http://www.bicyclerollingresistance.com ... phene-2016Benergy schreef:Ervaring of zelf bedacht?mao schreef:Eigenlijk het zelfde als de GP 4000SII
Vittoria Grafeen banden
-
- Forum-lid
Gisteren komt er een beetje regen uit de hemel en er zat gelijk een vette scheur in mijn buitenband. Op dit moment niet zo blij met deze ervaring
-
- Forum-lid
Laten we het niet hopen
dan kunnen we nog lachen met deze herfst en winter 

- Wiliertoerist
- Forum-lid
En dat nog wel in de Rubino. Welke versie was dit ?
Omdat ze nogal wat verschillende G versie's van de Rubino hebben uitgebracht...
Omdat ze nogal wat verschillende G versie's van de Rubino hebben uitgebracht...
- jerome2710
- Forum-lid
Interessant om dit te horen, zelf heb ik dit een paar weken geleden ook meegemaakt. Droge condities, dat wel. Een flinke knal op glad asfalt en het leek er niet op dat ik ergens doorheen was gereden.
Tijdelijk gerepareerd met een dubbele binnenband om voorzichtig naar huis te kunnen rijden, maar het was wel even schrikken. De band is inmiddels terug naar Mantel, die hem zou doorsturen naar Vittoria. Ik ben benieuwd of daar nog iets uit komt.

Linkje naar grotere afbeelding
Overigens verder wel erg tevreden over de grafeen versie. Ik gebruikte voorheen de normale clincher Corsa's, sinds de grafeen versie rijd ik toch echt minder lek.
Tijdelijk gerepareerd met een dubbele binnenband om voorzichtig naar huis te kunnen rijden, maar het was wel even schrikken. De band is inmiddels terug naar Mantel, die hem zou doorsturen naar Vittoria. Ik ben benieuwd of daar nog iets uit komt.

Linkje naar grotere afbeelding
Overigens verder wel erg tevreden over de grafeen versie. Ik gebruikte voorheen de normale clincher Corsa's, sinds de grafeen versie rijd ik toch echt minder lek.
Maar één keer zo lekrijden en bij mij kwamen die banden er voorlopig niet meer op.jerome2710 schreef: Overigens verder wel erg tevreden over de grafeen versie. Ik gebruikte voorheen de normale clincher Corsa's, sinds de grafeen versie rijd ik toch echt minder lek.
Nog een beetje erger en die band was finaal in twee gegaan. Echt bizar zo het hele karkas door.
Ik zou eerst eens kijken waar Vittoria mee komt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
ik ga binnenkort eens langs bij de FM waar ze vandaan komen.
Vorige keer ook eens zn grapje gehad stonden er daarná gewoon nieuwe banden. Ze geven echt niet aan het is onze fout. We zullen zien.
Vorige keer ook eens zn grapje gehad stonden er daarná gewoon nieuwe banden. Ze geven echt niet aan het is onze fout. We zullen zien.
Hierbij mijn ervaringen met de vittoria corsa 25mm
Ze zien er erg mooi uit met de retro look
Een soepele band die comfortabel rijdt met veel grip ook bij regen
Nu de negative ervaringen
Na ongeveer 2000km en 5 lekke banden moet ik constateren dat ze erg lekgevoelig zijn
Er zitten veel kleine sneetjes in banden en de achterband al een aardige plat vlak gaat onstaan
Ook zit de band erg ruim om de velg (bora one)
Ik heb ze nu vervangen door de conti gp 4000
En hoop nu op minder lekke banden
Ze zien er erg mooi uit met de retro look
Een soepele band die comfortabel rijdt met veel grip ook bij regen
Nu de negative ervaringen
Na ongeveer 2000km en 5 lekke banden moet ik constateren dat ze erg lekgevoelig zijn
Er zitten veel kleine sneetjes in banden en de achterband al een aardige plat vlak gaat onstaan
Ook zit de band erg ruim om de velg (bora one)
En hoop nu op minder lekke banden

Bottecchia SP9 supernova
DeR
sa king XS
DeR
- jerome2710
- Forum-lid
Ik vind persoonlijk de GP4000s niet te vergelijken qua rolweerstand, eigenlijk een wereld van verschil.lvd386 schreef:Ook zit de band erg ruim om de velg (bora one)
Grappig dat ze ruim vallen om Bora One's, ik moet flink stoeien om ze om mijn FFWDs te krijgen.
- Harryfietst
- Forum-lid
Ik heb gisteren een setje Vittoria Rubino Pro grafeen vouwbanden gemonteerd. Ben erg benieuwd. Ik had nog 'ouderwetse' non-grafeen, non-vouw banden, ook Vittoria Rubino. Die bevielen erg goed, ruim 4000km mee gefietst en nooit een lekke band gehad. Dat gaan deze bandjes vast niet evenaren. Maar doordat de oude zo goed bevielen nu toch weer gekozen voor Vittoria's. Ben benieuwd! Het zijn trouwens wel krengen om om de velg te leggen zeg! (Campagnolo Scirocco 35mm velgen). De andere gaan veel makkelijker, deze zijn met de blote handen bijna niet te doen. Heb nog gevoelige duimen van het erop duwen!