Mij is altijd gezegd dat bijslijpen onmogelijk is. Afslijpen gaat welKeezx schreef:Meten doe ik maar 1 x
Ruim afzagen en gewoon wat bijslijpen met de slieptolle.
Laten we geen raketwetenschap maken van een stukkie piep afzagen.
Frame kopen en zelf afmonteren, haalbaar?
ff paar tips , bekijk onderdeel voor onderdeel , laat je niet afleiden door het geheel .
en het al oude: rust zal je redden .
en als er niks uit je handen komt , maar ja laat wel alles continue uit je handen vallen en het past niet /lukt niet enz .
ga dan lekker op de bank of zo , ff biertje doen of zo , morgen weer een dag .
en het al oude: rust zal je redden .
en als er niks uit je handen komt , maar ja laat wel alles continue uit je handen vallen en het past niet /lukt niet enz .
ga dan lekker op de bank of zo , ff biertje doen of zo , morgen weer een dag .
Ik dacht, eens kijken welke verlichte geest dit weer gaat debiteren.....senior schreef:Mij is altijd gezegd dat bijslijpen onmogelijk is. Afslijpen gaat welKeezx schreef:Meten doe ik maar 1 x
Ruim afzagen en gewoon wat bijslijpen met de slieptolle.
Laten we geen raketwetenschap maken van een stukkie piep afzagen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
djatwork69
- Forum-lid
here we go againsenior schreef:Op je pik getrapt?
En zoals Keezx volkomen terecht al heeft gezegd: gewoon doen, het is geen rocket science. Je kunt het zo duur maken als je het zelf wilt en bij het afzagen van zaken zoals de vorkbuis (of een ISP) is of heeeeeel precies of iets ruimer zagen wel aan te raden. Bijslijpen/vijlen/schuren/zagen is namelijk wel te doen, maar een stuk er bij aan zagen gaat vrij lastig.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
zoiets als een snij ijzer is echt niet heel duur , en zoveel makkelijker .
iig recht .
het meten moet je natuurlijk nog steeds zelf doen , als je gemeten hebt , een halve cm er bij en snijden maar .
iig recht .
het meten moet je natuurlijk nog steeds zelf doen , als je gemeten hebt , een halve cm er bij en snijden maar .
Verstekbak met ijzerzaag werkt prima. Als je die hebt liggen hoef je niets extra te kopen. En bij de voorvork is mijn advies om telkens de breedte van 1 spacer er af te halen. Even mee rijden en kijken hoe het bevalt en dan eventueel nog 1 er af halen.M.A,S schreef:zoiets als een snij ijzer is echt niet heel duur , en zoveel makkelijker .
iig recht .
o'7o
Ik zou op een carbon vorkbuis geen pijpsnijder gebruiken. Bij alu vind ik het daarentegen ideaal. Werkt veel nauwkeuriger dan een zaag. Bij mij dan. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik gebruik een pijpensnijder op carbon wel om een groef te maken. En dan netjes met een fijne ijzerzaag de boel afmaken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!