 30 sep 2016 16:37

Zorro schreef:Bovenstaande was van 4 september. Inmiddels al iets vernomen van Schwalbe? Ik ben wel benieuwd of en zo ja met wat ze dan als verklaring zijn gekomen.
Van Schwalbe iig niet, maar ik zal eens aan Mantel vragen of ze iets van Vittoria hebben gehoord!

GiantDefy1
Forum-lid

GiantDefy1 03 okt 2016 21:31

Ik heb een nieuwe band gekregen. Verder niks meer gehoord.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 okt 2016 22:25

Dus ik moet nog zeker een week 3 op een reactie van Mantel wachten ? (ook een bandje geretourneerd onder garantie)

jerome2710
Forum-lid

Gebruikersavatar jerome2710 04 okt 2016 10:01

Mantel reageert bij mij meestal binnen 1 werkdag. De geklapte band heb ik binnen een werkweek om kunnen ruilen, maar dit was natuurlijk ook wel een extreem/duidelijk geval.

Ondertussen bleek dit de conclusie:
De productmanager bij onze leverancier houdt het op normaal verloop, daar de Corsa een echte race band is met minimale rolweerstand ( met een keerzijde in de duurzaamheid ).
Een terechte opmerking vind ik. Inmiddels heb ik alweer zo'n 1500km op het nieuwe setje gereden. Wel weer wat lekke binnenbanden, maar gelukkig geen klapband meer.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 okt 2016 15:00

Quote: Wel weer wat lekke binnenbanden.......

Als ik dat lees ( bij 1500km) dan blijf ik er voorlopig vanaf, 1 lekkeband bij 7000km vind ik al veel.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 04 okt 2016 15:52

jerome2710 schreef:
Ondertussen bleek dit de conclusie:
De productmanager bij onze leverancier houdt het op normaal verloop, daar de Corsa een echte race band is met minimale rolweerstand ( met een keerzijde in de duurzaamheid ).
Een terechte opmerking vind ik. Inmiddels heb ik alweer zo'n 1500km op het nieuwe setje gereden. Wel weer wat lekke binnenbanden, maar gelukkig geen klapband meer.
Terechte opmerking? :roll: Punt één een band met een dwarse snee dwars door het hele karkas heen. Je kunt pech hebben maar je moet zowat over een scheermes hebben gereden wat volgens jou waarschijnlijk niet het geval was:
jerome2710 schreef: Een flinke knal op glad asfalt en het leek er niet op dat ik ergens doorheen was gereden.
Dat is dus niet normaal, raceband of niet.

jerome2710 schreef: Overigens verder wel erg tevreden over de grafeen versie. Ik gebruikte voorheen de normale clincher Corsa's, sinds de grafeen versie rijd ik toch echt minder lek.
Ik lees het ja :D :
jerome2710 schreef: Inmiddels heb ik alweer zo'n 1500km op het nieuwe setje gereden. Wel weer wat lekke binnenbanden, maar gelukkig geen klapband meer.
U2-11 O'Clock Tick Tock

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 okt 2016 21:22

jerome2710 schreef:Mantel reageert bij mij meestal binnen 1 werkdag. De geklapte band heb ik binnen een werkweek om kunnen ruilen, maar dit was natuurlijk ook wel een extreem/duidelijk geval.
De garantieafdeling schijnt het druk te hebben, naar mijn retour is nog niet eens gekeken.
Of ik even de track & trace code wilde sturen. Heb ze vanavond laten weten dat het 26 september om 10:05 bij hen is afgeleverd.

Plaats reactie