Nieuwe disc endurance racer , budget € 5000
- robbebopper
- Forum-lid HC
"Samengeknepen billen met velgremmen". Ik weet nog niet precies waarom, maar ik vind het toch grappig! 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Bijhouden lukte zeker niet omdat jij niet goed kon remmen op je carbon velgjes en zij wel? 
@robbehopper: vind jij ook niet dat dat plaatje in Schone Dames thuishoort?

@robbehopper: vind jij ook niet dat dat plaatje in Schone Dames thuishoort?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik reed de Ventoux op m'n vaatdoek met 10 jaar oude velgremmen en aluminium wielen. Had de Time mee naar Frankrijk.
Dat lag minder aan de velgremmen dan aan de sensatie van 80+ km/u op een fiets waar niet iedereen zich meteen comfortabel bij voelt.robbebopper schreef:"Samengeknepen billen met velgremmen". Ik weet nog niet precies waarom, maar ik vind het toch grappig!
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Sha Kokken
- Forum-lid
Om nog even op de disc-ussie in te haken: als TS bewuste keuzes maakt wie ben ik dan om er iets van te vinden
Bij tubeless bekruipt mij vooral het idee dat dit niet goed werkt bij hoger (>4?) druk. Daarom wel op MTB en niet op de racer. Maar dat is uitsluitend gebaseerd op wat opmerkingen hier op het forum, er zijn voldoende forumleden met een beter onderbouwde mening
Zat mooie fietsen voor dat geld, ik zie de foto's graag verschijnen.

Bij tubeless bekruipt mij vooral het idee dat dit niet goed werkt bij hoger (>4?) druk. Daarom wel op MTB en niet op de racer. Maar dat is uitsluitend gebaseerd op wat opmerkingen hier op het forum, er zijn voldoende forumleden met een beter onderbouwde mening

Zat mooie fietsen voor dat geld, ik zie de foto's graag verschijnen.
Ik kan goed begrijpen dat je schijfremmen wilt, ik rijd er ook al bijna 20.000km met plezier mee op mijn koersfiets.
Tubeless is een gedoe op een koersfiets. In de club reed er ook iemand mee, je rijdt net zo vaak plat (door de hogere druk wordt de melk er gewoon uitgespoten) en omdat de band veel moeilijker op en af de velg gaat, duurt het veel langer om het lek te repareren.
Blijft enkel het voordeel om met lagere druk te kunnen rijden. Schakel over op 28mm bandjes en dan ben je daar ook mee klaar.
Tubeless is een gedoe op een koersfiets. In de club reed er ook iemand mee, je rijdt net zo vaak plat (door de hogere druk wordt de melk er gewoon uitgespoten) en omdat de band veel moeilijker op en af de velg gaat, duurt het veel langer om het lek te repareren.
Blijft enkel het voordeel om met lagere druk te kunnen rijden. Schakel over op 28mm bandjes en dan ben je daar ook mee klaar.

-
- Forum-lid
Vandaag bij Meesterknecht langs geweest in Amsterdam omdat ze daar zowel Focus als BMC verkopen. Er was nog geen Paralane beschikbaar, maar er stonden wel 3 Roadmachine's. Een goed gesprek gehad met Matt gehad en hij gaf aan dat de RM01 enorm veel prioblemen heeft met de geïntegreerde stuurpen. Hij gaaf dat er al een aantal gevallen zijn geweest van gebroken remleidingen in de stuurpen. Hij gaf aan dat met mijn wensen de RM02 Ultegra Di2 de beste optie zou zijn van alle Roadmachines.
Hij heeft met beide fietsen gereden en gaf aan dat hij enthousiast is over beide fietsen,maar dat hij net iets enthousiaster was over de Paralane. Helaas is de Etap versie niet 6 maar 7k en is er geen andere versie met electronisch schakelen.
Zodra ze een Paralane hebben staan ga ik beide fietsen back2back testen. In de ochtend de RM02 en in de middag de Paralane.
Als er nog mensen testmogelijkheden weten van de Trek Domane SLR of de Specialized Roubaix, dan hou ik me aanbevolen.
Hij heeft met beide fietsen gereden en gaf aan dat hij enthousiast is over beide fietsen,maar dat hij net iets enthousiaster was over de Paralane. Helaas is de Etap versie niet 6 maar 7k en is er geen andere versie met electronisch schakelen.
Zodra ze een Paralane hebben staan ga ik beide fietsen back2back testen. In de ochtend de RM02 en in de middag de Paralane.
Als er nog mensen testmogelijkheden weten van de Trek Domane SLR of de Specialized Roubaix, dan hou ik me aanbevolen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kijk bij de SLR wel even of je de achterkant mooi vind. Ik vind dat schuifsysteem langs de staande buis maar raar en lelijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
In eerste instantie was ik enthousiast over de balhoofdvering van de roubaix, maar inmiddels weet ik ook niet of dat zo'n verbetering is. Hou er rekening mee dat dat ding om de zoveel tijd ge-serviced moet worden.
Enneh:
Enneh:
Ik durf ook een heleboel dingen met mijn mountainbike waar ik met mijn racefiets niet aan moet denken...Rij al sinds 1998 met schijfremmen op mijn mountainbike, en vind het gewoon beter remmen. Ik merk dat ik met afdalen op mijn mountainbike meer durf omdat ik weet dat ik beter kan remmen.

-
- Forum-lid
Bij Meesterknecht hebben ze nog geen Paralane om te testen, dus dat helaas nog niet gedaan. Prijs voor de Paralane eTaP is overigens 7000 euro. Zit nu overigens ook te kijken om misschien in Engeland de fiets te kopen. Pond prijs is daar 5600. Als die pond nog iets zakt wordt het wel heel interessant!