Hoi,
Ben inmiddels al dagen aan het zoeken naar een nieuwe fietscomputer maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een fietscomputer zonder navigatie, De volgende functies heb ik nodig:
- Hartslag
- Cadans
- Snelheid
Verder geen poespas, navigatie of andere zaken. Ik heb op dit moment een Polar cs100. Helaas had ik daar al snel problemen mee. De cadans sensor houdt er vaak mee op. Dan moet ik eerst weer lopen klooien met het magneetje of de sensor bewegen en hij werkt weer een paar dagen. De snelheidsmeter is na een jaar gebruik al opgehouden. Batterij vervangen maar lijkt niet meer te werken. Oftewel geen Polar meer.
Veel mensen raden de Garmin Edge 520 aan maar voor een fietscomputer wel erg prijzig. Helemaal als je alle sensoren e.d. er ook bij wilt hebben. Daarnaast heb ik ook geen navigatie nodig.
Het enige wat ik nodig heb is een fietscomputer met hartslag, cadans en snelheids meting (eventueel vermogen maar niet noodzakelijk). Ik kom dan uit op de garmin Edge 25. Inclusief hartslag,snelheid en cadans meters zit je dan ook alweer op 240 euro. Vind ik behoorlijk prijzig.
Zijn er goede alternatieven te vinden rond de 150 euro?
Alvast bedankt!
Wat is de beste fietscomputer zonder navigatie?
-
Deleted_User
- Forum-lid
Misschien de Cateye TR300TW? Of het 'de beste' is weet ik niet.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Sigma ROX 8.1. Heeft de functies die je wilt, maar ook bijvoorbeeld hoogtemeting en stijgingspercentage. Voordeel vind ik ook dat veel waardes tegelijk in beeld zijn. Dit apparaat staat nu te koop bij Futurmshop voor 126 euro.
Laatst gewijzigd door superb11 op 15 sep 2016 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebaseerd op persoonlijke ervaring de Sigma ROX. Aan jou of je de 5.0 of 6.0 neemt. Had zelf ooit de ROX 9.0 (ook na teleurstellende Polar, CS200 in mijn geval) maar die is niet meer leverbaar.
Time is on my site.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ik heb ook de ROX 6.0 CAD.
Grootste nadeel vind ik dat je niet de display zelf kunt indelen. Zou bij mijn duurritjes graag de snelheid buiten beeld laten. En de mijne denkt al een jaar dat zijn batterij bijna leeg is - still going strong zonder opladen
Prima dingetje dus
Grootste nadeel vind ik dat je niet de display zelf kunt indelen. Zou bij mijn duurritjes graag de snelheid buiten beeld laten. En de mijne denkt al een jaar dat zijn batterij bijna leeg is - still going strong zonder opladen
Prima dingetje dus