Naast mijn andere topic wil ik ook even inventariseren of de fietsen die ik op het oog heb een beetje kwaliteit zijn. Iemand die iets kan zeggen over deze 2 fietsen: Koga Flyer/Roadwinner of Prorace Electra?
Met een 105-groep ontlopen deze fietsen qua prijs elkaar niet heel veel, ik ben benieuwd of de een van betere kwaliteit is dan de ander of dat het elkaar niet zo heel veel ontloopt.
Prorace electra versus Koga flyer/Roadwinner
-
polariteit
- Forum-lid
Wat de Koga's betreft.
Dit zijn de verschillen die ik op de website (http://www.koga.com/nl/) kan vinden.
Flyer 105
Voorvork ___ Koga - Carbon/Alloy
Wielset ___ Shimano WH-R500
Zadel ___ San Marco Ponza white
Banden ___ Vredestein Fiammante DuoComp 23mm - Integrated Protection Layer® - Foldable - Black/White/Black color
Gewicht ___ 8,9 kg
Roadwinner 105
Voorvork ___ Koga - Carbon 3k woven/Alloy
Wielset ___ Mavic Aksium Silver
Zadel ___ Selle Italia C2 special edition
Banden ___ Vredestein Fortezza Tri Comp 23mm - Sportex Protection Layer® - Foldable - Anthracite/White/Anthracite color
Gewicht ___ 8,6 kg
Bij het frame staat ook een iets andere beschrijving:
Flyer 105:
Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset and a replaceable rear derailleur hanger.
Roadwinner 105:
Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and exclusive tapered triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset, engraved Koga rear-ends and a replaceable rear derailleur hanger.
Kortweg: Flyer vs Roadwinner
Ander voorvork, wielen, banden en zadel. Ik neem aan dat deze verschillen betekenen, sterker/lichter. Zoals je in het gewicht kan zien. Een besparing van 0,3 Kg.
Ik had zelf onlangs ook nog interesse in de Flyer 105, helaas paste ik niet op 60 cm frame. Voor ik ging proefrijden had de verkoper mij ook nog de Roadwinner laten zien, die viel voor mij persoonlijk af, vanwege het kleurenschema, wat ik niet mooi vond.
Bronnen:
Koga Flyer 105
Koga Flyer 105
Dit zijn de verschillen die ik op de website (http://www.koga.com/nl/) kan vinden.
Flyer 105
Voorvork ___ Koga - Carbon/Alloy
Wielset ___ Shimano WH-R500
Zadel ___ San Marco Ponza white
Banden ___ Vredestein Fiammante DuoComp 23mm - Integrated Protection Layer® - Foldable - Black/White/Black color
Gewicht ___ 8,9 kg
Roadwinner 105
Voorvork ___ Koga - Carbon 3k woven/Alloy
Wielset ___ Mavic Aksium Silver
Zadel ___ Selle Italia C2 special edition
Banden ___ Vredestein Fortezza Tri Comp 23mm - Sportex Protection Layer® - Foldable - Anthracite/White/Anthracite color
Gewicht ___ 8,6 kg
Bij het frame staat ook een iets andere beschrijving:
Flyer 105:
Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset and a replaceable rear derailleur hanger.
Roadwinner 105:
Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and exclusive tapered triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset, engraved Koga rear-ends and a replaceable rear derailleur hanger.
Kortweg: Flyer vs Roadwinner
Ander voorvork, wielen, banden en zadel. Ik neem aan dat deze verschillen betekenen, sterker/lichter. Zoals je in het gewicht kan zien. Een besparing van 0,3 Kg.
Ik had zelf onlangs ook nog interesse in de Flyer 105, helaas paste ik niet op 60 cm frame. Voor ik ging proefrijden had de verkoper mij ook nog de Roadwinner laten zien, die viel voor mij persoonlijk af, vanwege het kleurenschema, wat ik niet mooi vond.
Bronnen:
Koga Flyer 105
Koga Flyer 105
-
polariteit
- Forum-lid
Hoi Rennsport, Ik had inderdaad de vergelijkingsmogelijkheid op de site van Koga al gevonden, toch ebdankt voor de moeite. waar ik eigenlijk vooral naar benieuwd ben zijn verschillen in vooral kwaliteit tussen de Koga's enerzijds en de ProRace anderzijds.
Al ben ik natuurlijk ook gewoon geïnteresseerd in ervaringen met de door mij genoemde Koga's
Al ben ik natuurlijk ook gewoon geïnteresseerd in ervaringen met de door mij genoemde Koga's